F1: Kemény napok várnak a McLarenre

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 09.30

A McLaren-Honda felkészületlenül, egyik sztárpilótája nélkül kezdi a 2015-ös idényt, keserves vesszőfutás kezdődhet Melbourne-ben.


A McLaren siralmas futásteljesítménnyel, makacs megbízhatósági problémákkal vergődött keresztül az új hondás korszak első téli tesztidőszakán, egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy felkészületlenül érkeznek a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra.
A csapat gondjait tetézi, hogy a Ferraritól átigazolt sztárpilóta, Fernando Alonso a második teszten történt furcsa balesete után nem is utazott el Melbourne-be, dubaji otthonából követi majd az eseményeket, hogy aztán talán a Maláj Nagydíjon ő is beszálljon.
A wokingi csapat veteránja, Jenson Button nem titkolja, hogy nehéz, nagyon nehéz hétvége vár rájuk. 


“A csapat wokingi és Japánban lévő fele is hihetetlen elszántsággal kívánja a fejlődést, javulást, és a nehéz tesztnapok ellenére azért határozottan érzékelhető az előrelépés. Az autó erős alap, én bízom benne, hogy végül jók leszünk, csak türelemre van szükség” – magyarázta a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, aki idén tizenhatodszorra áll majd rajthoz Ausztráliában.
“Melbourne mindig lenyűgöző esemény, senki sem tudja előre, hol áll a többiekhez képest, és bár a többi csapat már az új turbókorszak második évében jár, a tavaly elvégzett fejlesztések a háttérben zajlottak, szóval senki nem mutatta még meg, mire is képes igazán.” 
“Számunkra kemény tanulási időszak lesz ez, de teljes erőbedobással dolgozunk a mérnökökkel, hogy a lehető legjobban beállítsuk az autót, az utolsó pillanatig küzdünk majd, hogy a legtöbbet kihozzuk a hétvégéből.”


Button Alonso távollétére is kitért: “Igazán kár, hogy Fernando nem versenyezhet, de remélem, hogy gyorsan felépül és hamarosan autóba ülhet! Ugyanakkor örülök, hogy Kevin újra vezethet, biztos vagyok benne, hogy jól helyettesíti majd Fernandót, a legjobbakat kívánom neki is.”
A 2009-es bajnok és a csapat természetesen igyekszik jó képet vágni a helyzethez, de a külső szemlélők nem szépítenek.
“Fájdalmas, nagyon fájdalmas év jön számukra” – fogalmazott velősen az 1996-os világbajnok, Damon Hill.


Az egykori Tyrrell-, Benetton-, McLaren- és Jordan-versenyző, Martin Brundle így beszélt: 
“Baromi nagy bajban vannak, hát nem? A McLaren-Honda ugyanolyan pocsékul szerepelt a teszteken, mint tavaly a Red Bull-Renault, igaz, ők végül a második helyen zártak a bajnokságban. Egyesek szerint Alonso nem is siet visszaülni az autóba” – magyarázta a brit Sky Sports szakkommentátora, hozzátéve azért, hogy talán van fény az alagút végén.
“Feltételezhetjük, hogy javulni fognak. Ron Dennis azt állította nekem, hogy a Honda infrastruktúrájánál még sosem látott jobbat. Úgy tűnik, az elején szenvedni fognak, de azért nem írhatjuk le őket a teljes idényre.”


A német Sky Sports szakkommentátora, az 1979-86 között 88 F1-es versenyen indult Marc Surer nem érti, miért áll ilyen rosszul a McLaren-Honda:
“Meglep, hogy mennyire nem megy nekik, főképp, hogy a csapat már tavaly, Abu-Dzabiban is kipróbálta az új erőforrást, azaz bőven volt idő a hibák kijavítására” – nyilatkozta a svájci expilóta, hozzátéve, hogy a Nagy-Britannia és Japán közti távolság is akadályozhatja a “gyors megoldásokat”.
Az első McLaren-Honda korszak utolsó, 1992-es futamgyőzelmét szerző Gerhard Berger is csodálkozik, szerinte “egyértelműen a motorral” vannak gondok: “Az az érzésem, hogy valamit nagyon elszámítottak” – summázott a McLaren mellett a Ferrarinál és a Benettonnál is megfordult, később a BMW motorsportprogramját és a Toro Rossót is irányító osztrák.
A McLaren történetének leghosszabb ideig szolgáló versenyzője (1996-2004, 150 futam), David Coulthard is lesújtó véleményt fogalmazott meg: 


“Egyszerűen nem értem, hogy mi van velük. Honda le van maradva, és eltart majd egy ideig, míg felzárkóznak. Pedig plusz egy évük volt a motorfejlesztésre. Tavaly, az új motorok bevezetésére a Ferrari és a Renault nem készült fel elég jól, közben viszont a Honda már összeállt a McLarennel, és volt egy évük a tanulásra, a fejlesztésre, szóval furcsa ez. Nagyon nem McLaren-módra folynak most a dolgok. Igaz, az elmúlt pár évük sem volt valami fényes.”
A BBC szakkommentátoraként dolgozó 13-szoros futamgyőztes skót azt gyanítja, hogy a McLarennél felpörgetett utcai autós projekt árt a Forma-1-es tevékenységnek, ugyanis korábban, a McLaren F1 (1994) és a Mercedes SLR McLaren (2003) fejlesztése és bemutatása idején is lejtmenetbe került a csapat.
“Az utcai autós projekt fejlesztése erőforrásokat kíván, ha pedig arra fordítják az időt és energiát, akkor kevesebb jut a Forma-1-re.”
“Tavaly nagy átszervezések voltak a csapatnál, mégis kiábrándító idényük volt. A legjobb motorral (a Mercedes) mentek, de az autó nem volt elég jó. Most pedig a Honda már nem is a legjobb erőforrás, szóval bízzunk benne, hogy legalább az autót jobban tervezték. Elképesztő tervezési infrastruktúrájuk van. Ha a bajnoki cím azon múlna, kié a legjobb létesítmény, akkor minden évben a McLaren győzne. A Ferrari egy elég lepukkant kis üzem, a Red Bull pedig egy szimpla gyárépületben dolgozik Milton Keynes-ben.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.