Lewis Hamilton egyértelműen igyekszik magát a sport világán kívül is ismert, globális (pop)sztárrá építeni, de egy friss tanulmány szerint még van hova fejlődnie a kétszeres világbajnoknak.
A Repucom sportmarketing-elemzőcég 2014 után újra közzétette a Forma-1-es pilóták “eladhatóságát” ismertség, kedveltség, sajtójelenlét, divatteremtési potenciál, a szponzoroknak hozott haszon, vélt megbízhatóság, motivációs potenciál és egyéb szempontok alapján összeállított rangsorát. 


Tavaly után idén is Fernando Alonso vezeti a listát, az idén már a McLaren színeit viselő pilótát hazájában, Spanyolországban az emberek 98 %-a ismeri, 88 % tartja eredményes reklámarcnak, 83 % pedig megbízhatónak is érzi a kétszeres világbajnokot. A spanyol versenyző összesített értéke 89,6 a 100-ból, ezzel vitte az első helyet.
Másodikként volt ferraris csapattársa, Felipe Massa következik, aki Brazíliában 99 %-os ismertséggel rendelkezik és az emberek 89 %-a kedveli is. Dobogós legalsó fokára a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel került, a Ferrari pilótája egy helyet javított tavalyhoz képest.


Ahogy egy éve az akkori címvédő, Vettel, most Lewis Hamilton áll a 4. helyen. A Mercedes angoljánál 93 %-os hazai ismertséget mértek, összesített eredménye 83,36 a 100-ból.
A listán mögötte volt és jelenlegi csapattársa, azaz Jenson Button és Nico Rosberg következik, majd a tavalyi “sztárcsináló” év után a listára első ízben felkerült Red Bull-ifjonc, Daniel Ricciardo.
A Red Bull marketingerejét is mutatja, hogy az idén alig 17 évesen a Toro Rossónál debütáló Max Verstappen is a listán van a 9. helyen, a lotusos Romain Grosjean és a Force India mexikói pilótája, Sergio Perez között.

Verstappen 17 évesen, egyetlen nagydíj nélkül a top10-ben

Verstappen 17 évesen, egyetlen nagydíj nélkül a top10-ben


“2015-ben a fogyasztásicikk-gyártók hangsúlyosabb jelenlétét láthatjuk a Forma-1-ben, és ezen a cégek számára is a leghasznosabb a versenyzők marketingereje. Az új üzletek közé tartozik a CNN McLaren-Honda szponzorációja, a Hugo Boss Mercedesszel kötött szövetsége, és a Williams partnersége a Hackett-tel, az Unileverrel és a Rexonával” – magyarázta a Repucom motorsportért felelős alelnöke, Nigel Geach. 
“A fogyasztói márkák természetes módon a sztárpilóták csapatai felé mozognak, Alonso pályán kívül is erős ázsiója egy esetleges erős mclarenes szezonnal még tovább növelheti az értékét. Azonban idén Lewis Hamiltonra kell odafigyelni, már most is számos reklámszerződése van, az élmenő csapat autójában ülve pedig még tovább növelheti a nemzetközi ismertségét, mint az F1 egyik legjobbja.”
A legjobb reklámértékű Forma-1-es versenyzők
1. Fernando Alonso 89.66
2. Felipe Massa 88.84
3. Sebastian Vettel 85.49
4. Lewis Hamilton 83.68
5. Jenson Button 79.62
6. Nico Rosberg 79.40
7. Daniel Ricciardo 66.97
8. Romain Grosjean 66.56
9. Max Verstappen 64.84
10. Sergio Perez 63.41