F1: Hamilton nem akkora sztár, mint szeretné

Még mindig Alonso az ász

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 12.30

A tavalyi év után 2015-ben is Fernando Alonso a legnagyobb reklámértékű Forma-1-es pilóta, a címvédő Hamiltont Felipe Massa és Sebastian Vettel is megelőzi a listán.


Lewis Hamilton egyértelműen igyekszik magát a sport világán kívül is ismert, globális (pop)sztárrá építeni, de egy friss tanulmány szerint még van hova fejlődnie a kétszeres világbajnoknak.
A Repucom sportmarketing-elemzőcég 2014 után újra közzétette a Forma-1-es pilóták “eladhatóságát” ismertség, kedveltség, sajtójelenlét, divatteremtési potenciál, a szponzoroknak hozott haszon, vélt megbízhatóság, motivációs potenciál és egyéb szempontok alapján összeállított rangsorát. 


Tavaly után idén is Fernando Alonso vezeti a listát, az idén már a McLaren színeit viselő pilótát hazájában, Spanyolországban az emberek 98 %-a ismeri, 88 % tartja eredményes reklámarcnak, 83 % pedig megbízhatónak is érzi a kétszeres világbajnokot. A spanyol versenyző összesített értéke 89,6 a 100-ból, ezzel vitte az első helyet.
Másodikként volt ferraris csapattársa, Felipe Massa következik, aki Brazíliában 99 %-os ismertséggel rendelkezik és az emberek 89 %-a kedveli is. Dobogós legalsó fokára a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel került, a Ferrari pilótája egy helyet javított tavalyhoz képest.


Ahogy egy éve az akkori címvédő, Vettel, most Lewis Hamilton áll a 4. helyen. A Mercedes angoljánál 93 %-os hazai ismertséget mértek, összesített eredménye 83,36 a 100-ból.
A listán mögötte volt és jelenlegi csapattársa, azaz Jenson Button és Nico Rosberg következik, majd a tavalyi “sztárcsináló” év után a listára első ízben felkerült Red Bull-ifjonc, Daniel Ricciardo.
A Red Bull marketingerejét is mutatja, hogy az idén alig 17 évesen a Toro Rossónál debütáló Max Verstappen is a listán van a 9. helyen, a lotusos Romain Grosjean és a Force India mexikói pilótája, Sergio Perez között.

Verstappen 17 évesen, egyetlen nagydíj nélkül a top10-ben

Verstappen 17 évesen, egyetlen nagydíj nélkül a top10-ben


“2015-ben a fogyasztásicikk-gyártók hangsúlyosabb jelenlétét láthatjuk a Forma-1-ben, és ezen a cégek számára is a leghasznosabb a versenyzők marketingereje. Az új üzletek közé tartozik a CNN McLaren-Honda szponzorációja, a Hugo Boss Mercedesszel kötött szövetsége, és a Williams partnersége a Hackett-tel, az Unileverrel és a Rexonával” – magyarázta a Repucom motorsportért felelős alelnöke, Nigel Geach. 
“A fogyasztói márkák természetes módon a sztárpilóták csapatai felé mozognak, Alonso pályán kívül is erős ázsiója egy esetleges erős mclarenes szezonnal még tovább növelheti az értékét. Azonban idén Lewis Hamiltonra kell odafigyelni, már most is számos reklámszerződése van, az élmenő csapat autójában ülve pedig még tovább növelheti a nemzetközi ismertségét, mint az F1 egyik legjobbja.”
A legjobb reklámértékű Forma-1-es versenyzők
1. Fernando Alonso 89.66
2. Felipe Massa 88.84
3. Sebastian Vettel 85.49
4. Lewis Hamilton 83.68
5. Jenson Button 79.62
6. Nico Rosberg 79.40
7. Daniel Ricciardo 66.97
8. Romain Grosjean 66.56
9. Max Verstappen 64.84
10. Sergio Perez 63.41

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.