F1: Hamilton nem akkora sztár, mint szeretné

Még mindig Alonso az ász

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 12.30

A tavalyi év után 2015-ben is Fernando Alonso a legnagyobb reklámértékű Forma-1-es pilóta, a címvédő Hamiltont Felipe Massa és Sebastian Vettel is megelőzi a listán.


Lewis Hamilton egyértelműen igyekszik magát a sport világán kívül is ismert, globális (pop)sztárrá építeni, de egy friss tanulmány szerint még van hova fejlődnie a kétszeres világbajnoknak.
A Repucom sportmarketing-elemzőcég 2014 után újra közzétette a Forma-1-es pilóták “eladhatóságát” ismertség, kedveltség, sajtójelenlét, divatteremtési potenciál, a szponzoroknak hozott haszon, vélt megbízhatóság, motivációs potenciál és egyéb szempontok alapján összeállított rangsorát. 


Tavaly után idén is Fernando Alonso vezeti a listát, az idén már a McLaren színeit viselő pilótát hazájában, Spanyolországban az emberek 98 %-a ismeri, 88 % tartja eredményes reklámarcnak, 83 % pedig megbízhatónak is érzi a kétszeres világbajnokot. A spanyol versenyző összesített értéke 89,6 a 100-ból, ezzel vitte az első helyet.
Másodikként volt ferraris csapattársa, Felipe Massa következik, aki Brazíliában 99 %-os ismertséggel rendelkezik és az emberek 89 %-a kedveli is. Dobogós legalsó fokára a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel került, a Ferrari pilótája egy helyet javított tavalyhoz képest.


Ahogy egy éve az akkori címvédő, Vettel, most Lewis Hamilton áll a 4. helyen. A Mercedes angoljánál 93 %-os hazai ismertséget mértek, összesített eredménye 83,36 a 100-ból.
A listán mögötte volt és jelenlegi csapattársa, azaz Jenson Button és Nico Rosberg következik, majd a tavalyi “sztárcsináló” év után a listára első ízben felkerült Red Bull-ifjonc, Daniel Ricciardo.
A Red Bull marketingerejét is mutatja, hogy az idén alig 17 évesen a Toro Rossónál debütáló Max Verstappen is a listán van a 9. helyen, a lotusos Romain Grosjean és a Force India mexikói pilótája, Sergio Perez között.

Verstappen 17 évesen, egyetlen nagydíj nélkül a top10-ben

Verstappen 17 évesen, egyetlen nagydíj nélkül a top10-ben


“2015-ben a fogyasztásicikk-gyártók hangsúlyosabb jelenlétét láthatjuk a Forma-1-ben, és ezen a cégek számára is a leghasznosabb a versenyzők marketingereje. Az új üzletek közé tartozik a CNN McLaren-Honda szponzorációja, a Hugo Boss Mercedesszel kötött szövetsége, és a Williams partnersége a Hackett-tel, az Unileverrel és a Rexonával” – magyarázta a Repucom motorsportért felelős alelnöke, Nigel Geach. 
“A fogyasztói márkák természetes módon a sztárpilóták csapatai felé mozognak, Alonso pályán kívül is erős ázsiója egy esetleges erős mclarenes szezonnal még tovább növelheti az értékét. Azonban idén Lewis Hamiltonra kell odafigyelni, már most is számos reklámszerződése van, az élmenő csapat autójában ülve pedig még tovább növelheti a nemzetközi ismertségét, mint az F1 egyik legjobbja.”
A legjobb reklámértékű Forma-1-es versenyzők
1. Fernando Alonso 89.66
2. Felipe Massa 88.84
3. Sebastian Vettel 85.49
4. Lewis Hamilton 83.68
5. Jenson Button 79.62
6. Nico Rosberg 79.40
7. Daniel Ricciardo 66.97
8. Romain Grosjean 66.56
9. Max Verstappen 64.84
10. Sergio Perez 63.41

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.