F1: Tisztázni kell az Alonso-ügyet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.10. 11.45

A nagyközönség mellett a Forma-1-es szakemberek is úgy látják, hogy Fernando Alonso balesetéről túl keveset tudunk, továbbra is bűzlik valami.

F1: Tisztázni kell az Alonso-ügyet
Fernando Alonso még február 22-én, a második barcelonai teszt zárónapján szenvedett furcsa balesetet, amely után mentőhelikopterrel szállították kórházba, és három napig bent is tartották.

 

A McLaren által adott hivatalos magyarázat szerint apró vezetői hiba és az erős szél kombinációja vezetett az ütközéshez, amelyben a spanyol agyrázkódást szenvedett, és bár a vizsgálatok szerint mostanra fizikailag kutya baja, orvosi tanácsra ki kell hagynia a hétvégi szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat.
A hivatalos magyarázaton túl persze ott vannak a spekulációk, sokak szerint Alonso már a baleset előtt eszméletét veszítette, vagy valamilyen keringési zavar, vagy áramütés miatt.

 

Az ügyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is vizsgálja, mindenki szeretne további részleteket tudni.
“Nemrég meghívtak a Ferrarihoz, hogy megnézzem az új létesítményeiket. Maranellóban mindenki Fernando Alonso balesetéről beszél, áramütést emlegetnek. Nagyon aggódnak a volt versenyzőjükért” – mondta az egykori McLaren-, Renault- és Ferrari-pilóta, Patrick Tambay az RMC rádiónak.
Az olasz Autosprint arról ír, hogy a baleset előtt valamilyen furcsa zaj jött a McLaren-Hondából, míg a La Repubblica által megszólaltatott orvos, Dr. Antonio Picano szerint az eddig ismert információk összhangban vannak azzal, hogy Alonso áramütést szenvedett.

 

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve is sumákolást sejt: “Aggaszt, hogy nem ismerjük a teljes sztorit. A szél volt? Ugyan már, Indianapolisban is fúj, amikor 380 km/órával repesztünk. Egyesek áramütésről beszélnek, én ehhez nem tudok hozzászólni, de ha tényleg erről volt szó, akkor ezekkel a motorokkal senkinek sem szabadna versenyezni. Valamit rejtegetnek, valamit nem mondanak el, ez pedig aggasztó.”
Az egykori McLaren-, Ferrari-, Benetton-versenyző, BMW-s motorsportfőnök és Toro Rosso-csapatfőnök, Gerhard Berger kíváncsian várja az FIA-vizsgálat eredményét: “Fontos, hogy tisztázzuk, hogy a technika vagy a versenyző okozta a balesetet. Tisztán kell látnunk, mi történt, hiszen valaki itt megsérült.”
Az F1-ben a Minardinál, Jordannél, Renault-nál, Toyotánál és Lotusnál is megfordult, egy időben a versenyzők szakszervezetét, a GPDA-t is igazgató Jarno Trulli is válaszokat vár:

 

“Fogalmam sincs, hogy mi történt, de nagyon szeretném tudni. Nagyon fontos lenne megtudni, miért szenvedett balesetet Fernando” – mondta a jelenleg az elektromos formaautós Formula E-ben versenyző és csapatot irányító veterán. “Függetlenül attól, hogy emberi vagy műszaki probléma volt, tudnunk kell az okot, hogy elkerülhessük a megismétlődését. Az F1 azért jelenleg a legbiztonságosabb motorsport, de mindig lehet javítani.”
Ugyancsak nyilatkozott Alonso egykori főnöke, “második apja”, a menedzselésben a háttérben továbbra is érintett Flavio Briatore. Az olasz videót is látott a balesetről, szerinte is furcsa az ütközés, de a találgatások túlzók.
“Bernie Ecclestone küldte a videót, az ütközés nem volt erős, semmi dráma. Nagyon furcsa baleset volt. A McLaren nem árult el semmit, Ron Dennis nem tisztázta a dolgokat, reméljük, hogy megteszi. A McLaren kommunikációja nem épp ragyogó.”
Briatore leszögezte, hogy Alonso sokat emlegetett amnéziája nem volt komoly, “csak két-három napig tartott”, az áramütéses teória gyenge lábakon áll, inkább a kormányművel lehetett gond.

 

“Folyik az FIA vizsgálata, majd meglátjuk, mire jutnak, de ha tényleg elektronikai probléma volt, akkor remélhetőleg megtudjuk, hogy elkerülhető legyen. Emlékezhetünk, hogy amikor a KERS bekerült a Forma-1-es autókba (2009-ben), egy szerelő áramütést kapott. De az autókban van egy kapcsoló, Fernandónál pedig le volt zárva – szóval majd meglátjuk.”
A volt Renault-főnök beszámolója szerint Alonso tényleg jól van, csakis elővigyázatosságból nem versenyez Melbourne-ben.
“Minden elképzelhető vizsgálatot elvégeztek rajta, és minden negatív volt. Megnézték, hogy van-e valami keringési problémája, lehetett-e gyenge stroke-ja, volt-e valami vérrög, hiszen ez bármelyik sportolónál is előfordulhat. De ha lett volna ilyen, akkor az Európa legjobb specialistáival folytatott konzultációk során biztosan kiderült volna.”
“Logikus, hogy az orvosok azt tanácsolták, ne induljon a szezonnyitón, ez elővigyázatossági lépést. Fernando jelenleg Dubajban van, jól érzi magát.”

 

Briatorénél is kevésbé szkeptikus a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, az osztrák szakember hisz a McLarennek.
“Az FIA foglalkozik az üggyel, ha valamiről tudnunk kellene, biztosan szóltak volna” – mondta az ORF-nek. “De sokszor a nem túl látványos balesetek is komolyabb sérüléssel járnak. Alonso agyrázkódást kapott, szóval vigyáznia kell magára. Okosabb most ez, mint hogy a fél világon keresztül utazzon azért, hogy egy amúgy sem versenyképes autóba üljön a szezonnyitón.”

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.