F1: Tisztázni kell az Alonso-ügyet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.10. 11.45

A nagyközönség mellett a Forma-1-es szakemberek is úgy látják, hogy Fernando Alonso balesetéről túl keveset tudunk, továbbra is bűzlik valami.

F1: Tisztázni kell az Alonso-ügyet
Fernando Alonso még február 22-én, a második barcelonai teszt zárónapján szenvedett furcsa balesetet, amely után mentőhelikopterrel szállították kórházba, és három napig bent is tartották.

 

A McLaren által adott hivatalos magyarázat szerint apró vezetői hiba és az erős szél kombinációja vezetett az ütközéshez, amelyben a spanyol agyrázkódást szenvedett, és bár a vizsgálatok szerint mostanra fizikailag kutya baja, orvosi tanácsra ki kell hagynia a hétvégi szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat.
A hivatalos magyarázaton túl persze ott vannak a spekulációk, sokak szerint Alonso már a baleset előtt eszméletét veszítette, vagy valamilyen keringési zavar, vagy áramütés miatt.

 

Az ügyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is vizsgálja, mindenki szeretne további részleteket tudni.
“Nemrég meghívtak a Ferrarihoz, hogy megnézzem az új létesítményeiket. Maranellóban mindenki Fernando Alonso balesetéről beszél, áramütést emlegetnek. Nagyon aggódnak a volt versenyzőjükért” – mondta az egykori McLaren-, Renault- és Ferrari-pilóta, Patrick Tambay az RMC rádiónak.
Az olasz Autosprint arról ír, hogy a baleset előtt valamilyen furcsa zaj jött a McLaren-Hondából, míg a La Repubblica által megszólaltatott orvos, Dr. Antonio Picano szerint az eddig ismert információk összhangban vannak azzal, hogy Alonso áramütést szenvedett.

 

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve is sumákolást sejt: “Aggaszt, hogy nem ismerjük a teljes sztorit. A szél volt? Ugyan már, Indianapolisban is fúj, amikor 380 km/órával repesztünk. Egyesek áramütésről beszélnek, én ehhez nem tudok hozzászólni, de ha tényleg erről volt szó, akkor ezekkel a motorokkal senkinek sem szabadna versenyezni. Valamit rejtegetnek, valamit nem mondanak el, ez pedig aggasztó.”
Az egykori McLaren-, Ferrari-, Benetton-versenyző, BMW-s motorsportfőnök és Toro Rosso-csapatfőnök, Gerhard Berger kíváncsian várja az FIA-vizsgálat eredményét: “Fontos, hogy tisztázzuk, hogy a technika vagy a versenyző okozta a balesetet. Tisztán kell látnunk, mi történt, hiszen valaki itt megsérült.”
Az F1-ben a Minardinál, Jordannél, Renault-nál, Toyotánál és Lotusnál is megfordult, egy időben a versenyzők szakszervezetét, a GPDA-t is igazgató Jarno Trulli is válaszokat vár:

 

“Fogalmam sincs, hogy mi történt, de nagyon szeretném tudni. Nagyon fontos lenne megtudni, miért szenvedett balesetet Fernando” – mondta a jelenleg az elektromos formaautós Formula E-ben versenyző és csapatot irányító veterán. “Függetlenül attól, hogy emberi vagy műszaki probléma volt, tudnunk kell az okot, hogy elkerülhessük a megismétlődését. Az F1 azért jelenleg a legbiztonságosabb motorsport, de mindig lehet javítani.”
Ugyancsak nyilatkozott Alonso egykori főnöke, “második apja”, a menedzselésben a háttérben továbbra is érintett Flavio Briatore. Az olasz videót is látott a balesetről, szerinte is furcsa az ütközés, de a találgatások túlzók.
“Bernie Ecclestone küldte a videót, az ütközés nem volt erős, semmi dráma. Nagyon furcsa baleset volt. A McLaren nem árult el semmit, Ron Dennis nem tisztázta a dolgokat, reméljük, hogy megteszi. A McLaren kommunikációja nem épp ragyogó.”
Briatore leszögezte, hogy Alonso sokat emlegetett amnéziája nem volt komoly, “csak két-három napig tartott”, az áramütéses teória gyenge lábakon áll, inkább a kormányművel lehetett gond.

 

“Folyik az FIA vizsgálata, majd meglátjuk, mire jutnak, de ha tényleg elektronikai probléma volt, akkor remélhetőleg megtudjuk, hogy elkerülhető legyen. Emlékezhetünk, hogy amikor a KERS bekerült a Forma-1-es autókba (2009-ben), egy szerelő áramütést kapott. De az autókban van egy kapcsoló, Fernandónál pedig le volt zárva – szóval majd meglátjuk.”
A volt Renault-főnök beszámolója szerint Alonso tényleg jól van, csakis elővigyázatosságból nem versenyez Melbourne-ben.
“Minden elképzelhető vizsgálatot elvégeztek rajta, és minden negatív volt. Megnézték, hogy van-e valami keringési problémája, lehetett-e gyenge stroke-ja, volt-e valami vérrög, hiszen ez bármelyik sportolónál is előfordulhat. De ha lett volna ilyen, akkor az Európa legjobb specialistáival folytatott konzultációk során biztosan kiderült volna.”
“Logikus, hogy az orvosok azt tanácsolták, ne induljon a szezonnyitón, ez elővigyázatossági lépést. Fernando jelenleg Dubajban van, jól érzi magát.”

 

Briatorénél is kevésbé szkeptikus a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, az osztrák szakember hisz a McLarennek.
“Az FIA foglalkozik az üggyel, ha valamiről tudnunk kellene, biztosan szóltak volna” – mondta az ORF-nek. “De sokszor a nem túl látványos balesetek is komolyabb sérüléssel járnak. Alonso agyrázkódást kapott, szóval vigyáznia kell magára. Okosabb most ez, mint hogy a fél világon keresztül utazzon azért, hogy egy amúgy sem versenyképes autóba üljön a szezonnyitón.”

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.