F1: A Ferrarié a tökéletes páros

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 14.30

A Ferrari főnöke szerint Kimi Räikkönen és Sebastian vettel nagyon más személyiség, de ketten együtt tökéletesek a csapat számára.

A Ferrari a McLarenhez átigazolt Fernando Alonso helyére az évek óta csábítgatott Sebastian Vettelt ültette, aki így barátja, a csapat 2007-os bajnoka, Kimi Räikkönen mellé került.


A maranellói csapat tavaly novemberben kinevezett új főnöke, Maurizio Arrivabene szerint ezzel össze is állt a “tökéletes párosítás”, még ha a két versenyző eléggé eltérő személyiség is.
“Másféle emberek, igen. Kimi az a fajta, aki nem szeret üresen fecsegni, csak a komoly dolgokról beszél. Vagy pár perc után vége a beszélgetésnek és utat mutat, vagy órákig tart, és ölelésekbe torkollik. Egyesek szerint fura. De pilóták mind furcsák. Viszont Kimi egy nagyon jó srác és jó versenyző” – jellemezte a 35 éves finnt az Autosportnak.
“Seb más típus, ő a munka a mindene. Egy másik németre (Michael Schumacherre – a szerk.) emlékeztet… Lenyűgözött az összpontosítása, ahogyan az autó részleteivel foglalkozik. Jegyzeteket készít, az értekezleten pedig azokból dolgozik. Nagyszerű” – mondta a Red Bulltól érkezett négyszeres világbajnokról. 
“Két eltérő versenyzőnk van, de mindketten nagyon elkötelezettek. Sebastian máris teljesen beilleszkedett a csapatba, 120 százalékosan a család tagja. Emellett vicces srác, szuper személyisége van, de két lábbal áll a földön, nem egy bonyolult ember, de egyáltalán nem csodálom, hogy négyszer nyert bajnokságot. Michaelt követően pedig csak Kimi hozott bajnoki címet a Ferrarinak, szóval tényleg megvan a tökéletes párosítás.”


A Vettelt sokáig csalogató, Räikkönent pedig 2014-re visszahívó korábbi csapatfőnök, Stefano Domenicali is megszólalt a hétvégén, ő a Ferrari-specialista Leo Turini blogjának nyilatkozott. Az immár az Audinál dolgozó olasz hangsúlyozta, hogy a tavalyi küszködések ellenére sem bánja, hogy Räikkönent visszavette a csapathoz, azt pedig egyenesen sajnálja, hogy Vettellel végül nem dolgozhatott együtt.
“Egy pillanatra sem bántam meg, hogy Räikkönent visszahoztam Maranellóba. 2013-ban ez volt a helyes döntés, és ma is ugyanígy döntenék. Azt pedig sosem titkoltam, mennyire nagyra tartom Sebastiant, szóval nagyszerű lett volna egy garázsban dolgozni vele, de végül nem így alakult.”

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.