A Forma-1 hivatalos biztonsági autója az idei évadban az AMG GT S, míg a hivatalos orvosi autó a Mercedes C 63 AMG S kombi, adta hírül a Mercedes-Benz.
Az AMG 1996 óta hivatalos partnere az F1 franchise-nak, ez idő alatt a most bemutatott modellekkel együtt tizenegy különböző safety car-t, illetve hétféle orvosi autót fejlesztettek ki.
Igazából mindkét modell kiszámítható volt, hiszen az elmúlt négy évben használt SLS AMG alapmodellje ugyanúgy nyugdíjba vonult, mint az előző generációs C-kombi. Míg egyébként safety car az elmúlt években készült C-osztályból, CLK-ból, CL-ből és SL-ből is, a rohamkocsi mindig is C-osztályos alapokon nyugodott, méghozzá 1998 óta a kombi verzión.
Az új biztonsági autó hajtáslánca megegyezik az utcai GT S modellével: a négyliteres V8-as legnagyobb teljesítménye 510 LE, maximális nyomatéka 650 Nm, álló helyzetből 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 310 km/óra. Az egyetlen módosítás a sportkipufogó felszerelése, mégis csak legyen már valami akusztikai jelenléte az autónak a versenypályán.
A sebességváltóhoz szintén nem nyúltak a fejlesztők, a beépített Dynamic Plus csomag, amellyel versenyüzemmódba kapcsolható a futómű és a hajtáslánc, illetve eleve agresszívabb a futómű beállítása, szintén utcai specifikációkat követ. 
Még az ultrakönnyű kovácsolt felnik is az opciós katalógusból valók, az elöl 19, hátul 20 colos abroncsokkal együtt, ahogy a karbon-kerámia féktárcsákat sem kellett külön kifejleszteni.
Ahol a mérnökök túlteljesítették az utcai modellt, az az aerodinamika: a tetőn, a fényhíd alatt szénszálas légbevezető nyílás kapott helyet, amely egyben a hátsó (szintén utcai opcióként megrendelhető) szárny felé is optimálisan tereli a levegőt.
Az utastérben két iPad található, amin keresztül a mitfahrer a versenyautók mozgását követi nyomon, az adatok fedélzeti WLAN hálón érkeznek. Az aktuális zászlókat színes LED-ek jelzik a pilótának.
Ami az orvosi autót illeti, az az új C-osztály csúcskivitelű kombija: a C 63 AMG ugyanazt az 510 lóerős nyolchengeres motort kapta meg, mint a GT S, a váltó és a versenykipufogó is megegyezik a safety car-éval – a fő különbség a 490 literes csomagtartó, amiben elférnek az orvosi eszközök, a defibrillátor, a lélegeztető berendezés;  valamint a hátsó ülés, ahol további két egészségügyi szakembert is tudnak szállítani. Minden egyéb gyakorlatilag ugyanaz, mint a GT esetében, a karbon-kerámia tárcsáktól a fényhídon át a vezető főorvost tájékoztató Pad-ekig.