Utcai autók a Forma-1 mezőnyében

Jövő hétvégén debütálnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 15.00

Lecserélte biztonsági és orvosi autóját az F1. A beszállító továbbra is az AMG, a specifikációk majdnem teljesen egyeznek az utcaival.

A Forma-1 hivatalos biztonsági autója az idei évadban az AMG GT S, míg a hivatalos orvosi autó a Mercedes C 63 AMG S kombi, adta hírül a Mercedes-Benz.
Az AMG 1996 óta hivatalos partnere az F1 franchise-nak, ez idő alatt a most bemutatott modellekkel együtt tizenegy különböző safety car-t, illetve hétféle orvosi autót fejlesztettek ki.
Igazából mindkét modell kiszámítható volt, hiszen az elmúlt négy évben használt SLS AMG alapmodellje ugyanúgy nyugdíjba vonult, mint az előző generációs C-kombi. Míg egyébként safety car az elmúlt években készült C-osztályból, CLK-ból, CL-ből és SL-ből is, a rohamkocsi mindig is C-osztályos alapokon nyugodott, méghozzá 1998 óta a kombi verzión.
Az új biztonsági autó hajtáslánca megegyezik az utcai GT S modellével: a négyliteres V8-as legnagyobb teljesítménye 510 LE, maximális nyomatéka 650 Nm, álló helyzetből 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 310 km/óra. Az egyetlen módosítás a sportkipufogó felszerelése, mégis csak legyen már valami akusztikai jelenléte az autónak a versenypályán.
A sebességváltóhoz szintén nem nyúltak a fejlesztők, a beépített Dynamic Plus csomag, amellyel versenyüzemmódba kapcsolható a futómű és a hajtáslánc, illetve eleve agresszívabb a futómű beállítása, szintén utcai specifikációkat követ. 
Még az ultrakönnyű kovácsolt felnik is az opciós katalógusból valók, az elöl 19, hátul 20 colos abroncsokkal együtt, ahogy a karbon-kerámia féktárcsákat sem kellett külön kifejleszteni.
Ahol a mérnökök túlteljesítették az utcai modellt, az az aerodinamika: a tetőn, a fényhíd alatt szénszálas légbevezető nyílás kapott helyet, amely egyben a hátsó (szintén utcai opcióként megrendelhető) szárny felé is optimálisan tereli a levegőt.
Az utastérben két iPad található, amin keresztül a mitfahrer a versenyautók mozgását követi nyomon, az adatok fedélzeti WLAN hálón érkeznek. Az aktuális zászlókat színes LED-ek jelzik a pilótának.
Ami az orvosi autót illeti, az az új C-osztály csúcskivitelű kombija: a C 63 AMG ugyanazt az 510 lóerős nyolchengeres motort kapta meg, mint a GT S, a váltó és a versenykipufogó is megegyezik a safety car-éval – a fő különbség a 490 literes csomagtartó, amiben elférnek az orvosi eszközök, a defibrillátor, a lélegeztető berendezés;  valamint a hátsó ülés, ahol további két egészségügyi szakembert is tudnak szállítani. Minden egyéb gyakorlatilag ugyanaz, mint a GT esetében, a karbon-kerámia tárcsáktól a fényhídon át a vezető főorvost tájékoztató Pad-ekig.
AMG

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.