Utcai autók a Forma-1 mezőnyében

Jövő hétvégén debütálnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 15.00

Lecserélte biztonsági és orvosi autóját az F1. A beszállító továbbra is az AMG, a specifikációk majdnem teljesen egyeznek az utcaival.

A Forma-1 hivatalos biztonsági autója az idei évadban az AMG GT S, míg a hivatalos orvosi autó a Mercedes C 63 AMG S kombi, adta hírül a Mercedes-Benz.
Az AMG 1996 óta hivatalos partnere az F1 franchise-nak, ez idő alatt a most bemutatott modellekkel együtt tizenegy különböző safety car-t, illetve hétféle orvosi autót fejlesztettek ki.
Igazából mindkét modell kiszámítható volt, hiszen az elmúlt négy évben használt SLS AMG alapmodellje ugyanúgy nyugdíjba vonult, mint az előző generációs C-kombi. Míg egyébként safety car az elmúlt években készült C-osztályból, CLK-ból, CL-ből és SL-ből is, a rohamkocsi mindig is C-osztályos alapokon nyugodott, méghozzá 1998 óta a kombi verzión.
Az új biztonsági autó hajtáslánca megegyezik az utcai GT S modellével: a négyliteres V8-as legnagyobb teljesítménye 510 LE, maximális nyomatéka 650 Nm, álló helyzetből 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 310 km/óra. Az egyetlen módosítás a sportkipufogó felszerelése, mégis csak legyen már valami akusztikai jelenléte az autónak a versenypályán.
A sebességváltóhoz szintén nem nyúltak a fejlesztők, a beépített Dynamic Plus csomag, amellyel versenyüzemmódba kapcsolható a futómű és a hajtáslánc, illetve eleve agresszívabb a futómű beállítása, szintén utcai specifikációkat követ. 
Még az ultrakönnyű kovácsolt felnik is az opciós katalógusból valók, az elöl 19, hátul 20 colos abroncsokkal együtt, ahogy a karbon-kerámia féktárcsákat sem kellett külön kifejleszteni.
Ahol a mérnökök túlteljesítették az utcai modellt, az az aerodinamika: a tetőn, a fényhíd alatt szénszálas légbevezető nyílás kapott helyet, amely egyben a hátsó (szintén utcai opcióként megrendelhető) szárny felé is optimálisan tereli a levegőt.
Az utastérben két iPad található, amin keresztül a mitfahrer a versenyautók mozgását követi nyomon, az adatok fedélzeti WLAN hálón érkeznek. Az aktuális zászlókat színes LED-ek jelzik a pilótának.
Ami az orvosi autót illeti, az az új C-osztály csúcskivitelű kombija: a C 63 AMG ugyanazt az 510 lóerős nyolchengeres motort kapta meg, mint a GT S, a váltó és a versenykipufogó is megegyezik a safety car-éval – a fő különbség a 490 literes csomagtartó, amiben elférnek az orvosi eszközök, a defibrillátor, a lélegeztető berendezés;  valamint a hátsó ülés, ahol további két egészségügyi szakembert is tudnak szállítani. Minden egyéb gyakorlatilag ugyanaz, mint a GT esetében, a karbon-kerámia tárcsáktól a fényhídon át a vezető főorvost tájékoztató Pad-ekig.
AMG

Kommentek

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.