F1: Vettelt hét éve hívták a Ferrarihoz

Titokban tárgyalt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 09.30

Sebastian Vettel elárulta, hogy az elmúlt hét évben folyamatosan csábítgatták a Ferrarihoz, újra és újra tárgyalt az olasz csapat fejeseivel.

Sebastian Vettel 2008-ban az Olasz Nagydíjon a Toro Rosso-Ferrarival aratta első Forma-1-es futamgyőzelmét, a pletykák, spekulációk pedig már akkor megindultak arról, hogy ő lehet a maranellóiak következő Schumacherje.
A német pilóta aztán 2009-ben a Red Bull nagyobbik csapatához lépett tovább, ahol több tucatnyi futamgyőzelmet, és négy világbajnoki címet szerzett, 2014 októberében viszont bejelentette a távozását, később pedig hivatalossá vált, hogy a Ferrarinál folytatja.


A versenyző az olasz Gazzetta dello Sportnak most elárulta, hogy Maranellóból folyamatosan csábítgatták.
“2012-13 telén titokban jártam Maranellóban, hogy tárgyaljak (az elnök Luca di) Montezemolóval. De az első tapogatózások már 2008-ban megtörténtek, 2010-ben aztán megint, és bár tavaly nyárra (Stefano) Domenicali már nem volt ott, a kapcsolatot Marco Mattiaccival is fenntartottam és Montezemolóval is tárgyaltam újra” – mesélte.
“Haladtunk is a megegyezés felé, és kikértem Michael (Schumacher) menedzsere, Sabine Kehm véleményét is. Sajnos Michaellel nem beszélhettem meg ezt” – utalt a hétszeres bajnok Ferrari-legenda szomorú állapotára.
Vettel korábban azért már beszélgetett bálványával a ferraris lehetőségről: “Ó, igen! Még régebben elmeséltem neki, hogy Domenicali ajánlatot tett, ő pedig azt mondta, hogy ha igent mondok, akkor kellemes légkört, és hatalmas lelkesedést találok majd Maranellóban.”


A német pilóta első ferraris tesztszezonja nem alakult rosszul, úgy tűnik, hogy a Ferrari nagyot lépett előre 2014-hez képest, de Vettelnek kétsége sincs afelől, hogy a bajnoki címért idén is a Mercedes versenyzői küzdenek majd: 
“50-50, hogy melyikük győz végül. Tavaly nem gondoltam, hogy ilyen erős lesz Rosberg, főleg az időmérőn. Aztán a futamokon is nagyon közel volt Hamiltonhoz.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.