F1: Megvan a tizedik csapat Melbourne-re

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 09.30

Úgy tűnik, 20 autóval indulhat a 2015-ös Forma-1-es szezon, miután a tavaly csődbe ment Marussia új tulajdonossal, új néven elindul Ausztráliába.

Révbe ért a Marussia, pontosabban Manor feltámasztása: a csapat szerdán közleményben számolt be a részletekről.


“A csapat felkészítette a 2015-ös idénykezdésre szánt, a 2015-ös szabályoknak mindenben megfelelő autókat. Az idény későbbi pontján bevetjük majd az eredeti tervek alapján készült 2015-ös modellt is” – állt a kommünikében.
Az induláshoz már csak két kötelező FIA-töréstesztet kell teljesíteni.
Az új befektető a brit energiaszolgáltató OVO Energy vezére, Stephen Fitzpatrick, aki korábban a Formula E-be való beszállást is fontolgatta, mielőtt a Forma-1 mellett tette le a voksát. A csapat igazgatótanácsának vezetője a Sainsbury szupermarketlánc korábbi CEO-ja, Justin King lett, míg a sportigazgató-elnök Greame Lowdon, a csapatfőnök John Booth maradt.


A tavalyról járó 28 millió fontos pénzdíj mellé a 37 éves Fitzpatrick további 30 milliót tesz hozzá, így a Manor közel 60 millió fontból (25 milliárd Ft) gazdálkodik majd. Az északír üzletember Kingnek felajánlotta a feles társtulajdont, de a volt Sainsbury-főnök inkább csak menedzsment-feladatot vállalt.
“Egész életemben szenvedélyesen szerettem a Forma-1-et, alig várom, hogy kezdődjön az idény!” – mondta Fitzpatrick, hozzátéve, hogy tisztában van vele, hogy nem lesz könnyű menet. “A saját döntésemből vagyok itt, ismerem a szabályokat, és azok szerint is játszunk majd. Sportszerűtlen is lenne rögtön panaszkodással kezdeni.”


Lowdon így beszélt a feltámadásról:
“Szeretnék köszönetet mondani az FIA-nak, a Formula One Mangementnek, a szállítóinknak, és természetesen a szurkolóinknak is az elmúlt hat hónapban kapott támogatásért. Nehéz időszak volt ez számunkra, de túléltük, alig várjuk, hogy versenyezhessünk.”
A Manor – tavalyig Marussia – 2014-ben Jules Bianchi monacói 2 pontjának köszönhetően a konstruktőri bajnokság 9. helyén zárt.
A 2015-ös indulásra egyelőre egy versenyzőt, Will Stevenst igazolták, de számos jelölt akad – többek között Kingnek is van egy autóversenyző fia, a GP2-es Jordan King.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.