F1: Minden bejött a Lotusnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 12.30

A 2014-ben borzalmasan küszködő Lotusnál idén egyértelmű az előrelépés, az erőforrás és a kasztni is sokkal jobb.

A Lotus a 2012-13-as sikerek után tavaly nagy gödörbe került, de az enstone-i csapat a 2015-ös téli tesztek alapján bizakodó. Renault helyett immár Mercedes erőforrás dolgozik az autóban, az E23-as pedig maga is sokkal jobb konstrukció, mint a tavalyi volt.
“Idén sokkal jobbnak tűnik a helyzet. Az erőforrás nagy előrelépést jelent, és a kasztnira is igaz ugyanez, a pilóták sokkal többet tudnak kihozni belőle, sokkal kiszámíthatóbb, vezethetőbb. A teszteken külön foglalkoztunk a felfüggesztés geometriájával, komoly hatása is van a lassabb kanyarokban az autó balanszára. Összességében is kevésbé ideges az autó, így a versenyzők többet hozhatnak ki belőle” – magyarázta a technikai igazgató, Nick Chester.


A szakember részletesebben is beszélt a Mercedes erőforrásáról, nagyon megbízhatónak tartja, de azt sem titkolja, hogy szándékosan nem vállaltak túl nagy rizikót vele.
“Az erőforrás teljesítménye és reakciója jó, és nagyon-nagyon megbízható – egyetlen egységet használtunk a teszteken. A beszerelése is könnyű, ami előnyt jelentett például a hűtésnél. A csúcsteljesítmény mellett a reszponzivitása is jelentős szerepet játszik, és az új motorral a vezérlőrendszereink is könnyebben összehangolhatók.”
“Az erőforrást illetően a beszerelésnél azért nem vállaltunk kockázatokat, viszonylag biztosra akartunk menni a hűtéssel, Melbourne előtt konzervatívan álltunk ehhez. A többi területen viszont a szokásos a hozzáállásunk: keressük a javulást, feszegetjük a határokat.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.