F1: Jó döntés Alonso kimaradása?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 11.45

A barcelonai tesztbalesete miatt Fernando Alonso kihagyja a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. Logikus lépés vagy tényleg kavarnak valamit?

A McLaren-csapat kedden jelentette be, hogy Fernando Alonso orvosi tanácsra kihagyja a jövő hétvégi szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat. A hivatalos közlés szerint az első barcelonai teszt zárónapján agyrázkódást szenvedett spanyol fizikailag jól van, de az esetleges második ütközés, fejsérülés kockázatát el kell kerülnie.


Az elmúlt néhány évben a sportorvoslás területén nagy figyelmet kapott az agyrázkódás, a szakemberek egyre komolyabban veszik a sérülés ismétlődése jelentette rizikót. 
Már 2007-ben, Rober Kubica kanadai balesete után nem engedték az orvosok, hogy a lengyel a következő, Amerikai Nagydíjon induljon, Sergio Perez pedig a 2011-es Monacói Nagydíj időmérőjén történt bukása után próbálkozott sikertelenül azzal, hogy két héttel később Montrealban vezessen.
“Egyértelműen gyors gyógyulást kívánok Fernandónak! Nem ismerem a balesete részleteit, de az én monacói bukásom elég nagy volt, két héttel később viszont megpróbáltam visszaülni az autóba Kanadában. Nagyon küszködtem, rosszul is lettem (az első szabadedzésen), ezért úgy döntöttünk, hogy inkább nem versenyzek. Mondjuk azt hiszem, hogy az én ütközésem egy másik szint volt, valami 60 G volt a lassulás” – magyarázta a mexikói pilóta, utalva arra, hogy Alonso viszonylag kis sebességnél (kb. 105 km/h) jóval kisebb, nagyjából 30 G-s becsapódást szenvedett.
Az agyrázkódásos magyarázat tehát logikus, de a McLaren zavaros kommunikációja, a nyilvánosságtól elzárt telemetriai adatok és esetleges videofelvételek jó táptalajt biztosítanak a spekulációknak, összeesküvés-elméleteknek.
Spanyol és olasz források továbbra is az áramütéses teóriát erőltetik, de még az óvatosabb szemlélők is szkeptikusak egy kicsit.


Az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, a brit Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle így látja: “Valami nem stimmel, valami hibádzik. Furcsa szituáció, sok a ködösítés. A fő kérdés pedig még mindig áll: történt-e valami Alonsóval az ütközés előtt. Ok vagy okozat volt? Senki sem tudja, elég nagy a hallgatás.”
A volt Renault-, Ferrari- és Ligier-versenyző, René Arnoux már nem is kérdezi ugyanezt.
“Az orvosok tanácsa engem a legkevésbé sem lepett meg, ugyanis meggyőződésem, hogy Fernandónak már a baleset előtt volt valami baja. Versenyeztem a Forma-1-ben, tudom, miről beszélek. Oldalirányú volt az ütközés, sőt, inkább csak súrolta az autó a falat, ez pedig nem magyarázza Alonso sérülését. Én biztos vagyok benne, hogy Alonso rosszul volt a volánnál. A szél csak jó kifogás volt.”


Egy másik francia veterán, a McLarennél, a Ferrarinál és a Renault-nál is alkalmazott Patrick Tambay nem ért egyet a fentiekkel: 
“Bölcs tanácsot adtak az orvosok. Az orvosok általában igyekeznek magukat is óvni, mert egy újabb baleset esetén ők is felelősek lennének. Ugyanakkor az eddig látottak alapján sportszempontból sem nagy veszteség Alonso hiányzása, jobb a biztonság, hogy aztán teljesen fitten térhessen vissza.”

Kommentek

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.