F1: Jó döntés Alonso kimaradása?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 11.45

A barcelonai tesztbalesete miatt Fernando Alonso kihagyja a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. Logikus lépés vagy tényleg kavarnak valamit?

A McLaren-csapat kedden jelentette be, hogy Fernando Alonso orvosi tanácsra kihagyja a jövő hétvégi szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat. A hivatalos közlés szerint az első barcelonai teszt zárónapján agyrázkódást szenvedett spanyol fizikailag jól van, de az esetleges második ütközés, fejsérülés kockázatát el kell kerülnie.


Az elmúlt néhány évben a sportorvoslás területén nagy figyelmet kapott az agyrázkódás, a szakemberek egyre komolyabban veszik a sérülés ismétlődése jelentette rizikót. 
Már 2007-ben, Rober Kubica kanadai balesete után nem engedték az orvosok, hogy a lengyel a következő, Amerikai Nagydíjon induljon, Sergio Perez pedig a 2011-es Monacói Nagydíj időmérőjén történt bukása után próbálkozott sikertelenül azzal, hogy két héttel később Montrealban vezessen.
“Egyértelműen gyors gyógyulást kívánok Fernandónak! Nem ismerem a balesete részleteit, de az én monacói bukásom elég nagy volt, két héttel később viszont megpróbáltam visszaülni az autóba Kanadában. Nagyon küszködtem, rosszul is lettem (az első szabadedzésen), ezért úgy döntöttünk, hogy inkább nem versenyzek. Mondjuk azt hiszem, hogy az én ütközésem egy másik szint volt, valami 60 G volt a lassulás” – magyarázta a mexikói pilóta, utalva arra, hogy Alonso viszonylag kis sebességnél (kb. 105 km/h) jóval kisebb, nagyjából 30 G-s becsapódást szenvedett.
Az agyrázkódásos magyarázat tehát logikus, de a McLaren zavaros kommunikációja, a nyilvánosságtól elzárt telemetriai adatok és esetleges videofelvételek jó táptalajt biztosítanak a spekulációknak, összeesküvés-elméleteknek.
Spanyol és olasz források továbbra is az áramütéses teóriát erőltetik, de még az óvatosabb szemlélők is szkeptikusak egy kicsit.


Az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, a brit Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle így látja: “Valami nem stimmel, valami hibádzik. Furcsa szituáció, sok a ködösítés. A fő kérdés pedig még mindig áll: történt-e valami Alonsóval az ütközés előtt. Ok vagy okozat volt? Senki sem tudja, elég nagy a hallgatás.”
A volt Renault-, Ferrari- és Ligier-versenyző, René Arnoux már nem is kérdezi ugyanezt.
“Az orvosok tanácsa engem a legkevésbé sem lepett meg, ugyanis meggyőződésem, hogy Fernandónak már a baleset előtt volt valami baja. Versenyeztem a Forma-1-ben, tudom, miről beszélek. Oldalirányú volt az ütközés, sőt, inkább csak súrolta az autó a falat, ez pedig nem magyarázza Alonso sérülését. Én biztos vagyok benne, hogy Alonso rosszul volt a volánnál. A szél csak jó kifogás volt.”


Egy másik francia veterán, a McLarennél, a Ferrarinál és a Renault-nál is alkalmazott Patrick Tambay nem ért egyet a fentiekkel: 
“Bölcs tanácsot adtak az orvosok. Az orvosok általában igyekeznek magukat is óvni, mert egy újabb baleset esetén ők is felelősek lennének. Ugyanakkor az eddig látottak alapján sportszempontból sem nagy veszteség Alonso hiányzása, jobb a biztonság, hogy aztán teljesen fitten térhessen vissza.”

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.