Fernando Alonso másfél hete szenvedett furcsa, teljes egészében mostanáig sem tisztázott balesetet az első barcelonai teszten. Az esetet a McLaren kérésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is kivizsgálja, és úgy tűnik, az első tanulságot már levonták: a teszteken is a lehető legtöbb adatot kell rögzíteni az autókról.


A 2016-ra tervezett szabálymódosítás szerint “a balesetek elemzésére az autókra az FIA által kijelölt gyártótól származó nagysebességű kamerákat kell szerelni (…) amelyeknek az összes versenyen és az egynél több csapat által tartott teszteken is mindig működniük kell”.
Ugyanilyen feltételek mellett az FIA kötelezővé tenné a versenyzők fülében hordott gyorsulás/lassulásmérőt, hogy pontosabb adatokat kapjanak a pilóták fejét ért erőhatásokról, valamint egy állandóan, minden releváns adatot rögzítő fekete doboz használatát is, amelyet aztán a felügyelőszervezet rendelkezésére kell bocsátani.
Bár a McLaren már a balesetet követő napon előadta a maga verzióját a történtekről, sokan még mindig gyanúsnak találják az esetet, nem szűnnek a spekulációk. 


A német Sport Bild F1-es szakírója, Ralf Bach blogján azt írja, hogy egyesek továbbra sem vetik el az áramütéses teóriát, az ugyanis elég jól egybevágna az eddigi megismert információkkal. Áramütés esetén az áldozatok gyakran válnak zavarttá, valamint az amnézia is előfordul – Alonso pedig az ütközés után állítólag azt hitte, hogy még mindig Ferrari-versenyző, a balesetre pedig nem emlékszik.
Bach hozzáteszi, hogy míg a Mercedes és a Renault erőforrásainál öt-öt biztonsági egység védi a versenyzőt az áramütéstől, a Honda esetében csak három ilyen van, magát az áramütést pedig nem rögzítené a telemetria.