F1: Miért nem kell Hamiltonnak a bajnoki szám?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 09.35

A tavaly második bajnoki sikerét arató Lewis Hamilton idén nem veszi fel a címvédőnek járó 1-est, marad a 44-es rajtszámnál. Elmondta, miért.

A Forma-1-es pilóták 2014-től újra egyénileg választott (2-99 közé eső), pályafutásuk végéig használt rajtszámmal indulnak, kivétel az aktuális világbajnok, akinek természetesen jár az 1-es – már ha akarja. A tavalyi győztes Lewis Hamilton például nem, ő marad a 44-esnél. A hétvégén így magyarázta a döntést: 


“Tavaly megváltoztak a szabályok, választanunk kellett egy számot, amit aztán az egész karrierünkben viszünk magunkkal. Az egyest is meg lehet kapni, a bajnok mindig választhatja azt, de nekem ez nem jelent semmit.”
“A 44 sokkal többet jelent számomra, mint az 1-es. Ettől még én vagyok az első számú, de a 44 a személyes számom. Azzal kezdtem a versenyzést, az első bajnoki címemet is azzal szereztem. Annak van jelentése számomra. Az egyes, az megvolt Vettelnek, Schumachernek, az összes bajnoknak, a 44-est viszont egyikük sem viselte, az csakis az enyém.”
Ahogy a rajtszám, úgy a hozzáállás tekintetében sem hoz újat a címvédés az angolnak, de a konstruktőri bajnoki címmel járó első garázs kényelmes lesz.
“Pont azon gondolkodtam, hogy azért nem lesz rossz, hogy a bokszutcában miénk az első hely. Nem is emlékszem, mikor volt ilyen utoljára, szóval újdonság lesz. De ezen kívül ugyanúgy állok mindenhez, tényleg. Minden évben a győzelem a cél. Most ugyanez kezdődik megint. Nem úgy állok hozzá, hogy enyém a korona és nem akarom átadni, hanem úgy, hogy idén is én akarom megszerezni!”

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.