F1: Hivatalos a sisakfestési tilalom

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 16.40

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is megerősítette a sisakfestés változtathatatlanságát illető új szabályt, és néhány más 2015-ös újítást.

Szűk két héttel a 2015-ös szezonnyitó előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is megerősített néhány kisebb szabályváltozást.
A leglátványosabb, a közönséget leginkább érintő újítás a sisakfestések változtatásának tilalma, az FIA  megfogalmazása szerint “a pályán lévő versenyzők könnyű azonosítása érdekében a pilóták bukósisakjának alapjaiban ugyanolyannak kell lennie a bajnoki idény minden fordulójában”. 
A szigorítás a fentiek alapján az új szponzori matricákat, apró módosításokat enged, de az egyedi, alkalmi festések és Sebastian Vettel állandó csereberéjének véget vet.

A versenyszervezők akarták

A szabályváltoztatást Vettel “viccnek” bélyegezte, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff igyekezett tisztázni, hogy nem a csapatok találták ki – pótcselekvésként – ezt a szigorítást:


“A hírek alapján úgy tűnhet, hogy a Forma-1-es bizottságban nincs jobb dolgunk, mint a versenyzők sisakjait elemezni. Azonban az is tény, hogy a szervezőknek nem megy könnyen a futamok népszerűsítése, és ebbe versenyzők azonosítása is belejátszik. Míg hardcore szurkolók képesek követni az ilyen változásokat, az alkalmiak már nem.”  

“Szóval vagy nagy rajtszámokat teszünk az autóra – de az az ötlet nem aratott sikert – vagy a pilótákat tesszük azonosíthatóbbá a sisakokkal. Ha a versenyszervezők szerint így jobban megy majd a jegyeladás, akkor ez egy méltányolható érv.”

Az FIA tisztázta azt is, hogy a tavaly bevezetett, a “teljes F1-es pályafutásra” választott egyéni rajtszámok meddig maradnak érinthetetlenek. A szabálypontosítás szerint a versenyző akkor veszíti el rajtszámát, ha két egymást követő idényben nem indul egy F1-es futamon sem.


 
A felügyelőszervezet az aktuális autók versenyen és teszten kívüli, bemutatós használatát is szabályozta: a Forma-1-es csapatok az aktuális idény vége és a naptári év vége között az adott szezonban használt autóval is bemutatózhatnak, de legfeljebb 15 km-es távon és a gumiszállító erre szánt demóabroncsain. 
FIA

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.