Szűk két héttel a 2015-ös szezonnyitó előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is megerősített néhány kisebb szabályváltozást.
A leglátványosabb, a közönséget leginkább érintő újítás a sisakfestések változtatásának tilalma, az FIA  megfogalmazása szerint “a pályán lévő versenyzők könnyű azonosítása érdekében a pilóták bukósisakjának alapjaiban ugyanolyannak kell lennie a bajnoki idény minden fordulójában”. 
A szigorítás a fentiek alapján az új szponzori matricákat, apró módosításokat enged, de az egyedi, alkalmi festések és Sebastian Vettel állandó csereberéjének véget vet.

A versenyszervezők akarták

A szabályváltoztatást Vettel “viccnek” bélyegezte, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff igyekezett tisztázni, hogy nem a csapatok találták ki – pótcselekvésként – ezt a szigorítást:


“A hírek alapján úgy tűnhet, hogy a Forma-1-es bizottságban nincs jobb dolgunk, mint a versenyzők sisakjait elemezni. Azonban az is tény, hogy a szervezőknek nem megy könnyen a futamok népszerűsítése, és ebbe versenyzők azonosítása is belejátszik. Míg hardcore szurkolók képesek követni az ilyen változásokat, az alkalmiak már nem.”  

“Szóval vagy nagy rajtszámokat teszünk az autóra – de az az ötlet nem aratott sikert – vagy a pilótákat tesszük azonosíthatóbbá a sisakokkal. Ha a versenyszervezők szerint így jobban megy majd a jegyeladás, akkor ez egy méltányolható érv.”

Az FIA tisztázta azt is, hogy a tavaly bevezetett, a “teljes F1-es pályafutásra” választott egyéni rajtszámok meddig maradnak érinthetetlenek. A szabálypontosítás szerint a versenyző akkor veszíti el rajtszámát, ha két egymást követő idényben nem indul egy F1-es futamon sem.


 
A felügyelőszervezet az aktuális autók versenyen és teszten kívüli, bemutatós használatát is szabályozta: a Forma-1-es csapatok az aktuális idény vége és a naptári év vége között az adott szezonban használt autóval is bemutatózhatnak, de legfeljebb 15 km-es távon és a gumiszállító erre szánt demóabroncsain.