F1: Hivatalos a sisakfestési tilalom

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 16.40

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is megerősítette a sisakfestés változtathatatlanságát illető új szabályt, és néhány más 2015-ös újítást.

Szűk két héttel a 2015-ös szezonnyitó előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is megerősített néhány kisebb szabályváltozást.
A leglátványosabb, a közönséget leginkább érintő újítás a sisakfestések változtatásának tilalma, az FIA  megfogalmazása szerint “a pályán lévő versenyzők könnyű azonosítása érdekében a pilóták bukósisakjának alapjaiban ugyanolyannak kell lennie a bajnoki idény minden fordulójában”. 
A szigorítás a fentiek alapján az új szponzori matricákat, apró módosításokat enged, de az egyedi, alkalmi festések és Sebastian Vettel állandó csereberéjének véget vet.

A versenyszervezők akarták

A szabályváltoztatást Vettel “viccnek” bélyegezte, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff igyekezett tisztázni, hogy nem a csapatok találták ki – pótcselekvésként – ezt a szigorítást:


“A hírek alapján úgy tűnhet, hogy a Forma-1-es bizottságban nincs jobb dolgunk, mint a versenyzők sisakjait elemezni. Azonban az is tény, hogy a szervezőknek nem megy könnyen a futamok népszerűsítése, és ebbe versenyzők azonosítása is belejátszik. Míg hardcore szurkolók képesek követni az ilyen változásokat, az alkalmiak már nem.”  

“Szóval vagy nagy rajtszámokat teszünk az autóra – de az az ötlet nem aratott sikert – vagy a pilótákat tesszük azonosíthatóbbá a sisakokkal. Ha a versenyszervezők szerint így jobban megy majd a jegyeladás, akkor ez egy méltányolható érv.”

Az FIA tisztázta azt is, hogy a tavaly bevezetett, a “teljes F1-es pályafutásra” választott egyéni rajtszámok meddig maradnak érinthetetlenek. A szabálypontosítás szerint a versenyző akkor veszíti el rajtszámát, ha két egymást követő idényben nem indul egy F1-es futamon sem.


 
A felügyelőszervezet az aktuális autók versenyen és teszten kívüli, bemutatós használatát is szabályozta: a Forma-1-es csapatok az aktuális idény vége és a naptári év vége között az adott szezonban használt autóval is bemutatózhatnak, de legfeljebb 15 km-es távon és a gumiszállító erre szánt demóabroncsain. 
FIA

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.