F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 13.30

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel a mezőny előtt jár.

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel a mezőny előtt jár. Noha a tesztekkel kapcsolatban szokás azt emlegetni, hogy igazából semmit nem jelentenek, a csapatok bizonyos jelekből valójában majdnem teljesen pontosan össze tudják állítani az erősorrendet.


“Tudjuk, hogy a többiek éppen mit csinálnak” – erősítette meg Nico Rosberg. “Van nálunk egy srác, aki kizárólag azzal foglalkozik, hogy a többiek tempójáról készít elemzéseket. Vannak adataink és grafikonjaink, amelyek pontosan megmutatják a többiek erejét.”

A Mercedes elemzőjét James Vowlesnak hívják, GPS-alapú szimulációs szoftverek elemzésével készít pontos helyzetjelentést a riválisokról. “A Mercedes majdnem annyit tud a Ferrariról, mint az olaszok a saját autójukról. És persze fordítva is” – vallotta be Vowles.

Részleteket ugyan nem árult el, de az Auto, Motor und Sport szerint a Mercedes előnye hatalmas a mezőnyhöz képest, Barcelonában körönként nyolc tizeddel voltak gyorsabbak a németek. A Mercedest egy csoportban követi a Williams, a Red Bull és a Ferrari, a három csapat között a tesztek alapján mindössze egyetlen tized van.

“Ami minket illet, nem árulhatom el, hol állunk, mert ez titkos” – mondta Romain Grosjean, a Lotus pilótája. “De annyit mondhatok, hogy a legjobb csapat a Mercedes, elképesztő munkát végeznek. Egy másodperccel vannak mindenki előtt.”


A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint “a Mercedes előnye nagyjából akkora, mint egy éve”, Sebastian Vettel szerint sem kétséges, hogy “melyik csapat lesz a mezőny elején. A célunk, hogy a következő két hely a miénk legyen.”

Ha a különbség nem lenne elég demoralizáló az ellenfelek számára, Toto Wolff még egy mélyütést is bevitt: ezek szerint a Mercedes egyetlen motorral csinálta végig az egész tesztszezont. “Csak egy motort használtunk, bár a szó klasszikus értelmében végül is nem ugyanaz a motor volt. Néha dolgoztunk vele, és kipróbáltunk új komponenseket” – fogalmazott Wolff.

A Mercedes W06-os összesen 6121 kilométert tett meg 12 nap alatt, ha ehhez egy motor is elég volt, váratlan hibák nélkül a Mercedesnek nem lesz gondja azzal, hogy az idei szezont négy motorral kell végigcsinálni. “Száz százalékon használtuk a motort, mert a teszteken kell kijönnie a gondoknak. Természetesen belefutottunk néhány problémába, sokat tanultunk.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.