F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 13.30

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel a mezőny előtt jár.

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel a mezőny előtt jár. Noha a tesztekkel kapcsolatban szokás azt emlegetni, hogy igazából semmit nem jelentenek, a csapatok bizonyos jelekből valójában majdnem teljesen pontosan össze tudják állítani az erősorrendet.


“Tudjuk, hogy a többiek éppen mit csinálnak” – erősítette meg Nico Rosberg. “Van nálunk egy srác, aki kizárólag azzal foglalkozik, hogy a többiek tempójáról készít elemzéseket. Vannak adataink és grafikonjaink, amelyek pontosan megmutatják a többiek erejét.”

A Mercedes elemzőjét James Vowlesnak hívják, GPS-alapú szimulációs szoftverek elemzésével készít pontos helyzetjelentést a riválisokról. “A Mercedes majdnem annyit tud a Ferrariról, mint az olaszok a saját autójukról. És persze fordítva is” – vallotta be Vowles.

Részleteket ugyan nem árult el, de az Auto, Motor und Sport szerint a Mercedes előnye hatalmas a mezőnyhöz képest, Barcelonában körönként nyolc tizeddel voltak gyorsabbak a németek. A Mercedest egy csoportban követi a Williams, a Red Bull és a Ferrari, a három csapat között a tesztek alapján mindössze egyetlen tized van.

“Ami minket illet, nem árulhatom el, hol állunk, mert ez titkos” – mondta Romain Grosjean, a Lotus pilótája. “De annyit mondhatok, hogy a legjobb csapat a Mercedes, elképesztő munkát végeznek. Egy másodperccel vannak mindenki előtt.”


A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint “a Mercedes előnye nagyjából akkora, mint egy éve”, Sebastian Vettel szerint sem kétséges, hogy “melyik csapat lesz a mezőny elején. A célunk, hogy a következő két hely a miénk legyen.”

Ha a különbség nem lenne elég demoralizáló az ellenfelek számára, Toto Wolff még egy mélyütést is bevitt: ezek szerint a Mercedes egyetlen motorral csinálta végig az egész tesztszezont. “Csak egy motort használtunk, bár a szó klasszikus értelmében végül is nem ugyanaz a motor volt. Néha dolgoztunk vele, és kipróbáltunk új komponenseket” – fogalmazott Wolff.

A Mercedes W06-os összesen 6121 kilométert tett meg 12 nap alatt, ha ehhez egy motor is elég volt, váratlan hibák nélkül a Mercedesnek nem lesz gondja azzal, hogy az idei szezont négy motorral kell végigcsinálni. “Száz százalékon használtuk a motort, mert a teszteken kell kijönnie a gondoknak. Természetesen belefutottunk néhány problémába, sokat tanultunk.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25. Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.