F1: Megint besült a McLaren, a Force India elképesztő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.28. 18.45

A téli Forma-1-es tesztelés utolsó előtti napján megint csak 39 kört bírt a McLaren. Az élen a Mercedes, a Force India bombabiztos.


Szombaton Barcelonában lezajlott a 2015-s Forma-1-es téli tesztelés utolsó napja, amelyen péntekhez hasonlóan megint a Mercedes zárt az élen.
Lewis Hamilton lágy gumis legjobbja bő három tizeddel maradt el Nico Rosberg csúcsától, de így is a második leggyorsabb barcelonai kört hozta, a riválisok számára pedig még aggasztóbb lehet, hogy a Mercedes közepes keveréken is elképesztően gyors volt. A címvédő délután sokáig nem lépett pályára, 76 körrel zárt.
Az angol mögött Felipe Massa (Williams) és Kimi Räikkönen (Ferrari) sorakozott, délelőtti szuperlágy gumis gyors köreik között mindössze bő egy század volt. A Ferrari délután egy teljes versenyszimulációt is végigcsinált.
Szintén jócskán 100 feletti körrel, versenyszimulációval a tarsolyában végzett a Lotus, a Toro Rosso és a Sauber is, az utolsó fél órában viszont az utóbbi két csapat autójának egy-egy leállása miatt előkerült a piros zászló is.


Egészen lenyűgöző, hogy a Force India által tegnap késő délelőtt pályára küldött új modell második napján mekkora távra volt képes: Nico Hülkenberg 158 kört tett meg a VJM08-assal, ez új csúcs erre a télre. Másfél nap alatt 234 kört darált be az autó.
Erős kontrasztot alkot ezzel a McLaren futásteljesítménye, ugyanis a biztató péntek után az Alonso helyett beugrott Kevin Magnussen csak 39 kört hozott ki az MP4-30-asból, a csapat már két órával a leintés előtt befejezte a munkát. Újra csak olajszivárgás állította meg a McLaren-Hondát.
A Red Bullnál szombaton egyáltalán nem próbálkoztak gyors körrel, a többséghez hasonlóan Daniel Ricciardo számára is versenyszimuláció volt a menü, az idők tekintetében az utolsó volt.

Teszt, Barcelona, 2015.02.28.
 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W06)  1:23,022   76
 2.  F. Massa  Williams-Mercedes (FW37)  1:23,262  102
 3.  K. Räikkönen  Ferrari (SF15-T)  1:23,276  136
 4.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:24,191  132 
 5.  R. Grosjean  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:24,200  116
 6.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:24,477  123
 7.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes (VJM08)  1:24,939  158
 8.  K. Magnussen  McLaren-Honda (MP4-30)  1:25,225   39
 9.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:25,742  128

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.