F1: Megint besült a McLaren, a Force India elképesztő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.28. 18.45

A téli Forma-1-es tesztelés utolsó előtti napján megint csak 39 kört bírt a McLaren. Az élen a Mercedes, a Force India bombabiztos.


Szombaton Barcelonában lezajlott a 2015-s Forma-1-es téli tesztelés utolsó napja, amelyen péntekhez hasonlóan megint a Mercedes zárt az élen.
Lewis Hamilton lágy gumis legjobbja bő három tizeddel maradt el Nico Rosberg csúcsától, de így is a második leggyorsabb barcelonai kört hozta, a riválisok számára pedig még aggasztóbb lehet, hogy a Mercedes közepes keveréken is elképesztően gyors volt. A címvédő délután sokáig nem lépett pályára, 76 körrel zárt.
Az angol mögött Felipe Massa (Williams) és Kimi Räikkönen (Ferrari) sorakozott, délelőtti szuperlágy gumis gyors köreik között mindössze bő egy század volt. A Ferrari délután egy teljes versenyszimulációt is végigcsinált.
Szintén jócskán 100 feletti körrel, versenyszimulációval a tarsolyában végzett a Lotus, a Toro Rosso és a Sauber is, az utolsó fél órában viszont az utóbbi két csapat autójának egy-egy leállása miatt előkerült a piros zászló is.


Egészen lenyűgöző, hogy a Force India által tegnap késő délelőtt pályára küldött új modell második napján mekkora távra volt képes: Nico Hülkenberg 158 kört tett meg a VJM08-assal, ez új csúcs erre a télre. Másfél nap alatt 234 kört darált be az autó.
Erős kontrasztot alkot ezzel a McLaren futásteljesítménye, ugyanis a biztató péntek után az Alonso helyett beugrott Kevin Magnussen csak 39 kört hozott ki az MP4-30-asból, a csapat már két órával a leintés előtt befejezte a munkát. Újra csak olajszivárgás állította meg a McLaren-Hondát.
A Red Bullnál szombaton egyáltalán nem próbálkoztak gyors körrel, a többséghez hasonlóan Daniel Ricciardo számára is versenyszimuláció volt a menü, az idők tekintetében az utolsó volt.

Teszt, Barcelona, 2015.02.28.
 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W06)  1:23,022   76
 2.  F. Massa  Williams-Mercedes (FW37)  1:23,262  102
 3.  K. Räikkönen  Ferrari (SF15-T)  1:23,276  136
 4.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:24,191  132 
 5.  R. Grosjean  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:24,200  116
 6.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:24,477  123
 7.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes (VJM08)  1:24,939  158
 8.  K. Magnussen  McLaren-Honda (MP4-30)  1:25,225   39
 9.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:25,742  128

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.