Jövőre a tesztpilóták sem vezethetnek F1-est?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 11.40

A szuperlicencek megszerzésére vonatkozó szigorított szabályok miatt 2016-ban akár a tesztpilóták sem vezethetnek majd Forma-1-es autót.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2016-ra jelentősen megszigorította a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szuperlicencek megszerzésének feltételeit.
A 18 éves életkor és a közúti jogosítvány megléte mellett a szuperlicencre pályázó pilótáknak a megelőző három idényből legalább 40 pontot is össze kell szednie más, elsősorban alacsonyabb formaautós versenykategóriákban, ez azonban többeket elbuktathat.
A Mercedes tesztpilótája és tartalékosa, Pascal Wehrlein például a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) versenyez, azért pedig egyáltalán nem jár pont, míg a williamses Susie Wolff – aki szabadedzéseken és teszteken is vezeti az autót – egyáltalán nem indul sehol, így szintén bajban lehet.


“Ennek nem szabadna így lennie” – magyarázta Wolff. “Pascal egészen más helyzetben van, mint én, ő egy feltörekvő fiatal pilóta, nem szabadna így akadályozni őt és a hozzá hasonlókat. Nem szabad elfelednünk, hogy a Forma-1-es autóban töltött idő mennyit ér, pont azért olyan értékes, mert nagyon kevesen jutnak hozzá. Szóval minden egyes F1-es kilométer előnyt jelent egy versenyző számára, tapasztalatot ad, de ezzel egyáltalán nem számolnak (az FIA-nál).”
Ami a 32 éves pilótanőt illeti, ő maga nem is tudná megszerezni az elvárt pontokat:
“Az én williamses munkabeosztásom mellett egyszerűen lehetetlen lenne versenyezni is. Ha végül szuperlicenc-helyzet miatt nem vezethetek, akkor minden erőmmel küzdeni fogok ez ellen. Igen sajnálatos, hogy valaki, aki az elmúlt évben ilyen sokat vezetett az F1-ben, ezen bukjon el. Nehéz lenne lenyelni.”


Wehrlein is a tapasztalattal érvel, nem hiszi el, hogy jövőre, ha versenyzési lehetősége adódik, elvehetik tőle:
“Idén nem lenne gond, aztán majd meglátjuk, mi lesz jövőre, amikor életbe lép a pontrendszer. De annyit teszteltem már, hogy nem lenne szabad, hogy gond legyen a Forma-1-es versenyzés. Azt hiszem, idén még vezetek majd F1-es, igyekszem a lehető legtöbbet vezetni, a legtöbb tapasztalatot gyűjteni.”
FIA

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.