Jövőre a tesztpilóták sem vezethetnek F1-est?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 11.40

A szuperlicencek megszerzésére vonatkozó szigorított szabályok miatt 2016-ban akár a tesztpilóták sem vezethetnek majd Forma-1-es autót.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2016-ra jelentősen megszigorította a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szuperlicencek megszerzésének feltételeit.
A 18 éves életkor és a közúti jogosítvány megléte mellett a szuperlicencre pályázó pilótáknak a megelőző három idényből legalább 40 pontot is össze kell szednie más, elsősorban alacsonyabb formaautós versenykategóriákban, ez azonban többeket elbuktathat.
A Mercedes tesztpilótája és tartalékosa, Pascal Wehrlein például a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) versenyez, azért pedig egyáltalán nem jár pont, míg a williamses Susie Wolff – aki szabadedzéseken és teszteken is vezeti az autót – egyáltalán nem indul sehol, így szintén bajban lehet.


“Ennek nem szabadna így lennie” – magyarázta Wolff. “Pascal egészen más helyzetben van, mint én, ő egy feltörekvő fiatal pilóta, nem szabadna így akadályozni őt és a hozzá hasonlókat. Nem szabad elfelednünk, hogy a Forma-1-es autóban töltött idő mennyit ér, pont azért olyan értékes, mert nagyon kevesen jutnak hozzá. Szóval minden egyes F1-es kilométer előnyt jelent egy versenyző számára, tapasztalatot ad, de ezzel egyáltalán nem számolnak (az FIA-nál).”
Ami a 32 éves pilótanőt illeti, ő maga nem is tudná megszerezni az elvárt pontokat:
“Az én williamses munkabeosztásom mellett egyszerűen lehetetlen lenne versenyezni is. Ha végül szuperlicenc-helyzet miatt nem vezethetek, akkor minden erőmmel küzdeni fogok ez ellen. Igen sajnálatos, hogy valaki, aki az elmúlt évben ilyen sokat vezetett az F1-ben, ezen bukjon el. Nehéz lenne lenyelni.”


Wehrlein is a tapasztalattal érvel, nem hiszi el, hogy jövőre, ha versenyzési lehetősége adódik, elvehetik tőle:
“Idén nem lenne gond, aztán majd meglátjuk, mi lesz jövőre, amikor életbe lép a pontrendszer. De annyit teszteltem már, hogy nem lenne szabad, hogy gond legyen a Forma-1-es versenyzés. Azt hiszem, idén még vezetek majd F1-es, igyekszem a lehető legtöbbet vezetni, a legtöbb tapasztalatot gyűjteni.”
FIA

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.