A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2016-ra jelentősen megszigorította a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szuperlicencek megszerzésének feltételeit.
A 18 éves életkor és a közúti jogosítvány megléte mellett a szuperlicencre pályázó pilótáknak a megelőző három idényből legalább 40 pontot is össze kell szednie más, elsősorban alacsonyabb formaautós versenykategóriákban, ez azonban többeket elbuktathat.
A Mercedes tesztpilótája és tartalékosa, Pascal Wehrlein például a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) versenyez, azért pedig egyáltalán nem jár pont, míg a williamses Susie Wolff – aki szabadedzéseken és teszteken is vezeti az autót – egyáltalán nem indul sehol, így szintén bajban lehet.


“Ennek nem szabadna így lennie” – magyarázta Wolff. “Pascal egészen más helyzetben van, mint én, ő egy feltörekvő fiatal pilóta, nem szabadna így akadályozni őt és a hozzá hasonlókat. Nem szabad elfelednünk, hogy a Forma-1-es autóban töltött idő mennyit ér, pont azért olyan értékes, mert nagyon kevesen jutnak hozzá. Szóval minden egyes F1-es kilométer előnyt jelent egy versenyző számára, tapasztalatot ad, de ezzel egyáltalán nem számolnak (az FIA-nál).”
Ami a 32 éves pilótanőt illeti, ő maga nem is tudná megszerezni az elvárt pontokat:
“Az én williamses munkabeosztásom mellett egyszerűen lehetetlen lenne versenyezni is. Ha végül szuperlicenc-helyzet miatt nem vezethetek, akkor minden erőmmel küzdeni fogok ez ellen. Igen sajnálatos, hogy valaki, aki az elmúlt évben ilyen sokat vezetett az F1-ben, ezen bukjon el. Nehéz lenne lenyelni.”


Wehrlein is a tapasztalattal érvel, nem hiszi el, hogy jövőre, ha versenyzési lehetősége adódik, elvehetik tőle:
“Idén nem lenne gond, aztán majd meglátjuk, mi lesz jövőre, amikor életbe lép a pontrendszer. De annyit teszteltem már, hogy nem lenne szabad, hogy gond legyen a Forma-1-es versenyzés. Azt hiszem, idén még vezetek majd F1-es, igyekszem a lehető legtöbbet vezetni, a legtöbb tapasztalatot gyűjteni.”