F1: Katasztrófa a McLarennél, Massa az élen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 18.30

Az utolsó Forma-1-es téli teszt a Williams elsőségével és a McLaren további vergődésével indult Barcelonában. A Mercedes is elromlott.

Csütörtök délelőtt a barcelonai Circuit de Catalunyán a Forma-1-esek megkezdték utolsó téli tesztjüket, vasárnap este véget ér a felkészülés.


Bár mindenki szeretné, ha mást lehetne már írni, de a McLaren kálváriája most is folytatódott: Jenson Button mindössze hét kört ment (ezek közül egy volt mért), mielőtt hidraulikai meghibásodás miatt a teljes erőforrás cserére szorult, bőven idő előtt lehúzták a garázsajtót. 
A McLaren-Honda az eddigi 9 tesztnapon összesen 210 kört tett meg – Nico Rosberg legjobb napján 157-et tudott a Mercedesszel, de 100 felett már mindenki járt valamikor, sőt többször.
Az élre Felipe Massa zárt a Williamsszel, közepes keveréken futott 1:23,500-as idővel és 103 körrel a tarsolyában. Szintén sima és eredményes napja volt a Saubernek, Marcus Ericsson szűk nyolc tizeddel maradt el a brazil veterán legjobbjától, a 122 igen jól jött.
A mostanában a csúcscelebségre is keményen gyúró Lewis Hamilton ugyan a 3. idvel jegyezték, de a Mercedesnek nem alakult túl jól a csütörtök, a hibridrendszer, pontosabban az MGU-K elromlott a W06-osban, a javítás pedig túl sokáig tartott, így a címvédő csak 48 kört ment. 


A Mercin egyébként már fel is bukkant a korábbi, szabálytalannak nyilvánított kamerafészkeket váltó új megoldás.
A Red Bull, a Lotus és a Ferrari különösebb feltűnés nélkül, de megbízhatóan, szorgosan tette a dolgát, míg a Toro Rosso kismillió fejlesztéssel felszerelt, “vadonatúj” autójával Carlos Sainz úgy is 86 körig jutott, hogy egy kicsúszása miatt két óráig javítgatták az STR10-est.
Teszt, Barcelona, 2015.02.26.
 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  F. Massa  Williams-Mercedes (FW37)  1:23,500  103
 2.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:24,276  122
 3.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W06)  1:24,881   48
 4.  D. Kvjat  Red Bull-Renault (RB11)  1:25,947   75 
 5.  R. Grosjean  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:26,177   75
 6.  K. Räikkönen  Ferrari (SF15-T)  1:26,327   80
 7.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:27,261   86
 8.  J. Button  McLaren-Honda (MP4-30)  1:31,479    7

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.