2009-ben a fiatal Henry Surtees halálos, majd nem sokkal később Felipe Massa igen súlyos fejsérüléssel végződő balesete, tavaly pedig Jules Bianchi tragikus szuzukai bukása adott újabb lendületet formaautós versenyzők fejét védő fejlesztéseknek.
A hagyományosan nyitott cockpitek bezárása persze sok szempontból aggályos, akár veszélyes is lehet, de a német Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Mercedes újabb ötlettel állt elő a témában.
Az F1-es bajnokcsapat a hír szerint a Forma-1-es Technikai Munkacsoport legutóbbi, múlt heti ülésén mutatta be elképzelését. A Mercedes dizájnja egy, a cockpit elejére helyezett “lábra” rögzített ovális gyűrű, amely a pilótafülke széle felett jó egy arasznyival futna körbe, és amely képes lehetne megállítani a nagyobb repülő alkatrészeket anélkül, hogy bezárná a versenyzőket.
Az AMuS szakírója, Michael Schmidt hozzáteszi, hogy a viccesebb, pimaszabb kommentátorok egy vécéülőkéhez hasonlították a találmányt.