F1: Miért van még kórházban Alonso?

"Fucsán nyögdécselt, majd elhallgatott"

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 12.55

Fernando Alonso immár három éjszakát töltött kórházban vasárnapi tesztbalesete után, kiengedéséről pedig továbbra sem hallani. Valami bűzlik az ügyben.

Fernando Alonso vasárnap nem sokkal fél egy után szenvedett balesetet a barcelonai teszt zárónapján. A pilóta egyes beszámolók szerint az ütközés után hosszú percekig nem volt eszméletén az autóban, mentőhelikopterrel egy barcelonai kórházba is vitték.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier először azt állította, hogy Alonso agyrázkódást szenvedett, de nincs komoly baja, csak megfigyelésre tartják bent egy éjszakára a kétszeres bajnokot. A spanyol pilóta menedzsere, Luis Garcia Abad, volt renault-s főnöke, Flavio Briatore, valamint a csapat is azt hangsúlyozta, hogy “normális”, “egyszerű” tesztbalesetről volt szó, de a kép továbbra sem tiszta.


Az esetet saját szemével látó Sebastian Vettel “furcsának” bélyegezte Alonso pályaelhagyását, a La Gazzetta dello Sport pedig egy F1-es mérnökre hivatkozva arról írt, hogy a spanyol csakis akkor bukhatott volna a McLaren által adott magyarázatnak megfelelően, ha gyorsan hajt, az viszont tény, hogy lassan ment, kép is bizonyítja, hogy a pálya közepén és nem a szélén fordult.
Ellentmondás van abban is, hogy Alonso mikor veszítette el az eszméletét: menedzsere, Abad azt állította, hogy az ütközés azonnal kiütötte a versenyzőt, míg az olasz sportlapnak egy McLaren-szerelő így beszélt: “A mérnökök kérdezgették a rádión Fernandót, de csak furcsa, elfojtott nyögések hallatszottak, majd egy utolsó nyögés után lett teljes a csend.”


Az egykori McLaren-pilóta, profi szakkommentátor furcsállja, hogy a csapat állítása szerint Alonso még visszaváltott, miután elvesztette az irányítást az autó felett, és szerinte “továbbra is furcsa, hogy egy F1-es mércével kis baleset miatt kórházba került” a versenyző.
Az Auto Motor und Sport szakírója azt kérdezi, vajon miért nem hozták még nyilvánosságra az esetről készült felvételeket – sem a McLaren belső kamerája, sem a pályát figyelő CCTV rendszer által rögzítetteket: “Kell, hogy legyen felvétel a balesetről, vajon miért tartják vissza?”
A Sport Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján így ír: “Az FIA tisztviselői nagyon furcsán viselkedtek vasárnap este, pedig nem is az FIA szervezi a tesztelést.”


Szintén érthetetlen, hogy Alonso miért van még kórházban, ha a vizsgálatok a McLaren állítása szerint mind negatív eredményt hoztak. A kétszeres világbajnok immár három napot és három éjszakát töltött az intézményben.
A Forma-1 volt főorvosa, a nyers, belemenős megszólalásairól is ismert, de traumatológus-aneszteziológus professzorként megkérdőjelezhetetlen szakértelmű Gary Hartstein a Twitteren morfondírozott:
“Nem tudom, mi is van ezzel a nem-balesettel és a nem-sérült pilótával, aki már két napot volt kórházban. Biztosan többről van szó, mint amit megosztottak velünk. A (baleset utáni) sikeres szedálás után egyáltalán nem lenne szükséges még most is benn tartani. Az egyszerű kis sztori – a pilóta falnak megy, agyrázkódást kap, kórházba kerül – egyre furcsább és furcsább lesz.”
A brit Mirror F1-es tudósítója, Byron Young a cikk megjelenése idején twittelte, hogy megkeresésére a McLaren semmilyen frissebb információt nem kívánt megosztani.

Olvasta, hogy érdekes összegekért vett Mercedeseket a rendőrség?

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.