F1: Miért van még kórházban Alonso?

"Fucsán nyögdécselt, majd elhallgatott"

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 12.55

Fernando Alonso immár három éjszakát töltött kórházban vasárnapi tesztbalesete után, kiengedéséről pedig továbbra sem hallani. Valami bűzlik az ügyben.

Fernando Alonso vasárnap nem sokkal fél egy után szenvedett balesetet a barcelonai teszt zárónapján. A pilóta egyes beszámolók szerint az ütközés után hosszú percekig nem volt eszméletén az autóban, mentőhelikopterrel egy barcelonai kórházba is vitték.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier először azt állította, hogy Alonso agyrázkódást szenvedett, de nincs komoly baja, csak megfigyelésre tartják bent egy éjszakára a kétszeres bajnokot. A spanyol pilóta menedzsere, Luis Garcia Abad, volt renault-s főnöke, Flavio Briatore, valamint a csapat is azt hangsúlyozta, hogy “normális”, “egyszerű” tesztbalesetről volt szó, de a kép továbbra sem tiszta.


Az esetet saját szemével látó Sebastian Vettel “furcsának” bélyegezte Alonso pályaelhagyását, a La Gazzetta dello Sport pedig egy F1-es mérnökre hivatkozva arról írt, hogy a spanyol csakis akkor bukhatott volna a McLaren által adott magyarázatnak megfelelően, ha gyorsan hajt, az viszont tény, hogy lassan ment, kép is bizonyítja, hogy a pálya közepén és nem a szélén fordult.
Ellentmondás van abban is, hogy Alonso mikor veszítette el az eszméletét: menedzsere, Abad azt állította, hogy az ütközés azonnal kiütötte a versenyzőt, míg az olasz sportlapnak egy McLaren-szerelő így beszélt: “A mérnökök kérdezgették a rádión Fernandót, de csak furcsa, elfojtott nyögések hallatszottak, majd egy utolsó nyögés után lett teljes a csend.”


Az egykori McLaren-pilóta, profi szakkommentátor furcsállja, hogy a csapat állítása szerint Alonso még visszaváltott, miután elvesztette az irányítást az autó felett, és szerinte “továbbra is furcsa, hogy egy F1-es mércével kis baleset miatt kórházba került” a versenyző.
Az Auto Motor und Sport szakírója azt kérdezi, vajon miért nem hozták még nyilvánosságra az esetről készült felvételeket – sem a McLaren belső kamerája, sem a pályát figyelő CCTV rendszer által rögzítetteket: “Kell, hogy legyen felvétel a balesetről, vajon miért tartják vissza?”
A Sport Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján így ír: “Az FIA tisztviselői nagyon furcsán viselkedtek vasárnap este, pedig nem is az FIA szervezi a tesztelést.”


Szintén érthetetlen, hogy Alonso miért van még kórházban, ha a vizsgálatok a McLaren állítása szerint mind negatív eredményt hoztak. A kétszeres világbajnok immár három napot és három éjszakát töltött az intézményben.
A Forma-1 volt főorvosa, a nyers, belemenős megszólalásairól is ismert, de traumatológus-aneszteziológus professzorként megkérdőjelezhetetlen szakértelmű Gary Hartstein a Twitteren morfondírozott:
“Nem tudom, mi is van ezzel a nem-balesettel és a nem-sérült pilótával, aki már két napot volt kórházban. Biztosan többről van szó, mint amit megosztottak velünk. A (baleset utáni) sikeres szedálás után egyáltalán nem lenne szükséges még most is benn tartani. Az egyszerű kis sztori – a pilóta falnak megy, agyrázkódást kap, kórházba kerül – egyre furcsább és furcsább lesz.”
A brit Mirror F1-es tudósítója, Byron Young a cikk megjelenése idején twittelte, hogy megkeresésére a McLaren semmilyen frissebb információt nem kívánt megosztani.

Olvasta, hogy érdekes összegekért vett Mercedeseket a rendőrség?

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.