F1: Miért van még kórházban Alonso?

"Fucsán nyögdécselt, majd elhallgatott"

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 12.55

Fernando Alonso immár három éjszakát töltött kórházban vasárnapi tesztbalesete után, kiengedéséről pedig továbbra sem hallani. Valami bűzlik az ügyben.

Fernando Alonso vasárnap nem sokkal fél egy után szenvedett balesetet a barcelonai teszt zárónapján. A pilóta egyes beszámolók szerint az ütközés után hosszú percekig nem volt eszméletén az autóban, mentőhelikopterrel egy barcelonai kórházba is vitték.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier először azt állította, hogy Alonso agyrázkódást szenvedett, de nincs komoly baja, csak megfigyelésre tartják bent egy éjszakára a kétszeres bajnokot. A spanyol pilóta menedzsere, Luis Garcia Abad, volt renault-s főnöke, Flavio Briatore, valamint a csapat is azt hangsúlyozta, hogy “normális”, “egyszerű” tesztbalesetről volt szó, de a kép továbbra sem tiszta.


Az esetet saját szemével látó Sebastian Vettel “furcsának” bélyegezte Alonso pályaelhagyását, a La Gazzetta dello Sport pedig egy F1-es mérnökre hivatkozva arról írt, hogy a spanyol csakis akkor bukhatott volna a McLaren által adott magyarázatnak megfelelően, ha gyorsan hajt, az viszont tény, hogy lassan ment, kép is bizonyítja, hogy a pálya közepén és nem a szélén fordult.
Ellentmondás van abban is, hogy Alonso mikor veszítette el az eszméletét: menedzsere, Abad azt állította, hogy az ütközés azonnal kiütötte a versenyzőt, míg az olasz sportlapnak egy McLaren-szerelő így beszélt: “A mérnökök kérdezgették a rádión Fernandót, de csak furcsa, elfojtott nyögések hallatszottak, majd egy utolsó nyögés után lett teljes a csend.”


Az egykori McLaren-pilóta, profi szakkommentátor furcsállja, hogy a csapat állítása szerint Alonso még visszaváltott, miután elvesztette az irányítást az autó felett, és szerinte “továbbra is furcsa, hogy egy F1-es mércével kis baleset miatt kórházba került” a versenyző.
Az Auto Motor und Sport szakírója azt kérdezi, vajon miért nem hozták még nyilvánosságra az esetről készült felvételeket – sem a McLaren belső kamerája, sem a pályát figyelő CCTV rendszer által rögzítetteket: “Kell, hogy legyen felvétel a balesetről, vajon miért tartják vissza?”
A Sport Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján így ír: “Az FIA tisztviselői nagyon furcsán viselkedtek vasárnap este, pedig nem is az FIA szervezi a tesztelést.”


Szintén érthetetlen, hogy Alonso miért van még kórházban, ha a vizsgálatok a McLaren állítása szerint mind negatív eredményt hoztak. A kétszeres világbajnok immár három napot és három éjszakát töltött az intézményben.
A Forma-1 volt főorvosa, a nyers, belemenős megszólalásairól is ismert, de traumatológus-aneszteziológus professzorként megkérdőjelezhetetlen szakértelmű Gary Hartstein a Twitteren morfondírozott:
“Nem tudom, mi is van ezzel a nem-balesettel és a nem-sérült pilótával, aki már két napot volt kórházban. Biztosan többről van szó, mint amit megosztottak velünk. A (baleset utáni) sikeres szedálás után egyáltalán nem lenne szükséges még most is benn tartani. Az egyszerű kis sztori – a pilóta falnak megy, agyrázkódást kap, kórházba kerül – egyre furcsább és furcsább lesz.”
A brit Mirror F1-es tudósítója, Byron Young a cikk megjelenése idején twittelte, hogy megkeresésére a McLaren semmilyen frissebb információt nem kívánt megosztani.

Olvasta, hogy érdekes összegekért vett Mercedeseket a rendőrség?

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.