Elhunyt az F1-es sikertervező

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 10.45

73 éves korában elhunyt a Ligier, Alfa Romeo és Ayrton Senna Lotusainak tervezője, Gerard Ducarouge.

73 éves korában elhunyt a Ligier, Alfa Romeo és Ayrton Senna Lotusainak tervezője, Gerard Ducarouge.
Az 1941-es születésű francia mérnök repülőgép-tervezőként diplomázott, majd 1972-73-74-ben a Matra Le Mans-i győzelmeinél bábáskodott. 

1984, Monaco, Elio de Angelis mellett

1984, Monaco, Elio de Angelis mellett


A Forma-1-be 1976-ban a Matra utódcsapatánál, a Ligier-nél lépett be, 1981-ig rendszeres dobogós, Jacques Lafitte-nek, Patrick Depallier-nek és Didier Pironinak is győzelmeket hozó autókat tervezett.
1982-ben az Alfa Romeónál tevékenykedett, majd 1983-ban, a Renault-t visszautasítva a Lotushoz igazolt. Autóival Nigel Mansell dobogókat, Elio de Angelis egy, a sztárság felé menetelő Ayrton Senna pedig hat győzelmet szerzett.
Ducarouge ’88 végén elhagyta a Lotust, előbb a Larousse-nál, majd a kilencvenes évek elején újra Ligier-nél dolgozott. Később eltávolodott a Forma-1-től és a Matra egyéb projektjeiben vett részt.

Olvasta, hogy mennyiért vett Mercedeseket a rendőrségünk? Meglepő összegek, kattintson!

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.