F1: Értelmetlen Barcelonában tesztelni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 14.30

A Toro Rosso csapatfőnöke szerint kár, hogy 2015-re újra kizárólag európai helyszíneken tartják a téli teszteket, sok minden nem derül ki.

A Forma-1-es csapatok általában a spanyolországi Jerezben és Barcelonában tartják a szezon előtti téli tesztjeiket, igaz, egyes években azért távolabbra is kirándulnak, tavaly például Bahreinben dolgoztak kétszer négy napot.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint nagy kár, hogy idén nem tettek ugyanígy, mert így megint csak nem tudnak meg eleget az autókról és a gumikról.


“Meg kell mondjam, hogy nagyon nehéz megbecsülni a saját és a többiek teljesítményét, ugyanis az aszfalt- és a környezeti hőmérséklet is túl alacsony. A versenyeken ennél sokkal melegebb lesz majd, szóval egészen másképp viselkednek majd a gumik.”
“Ami engem illet, nem szeretem, hogy Európában tartjuk a februári teszteket, itt sok műszaki kérdésre nem kapunk választ, amikre pedig szükségünk lenne az idényre való felkészüléshez. Tavaly a bahreini teszt sokkal hasznosabb volt ennél” – dohogott az osztrák szakember.
A gumiszállító Pirelli is évek óta lobbizik azért, hogy melegebb körülmények között teszteljenek a csapatok télen, de a kívánságukat csak tavaly tudták keresztülvinni.
Ami az új gumikat illeti, a címvédő Lewis Hamilton egyelőre azt sem tudja, a Pirellire vagy a téli időjárásra haragudjon:


“Azt hiszem, a legnagyobb problémát a gumik jelentik. Egyszerűen nem működnek, túl kemények. Ha az ember nem legyez az autóval, akkor ugyan meleg a gumi, de szinte sosincs az ideális tartományban. Egyik körön még nem rossz, aztán a következőn már semmi. Kipróbáltam a kemény keveréket is, az még rosszabb. Szóval nem túl jó az első benyomásom a gumikról, de melegebb körülmények között jobbak lesznek majd” – magyarázta a szombati tesztnapja után.
“Úgy érzem, hogy azért többet is tudhatnánk mostanra. Tesztelhetnénk több napot, sokkal több és jobb gumikkal. Olyan gumikkal, amik működnek is, és lehet róni velük a köröket, lehet játszani a beállításokkal. Erről szól a tesztelés. De a mostani gumik kőkemények, és nagyon sokszor nem működnek – legalábbis nálam.” 
F1

Kommentek

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.