F1: Értelmetlen Barcelonában tesztelni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 14.30

A Toro Rosso csapatfőnöke szerint kár, hogy 2015-re újra kizárólag európai helyszíneken tartják a téli teszteket, sok minden nem derül ki.

A Forma-1-es csapatok általában a spanyolországi Jerezben és Barcelonában tartják a szezon előtti téli tesztjeiket, igaz, egyes években azért távolabbra is kirándulnak, tavaly például Bahreinben dolgoztak kétszer négy napot.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint nagy kár, hogy idén nem tettek ugyanígy, mert így megint csak nem tudnak meg eleget az autókról és a gumikról.


“Meg kell mondjam, hogy nagyon nehéz megbecsülni a saját és a többiek teljesítményét, ugyanis az aszfalt- és a környezeti hőmérséklet is túl alacsony. A versenyeken ennél sokkal melegebb lesz majd, szóval egészen másképp viselkednek majd a gumik.”
“Ami engem illet, nem szeretem, hogy Európában tartjuk a februári teszteket, itt sok műszaki kérdésre nem kapunk választ, amikre pedig szükségünk lenne az idényre való felkészüléshez. Tavaly a bahreini teszt sokkal hasznosabb volt ennél” – dohogott az osztrák szakember.
A gumiszállító Pirelli is évek óta lobbizik azért, hogy melegebb körülmények között teszteljenek a csapatok télen, de a kívánságukat csak tavaly tudták keresztülvinni.
Ami az új gumikat illeti, a címvédő Lewis Hamilton egyelőre azt sem tudja, a Pirellire vagy a téli időjárásra haragudjon:


“Azt hiszem, a legnagyobb problémát a gumik jelentik. Egyszerűen nem működnek, túl kemények. Ha az ember nem legyez az autóval, akkor ugyan meleg a gumi, de szinte sosincs az ideális tartományban. Egyik körön még nem rossz, aztán a következőn már semmi. Kipróbáltam a kemény keveréket is, az még rosszabb. Szóval nem túl jó az első benyomásom a gumikról, de melegebb körülmények között jobbak lesznek majd” – magyarázta a szombati tesztnapja után.
“Úgy érzem, hogy azért többet is tudhatnánk mostanra. Tesztelhetnénk több napot, sokkal több és jobb gumikkal. Olyan gumikkal, amik működnek is, és lehet róni velük a köröket, lehet játszani a beállításokkal. Erről szól a tesztelés. De a mostani gumik kőkemények, és nagyon sokszor nem működnek – legalábbis nálam.” 
F1

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.