F1: Az önkifejezést veszik el a pilótáktól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 13.40

Sebastian Vettel sisakfestője, Jens Munser szerint oktalanul korlátozza az FIA a pilótákat a sisakdizájnok váltogatásában.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2015-ös szezontól a versenyzők jobb azonosíthatósága kedvéért betiltja a sisakfestések, -dizájnok váltogatását, az idényt egy mintával kell végigcsinálni.


A korábban Michael Schumacherrel, manapság mások mellett Sebastian Vettellel dolgozó sisakfestő, Jens Munser természetesen nem örül a lépésnek.
“Elveszi a pilótáktól az önkifejezés lehetőségét. Persze, jöhetünk azzal, hogy ettől még bármit mondhatnak, de tényleg lehetséges ez a Forma-1-ben manapság?” – nyilatkozta a Speed Weeknek.
“A kérdés az, hogyan értelmezzük majd az új szabályt. Mi számít új dizájnnak? Egy szín megváltoztatása? És ki fogja ezt ellenőrizni minden egyes verseny előtt? Persze ha szakértőre van szükségük, én mostanában jobban rá fogok érni” – ironizált a német, hozzátéve, hogy anyagilag azért neki nem nagy csapás ez. 
“Á, nem, a versenyzőknek való sisaktervezés nekem inkább csak szórakozás, nem keresek vele annyit. Összességéből nem a Forma-1-ből vannak komoly bevételeim, persze a PR szempontjából hasznos.”


A veterán Felipe Massa a tilalom kapcsán azt mondta, hogy egyetért a lépéssel, ugyanis a sisak a versenyző “második arca”. Munser szerint a brazil egy kicsit feledékeny: 
“Ő nem az a típus, aki állandóan váltogatja a festéseit, de azért időnként ő is hoz valami egyedi dizájnt, mint például amit az utolsó ferraris futamára csináltunk. Szóval ezután már egy futamra sem változtathat, nem lehet új dizájnja Monacóra vagy épp a hazai versenyére, vagy bármilyen más, különleges okból, mint mondjuk ahogy Jenson Button tisztelgett a rózsaszínnel az édesapja emléke előtt.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.