F1: A Lotus odavágott, Alonsót kórházba vitték

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.22. 19.20

Az első barcelonai teszt zárónapján újra a Lotus volt a leggyorsabb, miközben folytatódott a McLaren kálváriája – Fernando Alonso összetörte az autót.

Vasárnap délután véget ért a Forma-1-esek második, egyben első barcelonai téli tesztje. Az élen csütörtök és szombat után újra a Lotus végzett, ezúttal Romain Grosjean vitte a táblázat első helyére az E23-ast.
A francia, aki a tesztpilóta Jolyon Palmer és Pastor Maldonado két napja után ezen a héten először ült a Lotusba, délután szuperlágyakon futotta az 1:24,067-os kört, amely a teszt eddigi legjobbja.


A nap legfőbb történése persze a mclarenes Fernando Alonso balesete volt, amely után a kétszeres világbajnok spanyolt mentőhelikopterrel szállították el. Alonso a 3. kanyarban dobta el az MP4-30-ast, összetörte az autó jobb oldalát. A spanyol a kórházi vizsgálatok alapján szerencsére komolyabb sérülés nélkül úszta meg a bukást, de az autó sérülései miatt Jenson Button nem ülhetett be délután, pedig jól jött volna, ha a javított KERS-szel ő is mehet egy kicsit.
A McLaren-Honda siralmas 104 körrel zárt – mások egy nap alatt többet mentek már az első teszten is.
Grosjean mögött Nico Rosberg végzett, a német a nap első felében hosszabb etapokat teljesített, délután, gyorsabb körön viszont a közepes keveréken is csak 25 századdal volt lassabb a Lotusnál, nagyon úgy néz ki, hogy a Merci lazán az élen lehet, amikor kell.


A harmadik Danyiil Kvjat lett a Red Bull-lal egy eredményes, 102 körös nap után, míg utána Felipe Nasr következett a Sauberrel, igaz, a nap jelentős része műszaki hiba miatt elúszott számára.
Hátrébb az egyszer a pályán leálló Valtteri Bottas (Williams), majd a Alonso balesetét “lemásoló” fiatal spanyol, Carlos Sainz Jr. következett. A Toro Rosso újonca azért nem bukott akkorát, a pályán elvégzett rutinellenőrzés után máris zöld utat kapott.


Sebastian Vettel a Ferrarival nem villogott, 74 kör és a 7. idő so-so a maranellói csapattól, míg honfitársa, Nico Hülkenberg még soványabb napot zárt, miután a Force India tavalyi modellje 36 kör után füstölve adta fel.
A Forma-1-es tesztelés jövő csütörtökön folytatódik a barcelonai pályán.  
Teszt, Barcelona, 2015.02.22.
 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  R. Grosjean  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:24,067  111
 2.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W06)  1:24,321  129
 3.  L. Hamilton  Red Bull-Renault (RB11)  1:24,941  102
 4.  F. Nasr  Sauber-Ferrari (C34)  1:24,956   73 
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW37)  1:25,345  127
 6.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:25,604   88
 7.  S. Vettel  Ferrari (SF15-T)  1:26,312   74
 8.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes (VJM07)  1:26,591   36
 9.  F. Alonso  McLaren-Honda (MP4-30)  1:27,956   20

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.