F1: A Lotus odavágott, Alonsót kórházba vitték

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.22. 19.20

Az első barcelonai teszt zárónapján újra a Lotus volt a leggyorsabb, miközben folytatódott a McLaren kálváriája – Fernando Alonso összetörte az autót.

Vasárnap délután véget ért a Forma-1-esek második, egyben első barcelonai téli tesztje. Az élen csütörtök és szombat után újra a Lotus végzett, ezúttal Romain Grosjean vitte a táblázat első helyére az E23-ast.
A francia, aki a tesztpilóta Jolyon Palmer és Pastor Maldonado két napja után ezen a héten először ült a Lotusba, délután szuperlágyakon futotta az 1:24,067-os kört, amely a teszt eddigi legjobbja.


A nap legfőbb történése persze a mclarenes Fernando Alonso balesete volt, amely után a kétszeres világbajnok spanyolt mentőhelikopterrel szállították el. Alonso a 3. kanyarban dobta el az MP4-30-ast, összetörte az autó jobb oldalát. A spanyol a kórházi vizsgálatok alapján szerencsére komolyabb sérülés nélkül úszta meg a bukást, de az autó sérülései miatt Jenson Button nem ülhetett be délután, pedig jól jött volna, ha a javított KERS-szel ő is mehet egy kicsit.
A McLaren-Honda siralmas 104 körrel zárt – mások egy nap alatt többet mentek már az első teszten is.
Grosjean mögött Nico Rosberg végzett, a német a nap első felében hosszabb etapokat teljesített, délután, gyorsabb körön viszont a közepes keveréken is csak 25 századdal volt lassabb a Lotusnál, nagyon úgy néz ki, hogy a Merci lazán az élen lehet, amikor kell.


A harmadik Danyiil Kvjat lett a Red Bull-lal egy eredményes, 102 körös nap után, míg utána Felipe Nasr következett a Sauberrel, igaz, a nap jelentős része műszaki hiba miatt elúszott számára.
Hátrébb az egyszer a pályán leálló Valtteri Bottas (Williams), majd a Alonso balesetét “lemásoló” fiatal spanyol, Carlos Sainz Jr. következett. A Toro Rosso újonca azért nem bukott akkorát, a pályán elvégzett rutinellenőrzés után máris zöld utat kapott.


Sebastian Vettel a Ferrarival nem villogott, 74 kör és a 7. idő so-so a maranellói csapattól, míg honfitársa, Nico Hülkenberg még soványabb napot zárt, miután a Force India tavalyi modellje 36 kör után füstölve adta fel.
A Forma-1-es tesztelés jövő csütörtökön folytatódik a barcelonai pályán.  
Teszt, Barcelona, 2015.02.22.
 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  R. Grosjean  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:24,067  111
 2.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W06)  1:24,321  129
 3.  L. Hamilton  Red Bull-Renault (RB11)  1:24,941  102
 4.  F. Nasr  Sauber-Ferrari (C34)  1:24,956   73 
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW37)  1:25,345  127
 6.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:25,604   88
 7.  S. Vettel  Ferrari (SF15-T)  1:26,312   74
 8.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes (VJM07)  1:26,591   36
 9.  F. Alonso  McLaren-Honda (MP4-30)  1:27,956   20

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.