F1: A McLaren még mindig csak vergődik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.21. 20.00

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján újra ugyanúgy romlott el a McLaren, mint csütörtökön. Megint a Lotus lett a leggyorsabb.

A McLarennél minden bizonnyal egyre nagyobb az aggodalom, ugyanis téli felkészülés félidején túl, az első barcelonai teszt harmadik napján megint csak működésképtelen volt az autó.


Az MP4-30-ashoz megérkezett az új alkatrész, a KERS egység javított szigetelése, de hamar kiderült, hogy ez sem jó, így Jenson Button a csütörtöki szívás után most is csak 24 kört tett meg, többségét lekapcsolt mozgásienergia-visszanyerővel. Fernando Alonso pénteken egész nap így ment, igaz, neki 59 kör jutott. A még újabb alkatrész estére érkezik, talán holnap már nem lesz gond.
A leggyorsabb újra csak a Lotus volt, Pastor Maldonado duplázott csütörtök után. A venezuelai szuperlágyakon hozta a csúcsot, de a nap nagy részében a Toro Rosso tinije, Max Verstappen állt az élen, aki még délelőtt, hűvösebb körülmények között futotta a legjobbját.
A 17 éves holland 129 körével amúgy a nap legszorgalmasabb versenyzője volt.


Lewis Hamilton nem hajtott kiemelkedő időkre, inkább hosszabb etapokra koncentrált, így biztosan elégedett lehet a 3. hellyel. A Red Bullnál és a Ferrarinál is hasonló volt a program, Danyiil Kvjat egy teljes versenyszimulációt végzett, míg Sebastian Vettel egy reggel megpördülés után hosszú etapokkal szépített.
A Saubernél délelőtt sebességváltó-probléma miatt inkább csak a garázsban zajlott a munka, a Williamsnél pedig mindkét versenyzőt bevetette.
Ők fogták közre Mercedes tartalékosát, Pascal Wehrleint, aki a csütörtöki csonka napja után ma visszatért a Force Indiához, 81 kört tett meg a tavalyi autóval. A silverstone-i csapatnál elégedettek voltak a DTM-es tehetséggel.
Teszt, Barcelona, 2015.02.21.
 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  P. Maldonado  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:24,348  104
 2.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:24,739  129
 3.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W06)  1:26,076  101
 4.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:26,340   53 
 5.  S. Vettel  Ferrari (SF15-T)  1:26,407  105
 6.  D. Kvjat  Red Bull-Renault (RB11)  1:26,589  111
 7.  F. Massa  McLaren-Honda (MP4-30)  1:26,912   55
 8.  P. Wehrlein  Force India-Mercedes (VJM07)  1:27,333   81
 9.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW37)  1:27,556   49
 10.  J. Button  McLaren-Honda (MP4-30)  1:29,151   24

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.