Noha korábban úgy tűnt, hogy a riválisok sikeresen kihúzták a talajt a visszatéréssel kacérkodó Marussia alól, a csapat mégis ott lehet az idei mezőnyben. Az ellenfelek a kiscsapat tavalyi pénzdíjára ácsingózva nemet mondtak arra, hogy a Marussia 2014-es autójával induljon, erre válaszul a csapat március elejére beütemezett egy töréstesztet a 2015-ös szabályok szerint átépített orrkúppal.


A csapatnak sietnie kell, mert több versenyt nem hagyhat ki: a jogtulajdonossal kötött megállapodás három versenyről való hiányzást enged meg, ezt a hármat pedig Austinban, Interlagosban és Abu-Dzabiban kihasználta a Marussia.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjról tehát már nem hiányozhat a csapat, addig viszont olyan kevés idő van hátra, ami szinte lehetetlenné teszi a felkészülést. Az egyetlen reménysugár, hogy a Marussia esetleg felmentést kap a hármas szabály alól, és később csatlakozhat a mezőnyhöz.

Úgy tudni ugyanakkor, hogy a korábbi motorszállító Ferrari sem szeretne még egyszer ugyanabba a hibába esni, mint tavaly, így az új motorokat csak tízmillió eurós előlegért cserébe adná át a Marussiának, amit nem lesz könnyű összeszedni.

De van azért jó hír is, a felszámolási eljárás csütörtökön hivatalosan is véget ért a csapat ellen, a csődbiztostól visszakerült az irányítási jog a csapat vezetőihez. Ehhez a hitelezők beleegyezése kellett, akik ezek szerint biztosítottnak látják a csapat jövőjét.