F1: A Marussia már töréstesztre készül

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.20. 09.30

Noha korábban úgy tűnt, hogy a riválisok sikeresen kihúzták a talajt a visszatéréssel kacérkodó Marussia alól, a csapat mégis ott lehet az idei mezőnyben.

Noha korábban úgy tűnt, hogy a riválisok sikeresen kihúzták a talajt a visszatéréssel kacérkodó Marussia alól, a csapat mégis ott lehet az idei mezőnyben. Az ellenfelek a kiscsapat tavalyi pénzdíjára ácsingózva nemet mondtak arra, hogy a Marussia 2014-es autójával induljon, erre válaszul a csapat március elejére beütemezett egy töréstesztet a 2015-ös szabályok szerint átépített orrkúppal.


A csapatnak sietnie kell, mert több versenyt nem hagyhat ki: a jogtulajdonossal kötött megállapodás három versenyről való hiányzást enged meg, ezt a hármat pedig Austinban, Interlagosban és Abu-Dzabiban kihasználta a Marussia.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjról tehát már nem hiányozhat a csapat, addig viszont olyan kevés idő van hátra, ami szinte lehetetlenné teszi a felkészülést. Az egyetlen reménysugár, hogy a Marussia esetleg felmentést kap a hármas szabály alól, és később csatlakozhat a mezőnyhöz.

Úgy tudni ugyanakkor, hogy a korábbi motorszállító Ferrari sem szeretne még egyszer ugyanabba a hibába esni, mint tavaly, így az új motorokat csak tízmillió eurós előlegért cserébe adná át a Marussiának, amit nem lesz könnyű összeszedni.

De van azért jó hír is, a felszámolási eljárás csütörtökön hivatalosan is véget ért a csapat ellen, a csődbiztostól visszakerült az irányítási jog a csapat vezetőihez. Ehhez a hitelezők beleegyezése kellett, akik ezek szerint biztosítottnak látják a csapat jövőjét.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.