F1: Maldonado Ferrarit verte, a tesztpilóta önmagát

Őrült nap Barcelonában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 18.20

Igen furcsán alakult a barcelonai Forma-1-es teszt első napja – betegség, pilótacserebere, de még rendes karambol is akadt, a leggyorsabb pedig a Lotus lett.

Csütörtök reggel a spanyolországi Barcelonában megkezdődött a Forma-1-esek második 2015-ös téli tesztje, a nap pedig finoman szólva is fordulatosan alakult.
A Mercedesnél alig két óra után komoly baj adódott, a lázas beteg Lewis Hamilton 11 kör után azt mondta, nincs elég jól, be is fejezte az aznapi munkát. Bár csapattársa, Nico Rosberg is ott volt a pályán, a német pilóta nyaki idegbecsípődés miatt nem vehette át az autót, sőt, még a pénteki részvétele is kérdés.


A bajnokcsapat így az alig két nappal korábban a Force Indiához betolt tesztpilótáját, Pascal Wehrleint kérte vissza a silverstone-i csapattól, délután már a Merciben ült a DTM-es tehetség – egy napon két F1-est vezetni, ez bizony ritka dolog, ahogy azt sem szoktuk látni a táblázatban, hogy valaki önmagát “verte” a köridők tekintetében.
Ez persze a Force Indiánál is változást hozott, a péntekre beosztott Sergio Pereznek kellett beugrania – a mexikóit olyan váratlanul érte a dolog, hogy festés nélküli, fekete sisakban ült autóba. 
Az ebédszünet környékén az is kiderült, hogy a McLaren-Honda még mindig küszködik, az erőforrás meghibásodása miatt délután már nem is járt a pályán az autó, és mivel az új alkatrész csak szombaton érkezik meg, holnap Fernando Alonso biztosan nem vihet majd teljes programot.


A Williamsnél és a Saubernél is volt egy “kis” ijedség: ahogy írtuk, a grove-iak női tesztpilótája, Susie Wolff, és tavalyi kollégája, az idén a Saubernél bemutatkozó Felipe Nasr ütközött, az 5-ös kanyarban a kavicságyban végezték. 
A pilóták sérülés nélkül megúszták, de mindkét autó összetört, a csapatok azonban elképesztő munkával az utolsó percekre kijavították és pályára küldték őket. Nasrnál azért nem volt minden rendben, a 9-es kanyarban leállt, de mind a Williams, mind a Sauber sokat futott az incidens előtt.
A legsimább napja talán a Ferrarinak volt, Kimi Räikkönen 74 körrel, jelentős ideig a leggyorsabbként körözött. Az elsőség azért nem lett meg, azt Pastor Maldonado vitte a Lotusszal, annak ellenére, hogy délelőtt még “köhögött” az E23-as, és egymás után kétszer is az 5. kanyarban állt le alatta.


A harmadik időt Daniel Ricciardo érte el a Red Bull-lal. A Milton Keynes-ieknél is akadtak műszaki problémák a nap első felében, de az ausztrál pilóta délután már viszonylag zavartalanul dolgozott, csak a kavicságyba nézett ki egyszer-kétszer.
Szintén eredményes napon van túl a Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen, 94 körével nagyon elégedettek lehetnek a faenzai csapatnál.

Teszt, Barcelona, 2015.02.19.

 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  P. Maldonado  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:25,011  69
 2.  K. Räikkönen  Sauber-Ferrari (C34)  1:25,167  74
 3.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:25,547  59
 4.  S. Perez  Force India-Mercedes (VJM07)  1:26,636  34
 5.  F. Nasr  Sauber-Ferrari (C34)  1:27,307  79
 6.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:27,900  94
 7.  J. Button  McLaren-Honda (MP4-30)  1:28,182  21
 8.  P. Wehrlein  Force India-Mercedes (VJM07)  1:28,329  32
 9.  P. Wehrlein  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:28,489  48
 10.  S. Wolff  Williams-Mercedes (FW37)  1:28,906  86
 11.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:30,429  11

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.