F1: Maldonado Ferrarit verte, a tesztpilóta önmagát

Őrült nap Barcelonában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 18.20

Igen furcsán alakult a barcelonai Forma-1-es teszt első napja – betegség, pilótacserebere, de még rendes karambol is akadt, a leggyorsabb pedig a Lotus lett.

Csütörtök reggel a spanyolországi Barcelonában megkezdődött a Forma-1-esek második 2015-ös téli tesztje, a nap pedig finoman szólva is fordulatosan alakult.
A Mercedesnél alig két óra után komoly baj adódott, a lázas beteg Lewis Hamilton 11 kör után azt mondta, nincs elég jól, be is fejezte az aznapi munkát. Bár csapattársa, Nico Rosberg is ott volt a pályán, a német pilóta nyaki idegbecsípődés miatt nem vehette át az autót, sőt, még a pénteki részvétele is kérdés.


A bajnokcsapat így az alig két nappal korábban a Force Indiához betolt tesztpilótáját, Pascal Wehrleint kérte vissza a silverstone-i csapattól, délután már a Merciben ült a DTM-es tehetség – egy napon két F1-est vezetni, ez bizony ritka dolog, ahogy azt sem szoktuk látni a táblázatban, hogy valaki önmagát “verte” a köridők tekintetében.
Ez persze a Force Indiánál is változást hozott, a péntekre beosztott Sergio Pereznek kellett beugrania – a mexikóit olyan váratlanul érte a dolog, hogy festés nélküli, fekete sisakban ült autóba. 
Az ebédszünet környékén az is kiderült, hogy a McLaren-Honda még mindig küszködik, az erőforrás meghibásodása miatt délután már nem is járt a pályán az autó, és mivel az új alkatrész csak szombaton érkezik meg, holnap Fernando Alonso biztosan nem vihet majd teljes programot.


A Williamsnél és a Saubernél is volt egy “kis” ijedség: ahogy írtuk, a grove-iak női tesztpilótája, Susie Wolff, és tavalyi kollégája, az idén a Saubernél bemutatkozó Felipe Nasr ütközött, az 5-ös kanyarban a kavicságyban végezték. 
A pilóták sérülés nélkül megúszták, de mindkét autó összetört, a csapatok azonban elképesztő munkával az utolsó percekre kijavították és pályára küldték őket. Nasrnál azért nem volt minden rendben, a 9-es kanyarban leállt, de mind a Williams, mind a Sauber sokat futott az incidens előtt.
A legsimább napja talán a Ferrarinak volt, Kimi Räikkönen 74 körrel, jelentős ideig a leggyorsabbként körözött. Az elsőség azért nem lett meg, azt Pastor Maldonado vitte a Lotusszal, annak ellenére, hogy délelőtt még “köhögött” az E23-as, és egymás után kétszer is az 5. kanyarban állt le alatta.


A harmadik időt Daniel Ricciardo érte el a Red Bull-lal. A Milton Keynes-ieknél is akadtak műszaki problémák a nap első felében, de az ausztrál pilóta délután már viszonylag zavartalanul dolgozott, csak a kavicságyba nézett ki egyszer-kétszer.
Szintén eredményes napon van túl a Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen, 94 körével nagyon elégedettek lehetnek a faenzai csapatnál.

Teszt, Barcelona, 2015.02.19.

 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  P. Maldonado  Lotus-Mercedes (E23 Hybrid)  1:25,011  69
 2.  K. Räikkönen  Sauber-Ferrari (C34)  1:25,167  74
 3.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:25,547  59
 4.  S. Perez  Force India-Mercedes (VJM07)  1:26,636  34
 5.  F. Nasr  Sauber-Ferrari (C34)  1:27,307  79
 6.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:27,900  94
 7.  J. Button  McLaren-Honda (MP4-30)  1:28,182  21
 8.  P. Wehrlein  Force India-Mercedes (VJM07)  1:28,329  32
 9.  P. Wehrlein  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:28,489  48
 10.  S. Wolff  Williams-Mercedes (FW37)  1:28,906  86
 11.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:30,429  11

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.