Csütörtök reggel a spanyolországi Barcelonában megkezdődött a Forma-1-esek második 2015-ös téli tesztje, a nap pedig finoman szólva is fordulatosan alakult.
A Mercedesnél alig két óra után komoly baj adódott, a lázas beteg Lewis Hamilton 11 kör után azt mondta, nincs elég jól, be is fejezte az aznapi munkát. Bár csapattársa, Nico Rosberg is ott volt a pályán, a német pilóta nyaki idegbecsípődés miatt nem vehette át az autót, sőt, még a pénteki részvétele is kérdés.


A bajnokcsapat így az alig két nappal korábban a Force Indiához betolt tesztpilótáját, Pascal Wehrleint kérte vissza a silverstone-i csapattól, délután már a Merciben ült a DTM-es tehetség – egy napon két F1-est vezetni, ez bizony ritka dolog, ahogy azt sem szoktuk látni a táblázatban, hogy valaki önmagát “verte” a köridők tekintetében.
Ez persze a Force Indiánál is változást hozott, a péntekre beosztott Sergio Pereznek kellett beugrania – a mexikóit olyan váratlanul érte a dolog, hogy festés nélküli, fekete sisakban ült autóba. 
Az ebédszünet környékén az is kiderült, hogy a McLaren-Honda még mindig küszködik, az erőforrás meghibásodása miatt délután már nem is járt a pályán az autó, és mivel az új alkatrész csak szombaton érkezik meg, holnap Fernando Alonso biztosan nem vihet majd teljes programot.


A Williamsnél és a Saubernél is volt egy “kis” ijedség: ahogy írtuk, a grove-iak női tesztpilótája, Susie Wolff, és tavalyi kollégája, az idén a Saubernél bemutatkozó Felipe Nasr ütközött, az 5-ös kanyarban a kavicságyban végezték. 
A pilóták sérülés nélkül megúszták, de mindkét autó összetört, a csapatok azonban elképesztő munkával az utolsó percekre kijavították és pályára küldték őket. Nasrnál azért nem volt minden rendben, a 9-es kanyarban leállt, de mind a Williams, mind a Sauber sokat futott az incidens előtt.
A legsimább napja talán a Ferrarinak volt, Kimi Räikkönen 74 körrel, jelentős ideig a leggyorsabbként körözött. Az elsőség azért nem lett meg, azt Pastor Maldonado vitte a Lotusszal, annak ellenére, hogy délelőtt még “köhögött” az E23-as, és egymás után kétszer is az 5. kanyarban állt le alatta.


A harmadik időt Daniel Ricciardo érte el a Red Bull-lal. A Milton Keynes-ieknél is akadtak műszaki problémák a nap első felében, de az ausztrál pilóta délután már viszonylag zavartalanul dolgozott, csak a kavicságyba nézett ki egyszer-kétszer.
Szintén eredményes napon van túl a Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen, 94 körével nagyon elégedettek lehetnek a faenzai csapatnál.

Teszt, Barcelona, 2015.02.19.

 # Pilóta Csapat (autó) Legjobb idő Körök
 1. P. Maldonado Lotus-Mercedes (E23 Hybrid) 1:25,011 69
 2. K. Räikkönen Sauber-Ferrari (C34) 1:25,167 74
 3. D. Ricciardo Red Bull-Renault (RB11) 1:25,547 59
 4. S. Perez Force India-Mercedes (VJM07) 1:26,636 34
 5. F. Nasr Sauber-Ferrari (C34) 1:27,307 79
 6. M. Verstappen Toro Rosso-Renault (STR10) 1:27,900 94
 7. J. Button McLaren-Honda (MP4-30) 1:28,182 21
 8. P. Wehrlein Force India-Mercedes (VJM07) 1:28,329 32
 9. P. Wehrlein Mercedes AMG (W06 Hybrid) 1:28,489 48
 10. S. Wolff Williams-Mercedes (FW37) 1:28,906 86
 11. L. Hamilton Mercedes AMG (W06 Hybrid) 1:30,429 11