F1: A McLaren nem sajnálja a küszködő kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 10.35

A McLaren vezére szerint a Forma-1-es költségcsökkentésekért lobbizó független csapatok egyszerűen csak a versenyképességüket akarják javítani.

A Caterham és a Marussia összeomlása, valamint a Sauber, a Force India és a Lotus pénzügyi nehézségei miatt az elmúlt fél évben újra állandó téma a Forma-1 költségeinek csökkentése.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Erről is esett szó a Forma-1-es Bizottság keddi, genfi ülésén, azonban a német Auto Motor und Sport szerint a Ferrari és a McLaren minden kiadáscsökkentési próbálkozást, elképzelést lesöpört az asztalról.
A McLaren cégvezére, Ron Dennis szerint a kis- és középcsapatok egyszerűen rosszul gazdálkodnak, és azzal akarják növelni a versenyképességüket, hogy a nagyokat is korlátok közé szorítanák:
“Minden évben ez van, a csapatok szórják a pénzt, el sem hinnék, mikre költenek. Csapatfőnökként határozottan kell dönteni, mert a Forma-1 akármekkora összeget képes benyelni” – magyarázta a portugál Grande Premiónak.
“A költségcsökkentési szövegek általában csak ködösítések, valójában arról van szó, hogy a korlátozások bevezetésével versenyképesebbé válhatnának a kisebb csapatok. Legtöbbször arról beszélnek, hogy nekik mijük nincs, nem is arról, hogyan lehetne spórolni. Persze a versenyképes szereplés háromszor annyiba kerül, mint a szimpla részvétel, szóval amíg vannak nagy pénzeket költő csapatok, addig sosem lehet versenyképes egy középcsapat.”
Dennis a fentiekkel gyakorlatilag Bernie Ecclestone érveit ismétli,az F1 uraként ismert kisember is mindig azt mondja, hogy a kicsik felelőtlenül költekeznek, akinek pedig nincs elég pénze, az ne akarjon a Forma-1-ben indulni.
A független csapatok persze másképp látják ezt, és úgy tűnik,valóban lehetséges lenne olcsóbbá tenni az F1-et.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.