Féláron is működhetne a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 09.30

Egy friss tanulmány szerint a Forma-1 nagyjából fele ennyi kiadással is vígan ellenne, és még a kisebb csapatok is jól járnának.

A Caterham és a Marussia összeomlása, valamint a Sauber, a Force India és a Lotus komoly pénzügyi gondjai is azt mutatják, hogy a Forma-1 költségei “elszálltak”, nincsenek a realitás talaján.


Egy friss tanulmány is erre jutott: az Auto Motor und Sport szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megbízásából a New York-i pénzügyi tanácsadó McKinsey and Company által készített beszámoló jelentős költségcsökkentési területeket említ.
McKinsey-jelentés alapján a fent említett, évi 120-200 millió dollárból (33-55 milliárd Ft) gazdálkodó alakulatok is gazdaságosan működhetnének, ha ésszerűsítenék a sportág kiadásait.
A tanulmány szerint egy 120 milliós költségvetésű csapat büdzséjének negyedét, 30 milliót viszi el az erőforrások költsége, pedig ezt akár 25 %-kal is mérsékelni lehetne. A tervezési és gyártási költségeknél 35, a versenyhétvégék kiadásaiból 15, a tesztelés költségeiből 20 százalékot lehetne faragni anélkül, hogy az annyit emlegetett “show” bármilyen formában kárát látná.
Ilyen költségek mellett aztán a Sauber, a Force India, a Toro Rosso vagy épp a Williams az év végi pénzdíjakból is gazdaságosan működhetne, a szponzori pénzek pedig már profitot jelenthetnének.

Kommentek

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.