A Ferrari különböző kutatások, felmérések alapján éveken keresztül a világ legértékesebb/legerősebb márkaneve volt, de egy friss kutatás durva visszaesést mutat.
A Brandfinances frissen publikált tanulmánya alapján az ágaskodó lónak hiába van négy lába, azért megbotlik: a legerősebb márkák listáján a Ferrari a tavalyi első helyről a 9. pozícióba zuhant vissza. 
A kutatás szerint a háttérben a Forma-1-es sikertelenség – tavaly 21 év után nem sikerült egyetlen futamot sem nyerni – és az utcai autók korlátozott darabszámának lazítása, az exkluzivitás meggyengítése áll.
A Ferraritól a dán játékgyártó, a LEGO vette át az elsőséget, de az talán jobban fáj az olaszoknak, hogy Forma-1-es riválisuk, a Maranellóban gúnyosan újra és újra csak egyszerű üdítőgyártóként emlegetett Red Bull a 3. helyen áll.