Genfben tárgyalt kedden az F1-es csapatokból álló bizottság, a témák között az ezer lóerős motorok bevezetése és a versenyautók radikális átalakítása is szerepelt. A Ferrari épp a megbeszélés előtt hozta nyilvánosságra elképzelését a jövő versenyautójáról, amely nagyon más, mint a jelenlegiek.


Az F1 megreformálására a folyamatosan zuhanó nézőszám miatt van szükség, a napirendi pontok között szerepelt az a lehetőség is, hogy már 2016-ra komoly módosításokat vezetnek be. Ezzel kapcsolatban azonban Ron Dennis, a McLaren főnöke már a megbeszélés előtt szkeptikus volt, arról beszélt, hogy rengeteg pénzbe kerülne, ha egy év alatt kellene átállni a szélesebb autókra, nagyobb kerekekre és új kasztnikra.

Ennek megfelelően a csapatok leszavazták az új szabályok 2016-os bevezetését, első körben 2017-re halasztották a nagy átalakítást. További egyeztetéseket igényel majd az új szabályok két éven belüli megalkotása, abban pedig nagyjából konszenzus született, hogy részletes tervek kidolgozására van szükség kapkodás helyett.

A hírek szerint különösen a Mercedes tiltakozott az aerodinamikai előírások jelentős módosítása ellen, arra hivatkozva, hogy a rajongók igényeit alaposabban vizsgálni kellene. Emellett a csapat nyilvánvalóan nem szerette volna, ha fölénye idő előtt véget ér. Az előző megbeszélésen is az új szabályok gyors bevezetése ellen szavazott a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren támogatta a 2016-os bevezetést.

Ez az ülés volt az utolsó esély az új szabályok 2016-os bevezetésére, a szabályok szerint március 1. után csak a csapatok egyhangú támogatásával lehet bármilyen módosítást átverni a következő évre. Ez a jelen helyzetben erősen valószínűtlennek tűnik.