2017 előtt nem lesz radikálisan új F1

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.17. 16.30

Genfben tárgyalt kedden az F1 Stratégiai Munkacsoportja, a témák között az ezer lóerős motorok bevezetése és a versenyautók radikális átalakítása is szerepelt.

Genfben tárgyalt kedden az F1-es csapatokból álló bizottság, a témák között az ezer lóerős motorok bevezetése és a versenyautók radikális átalakítása is szerepelt. A Ferrari épp a megbeszélés előtt hozta nyilvánosságra elképzelését a jövő versenyautójáról, amely nagyon más, mint a jelenlegiek.


Az F1 megreformálására a folyamatosan zuhanó nézőszám miatt van szükség, a napirendi pontok között szerepelt az a lehetőség is, hogy már 2016-ra komoly módosításokat vezetnek be. Ezzel kapcsolatban azonban Ron Dennis, a McLaren főnöke már a megbeszélés előtt szkeptikus volt, arról beszélt, hogy rengeteg pénzbe kerülne, ha egy év alatt kellene átállni a szélesebb autókra, nagyobb kerekekre és új kasztnikra.

Ennek megfelelően a csapatok leszavazták az új szabályok 2016-os bevezetését, első körben 2017-re halasztották a nagy átalakítást. További egyeztetéseket igényel majd az új szabályok két éven belüli megalkotása, abban pedig nagyjából konszenzus született, hogy részletes tervek kidolgozására van szükség kapkodás helyett.

A hírek szerint különösen a Mercedes tiltakozott az aerodinamikai előírások jelentős módosítása ellen, arra hivatkozva, hogy a rajongók igényeit alaposabban vizsgálni kellene. Emellett a csapat nyilvánvalóan nem szerette volna, ha fölénye idő előtt véget ér. Az előző megbeszélésen is az új szabályok gyors bevezetése ellen szavazott a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren támogatta a 2016-os bevezetést.

Ez az ülés volt az utolsó esély az új szabályok 2016-os bevezetésére, a szabályok szerint március 1. után csak a csapatok egyhangú támogatásával lehet bármilyen módosítást átverni a következő évre. Ez a jelen helyzetben erősen valószínűtlennek tűnik.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.