A Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez szerint az F1 vezetése nem áll a helyzet magaslatán, hatékonyabb megoldásokra lenne szükség a nézőszám zuhanásának megállítására. Lopez szerint az F1-nek új, fiatalabb közönséget kellene megszólítania, amely új szponzorokat is hozhatna a sorozat számára.


“A nézőszám folyamatosan zuhan, miközben a pályán kivételes, bár még mindig javítható a show” – mondta Lopez. “Az F1-nek meg kell szólítania a fiatalabb rajongókat, nemcsak a tévén, hanem az interneten és közösségi médián keresztül is.”

“Az F1-nek nincs is különálló marketing részlege, ami egy rakás kiaknázatlan kereskedelmi lehetőséget jelent. Pedig más sportokba befektető szakértők szerint, akikkel rendszeresen tárgyalok, az F1 az egyetlen olyan megmaradt globális platform, amely vonzó lehet a világcégek számára.”

“Vajon miért nem jönnek ezek a szponzorok, mi tartja őket vissza? Csak nem a sport öreguras, elavult vezetése és szervezetrendszere? Rontja az F1-ről kialakult képet az is, hogy miközben 900 millió dollárt osztanak szét a csapatok között évről évre, egyre nő a szakadék a nagy- és kiscsapatok között. Erre könnyen lehetne megoldást találni, de sajnos a többi csapat sem érdekelt ebben.”