F1: A Renault kivár a fejlesztésekkel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.16. 14.30

A Renault-nál nem feltétlenül lövik el az összes puskaport a szezon elején, a motorfejlesztést inkább később pörgetik fel.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) trehány fogalmazása miatt a szabályok eredeti szándékával ellentétben a motorgyártóknak nem kell a 2015-ös idény kezdetéig elvégezniük az összes lehetséges fejlesztési munkát, az idény során, lépésenként is lehet frissíteni.
A Mercedeshez képest jelentős teljesítményhátrányban lévő Renault-nál ugyan szeretnék segíteni a Red Bullt a felzárkózásban, ugyanakkor viszont nem fogják ellőni az összes puskaport az elején, inkább tartalékolnak – mondta az Autosportnak az F1-es motorfőnök, Cyril Abiteboul.
“Nem csak a követező pár futamban, hanem a következő pár szezonban gondolkodunk. Bár  még két év van a partnerségünk lejártáig – és remélhető megújításáig -, igyekeznünk kell a lehető legtöbbet kihozni a fejlesztési kreditrendszerből. Stratégiai gondolkodásra van szükség ezen a téren, a 2015-ös idény közbeni fejlesztéseket illetően.” 


“Azt hiszem – és remélem, hogy nem tévedek! -, hogy sikerült megfelelő mértékben előrébb lépnünk (az eddig felhasznált kreditekkel) ahhoz, hogy higgadtan mérlegelhessük a további fejlesztéseket nem csak 2015-öt, de már 2016-ot is figyelembe véve. Több opció van, majd meglátjuk, hogyan lehet játszani az erőforrásokkal, mennyire kell fejlesztenünk az idei változatot, esetleg mennyit hozhatunk előre a 2016-os fejlesztésekből.” 
A Red Bull Racing mellett idén csak a másik energiaitalos csapat, a Toro Rosso használja  a franciák erőforrásait – a Caterham kidőlt, a Lotus Mercedesre váltott.
FIA

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.