F1: A Lotus tavaly túltolta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.16. 09.30

A Lotus főnöke szerint 2014-ben öngólt rúgtak az autó fejlesztésével és az átszervezésekkel, de tanultak a hibákból, idén alázatosan dolgoznak majd a felzárkózáson.

Míg a Lotus 2012-13-ban sorban gyűjtötte a dobogós helyezéseket és egy-egy győzelem is becsúszott, Romain Grosjean pedig joggal reménykedett, hogy 2014-ben már ő is futamot nyerhet, az enstone-i csapat végül csúnyán leszerepelt.


Grosjean és Pastor Maldonado összesen három alkalommal szerzett pontot, a Lotus a mezőny végi bukdácsolók közé süllyedt. 2015-ben immár a csúcsnak számító Mercedes-motorral, és új, felelősebb hozzáállással dolgoznak, állítja a tulajdonos-főnök, Gerard Lopez.
“Az új, Mercedes-motorunk nagyon sokat számít, bár nem csak a Renault hibás a katasztrofális 2014-es évünkért” – nyilatkozta a francia Auto Hebdónak a luxemburgi üzletember.
Lopez elmondta, hogy 2013 során nagyjából 100 fős leépítést vittek végig, de azóta fel is vettek 50 szakembert, főképp aerodinamikusokat.
“Sok szó esett arról, hogy mennyi jó szakembert veszítettünk, de valójában a 2013-es, 13-as autót létrehozó stáb nagyjából egyben van ma is, csak néhány ismertebb név távozott. De ennek is megfizettük az árát, és tanultunk a történtekből. Nem is a dolgozók száma a lényeg, hanem a hatékony munka. Vannak olyan 850 fős csapatok, amelyek évek alatt sem érték el azt, ami nekünk 500 emberrel sikerült.”
A főnök azért visszatért a Renault-ra, úgy véli, a 2014 elejére pocsék motort összerakó francia gyártó nem nagyon segítette őket tavaly: “Azért nem lett volna rossz, ha nem csak egy csapatra (a Red Bullra) koncentrálnak.” 
Lopez szerint az idei autóval, a Mercedes-motorral szerelt E23-assal újra versenyképesek lehetnek majd, de semmit nem akar elkiabálni. 
“Sokkal visszafogottabb megközelítésű az új autó. Nem csak azért, mert nagyon extrém irányba mentünk az E22-essel, hanem azért is, mert öngólt lőttünk azzal, hogy a végsebességre koncentráltunk a fejlesztéseknél.”


“Két évvel ezelőtt futamot nyertünk, 13-szor álltunk dobogóra. Ott voltunk a Red Bull nyakán, és a Mercedesszel és a Ferrarival küzdöttünk a konstruktőri bajnokság 2-3. helyéért, miközben vertük a McLarent, a Force Indiát és a Williamst. A tavalyi szörnyű év után okosabb nem ugrálni, szépen, csendben, alázattal kell szembenéznünk a gondokkal, és nagyon vigyáznunk kell, hogy ne ismételjük meg a hibákat.”
 
“Először is érjük el, hogy újra a 2013-as szinten legyünk, majd aztán beszélhetünk még nagyobb célokról. Előbb térjünk vissza a minket megillető helyre, és aztán tűzzünk ki új célokat.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.