F1: A Lotus tavaly túltolta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.16. 09.30

A Lotus főnöke szerint 2014-ben öngólt rúgtak az autó fejlesztésével és az átszervezésekkel, de tanultak a hibákból, idén alázatosan dolgoznak majd a felzárkózáson.

Míg a Lotus 2012-13-ban sorban gyűjtötte a dobogós helyezéseket és egy-egy győzelem is becsúszott, Romain Grosjean pedig joggal reménykedett, hogy 2014-ben már ő is futamot nyerhet, az enstone-i csapat végül csúnyán leszerepelt.


Grosjean és Pastor Maldonado összesen három alkalommal szerzett pontot, a Lotus a mezőny végi bukdácsolók közé süllyedt. 2015-ben immár a csúcsnak számító Mercedes-motorral, és új, felelősebb hozzáállással dolgoznak, állítja a tulajdonos-főnök, Gerard Lopez.
“Az új, Mercedes-motorunk nagyon sokat számít, bár nem csak a Renault hibás a katasztrofális 2014-es évünkért” – nyilatkozta a francia Auto Hebdónak a luxemburgi üzletember.
Lopez elmondta, hogy 2013 során nagyjából 100 fős leépítést vittek végig, de azóta fel is vettek 50 szakembert, főképp aerodinamikusokat.
“Sok szó esett arról, hogy mennyi jó szakembert veszítettünk, de valójában a 2013-es, 13-as autót létrehozó stáb nagyjából egyben van ma is, csak néhány ismertebb név távozott. De ennek is megfizettük az árát, és tanultunk a történtekből. Nem is a dolgozók száma a lényeg, hanem a hatékony munka. Vannak olyan 850 fős csapatok, amelyek évek alatt sem érték el azt, ami nekünk 500 emberrel sikerült.”
A főnök azért visszatért a Renault-ra, úgy véli, a 2014 elejére pocsék motort összerakó francia gyártó nem nagyon segítette őket tavaly: “Azért nem lett volna rossz, ha nem csak egy csapatra (a Red Bullra) koncentrálnak.” 
Lopez szerint az idei autóval, a Mercedes-motorral szerelt E23-assal újra versenyképesek lehetnek majd, de semmit nem akar elkiabálni. 
“Sokkal visszafogottabb megközelítésű az új autó. Nem csak azért, mert nagyon extrém irányba mentünk az E22-essel, hanem azért is, mert öngólt lőttünk azzal, hogy a végsebességre koncentráltunk a fejlesztéseknél.”


“Két évvel ezelőtt futamot nyertünk, 13-szor álltunk dobogóra. Ott voltunk a Red Bull nyakán, és a Mercedesszel és a Ferrarival küzdöttünk a konstruktőri bajnokság 2-3. helyéért, miközben vertük a McLarent, a Force Indiát és a Williamst. A tavalyi szörnyű év után okosabb nem ugrálni, szépen, csendben, alázattal kell szembenéznünk a gondokkal, és nagyon vigyáznunk kell, hogy ne ismételjük meg a hibákat.”
 
“Először is érjük el, hogy újra a 2013-as szinten legyünk, majd aztán beszélhetünk még nagyobb célokról. Előbb térjünk vissza a minket megillető helyre, és aztán tűzzünk ki új célokat.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.