Míg a Ferrari jó tempóval, a Mercedes pedig elképesztő távval zárta az első, jerezi tesztet, a Red Bull inkább csak az új álcafestésével hívta fel magára a figyelmet, amúgy csak a mezőn végében volt a Milton Keynes-i csapat.
Utólag elismerték, hogy épp csak sikerült megérkezniük Jerezbe, sok új alkatrész, köztük új orr(ok) is érkeznek majd a jövő héten Barcelonában.


“Az általunk kipróbált orrok közül a jelenlegi (a Jerezben használt) tetszik a legjobban. De kétségtelenül lesznek még másfélék később, ahogy más csapatok is hoznak még új orrokat, szárnyakat, ki tudja miket. Több opciónk volt, a törésteszteket pedig jóval a tesztelés kezdete előtt megkezdtük, de belefutottunk pár problémába, szóval ki kellett próbálnunk keményebb, puhább konstrukciókat is” – magyarázta a főtervező, Rob Marshall.
“Az az igazság, hogy Jerezbe épp csak sikerült odaérnünk, de nem azért, mert rosszul mentek a töréstesztek – ami amúgy igaz -, hanem azért, mert későn láttunk neki az új autónak” – tette hozzá.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko jelentős javulást ígért Barcelonára.


“Az első teszten csak az autó pályára küldése volt a lényeg. Minden tekintetben nagyon konzervatív programunk volt, egyáltalán nem foglalkoztunk a beállításokkal. Vegyesen használtunk tavalyi és új elemeket, és a motort sem tekertük fel” – nyilatkozta a Sport Bild F1-es szakírója, Ralf Bach f1-insider.com blogjának.
“De most már az autó tempójával kell foglalkoznunk, máskülönben nem marad időnk Melbourne, azaz az első verseny előtt. De hisszük, hogy jó autót építettünk.”
Marko hozzátette, hogy a harmadik fordulótól, a Kínai Nagydíjtól további lökésre számítanak, ugyanis addigra megjöhetnek az első gyümölcsei a motorguru Mario Illien Renault-nál végzett munkájának.