F1: A kommunikáció lassítja a McLaren fejlődését

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.13. 11.50

A McLaren cégvezére nem titkolja, hogy a Honda embereivel egyelőre döcögős az együttműködés, az új autó valódi formája pedig csak két-három futam után derül ki.

A McLaren igen nagy fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, hogy 2015-től régi sikerpartnere, a Honda erőforrásaival vág neki az idénynek. Az első, jerezi Forma-1-es teszt nem is ment valami jól, az MP4-30-as keveset futott, a vártnál is több probléma akadt a csomag részeinek összehangolásával.
A cégvezér, Ron Dennis a héten Tokióban a Honda központjában arról beszélt, hogy az élmezőnybe való visszatérés érdekében műszaki rizikókat is vállaltak, viszont emiatt (is) tovább tart majd a teljes versenyképesség elérése. Talán a Kínai Nagydíjtól látszik majd, mit is tud a McLaren-Honda.


“Meglepő, hogy a Mercedes 100-nál is több kört ment naponta? Egyáltalán nem, hiszen ez elvárható volt a tavalyi domináns év után. Persze ha a sportban valaki lemaradásban van, akkor gyorsabban kell futni, mint az ellenfél, máskülönben nem lehet beérni. Vállaltunk-e emiatt kockázatosabb műszaki megoldásokat? Igen. Olyan dolgok ezek, amikkel mi próbálkozunk először, keményen kell dolgoznunk, hogy előnyt kovácsoljunk belőlük.  
“Ausztráliáig talán nem is derül ki, hogyan állunk, és aztán kell majd még két-három futam, hogy teljesen világos legyen a kép. A kulcsszó a csapatnál most a türelem. El kell viselni a várható bosszúságokat, ugyanis bizonyos dolgok még nem optimálisak.”
Dennis is kitért arra, hogy a Honda japán szakembereivel egyelőre kicsit lassabban megy a munka, mint a riválisoknál.


“Igyekszünk mindent alaposan átgondolni. Ahelyett, hogy rögtön nekiugranánk a problémának, főképp, mert vannak kulturális különbségek köztünk és a japán partnereink között, rá kell szánnunk az időt, hogy a helyes döntéseket hozzuk és megfelelően kommunikáljuk őket. Így aztán minden döntés meghozása akár háromszor annyi ideig is eltart, hiszen most olyanokkal működünk együtt, akik Japánban ezelőtt mással foglalkoztak.”
“Nagyon új még a Honda stábja, és angolul így is sokkal jobban tudnak, mint mi japánul, szóval nem róhatjuk fel nekik, hogy egyelőre nem tökéletes a kommunikáció, egyszerűen csak türelemre van szükség, hogy szépen felvegyék a ritmust és minden jól működjön.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.