F1: A kommunikáció lassítja a McLaren fejlődését

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.13. 11.50

A McLaren cégvezére nem titkolja, hogy a Honda embereivel egyelőre döcögős az együttműködés, az új autó valódi formája pedig csak két-három futam után derül ki.

A McLaren igen nagy fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, hogy 2015-től régi sikerpartnere, a Honda erőforrásaival vág neki az idénynek. Az első, jerezi Forma-1-es teszt nem is ment valami jól, az MP4-30-as keveset futott, a vártnál is több probléma akadt a csomag részeinek összehangolásával.
A cégvezér, Ron Dennis a héten Tokióban a Honda központjában arról beszélt, hogy az élmezőnybe való visszatérés érdekében műszaki rizikókat is vállaltak, viszont emiatt (is) tovább tart majd a teljes versenyképesség elérése. Talán a Kínai Nagydíjtól látszik majd, mit is tud a McLaren-Honda.


“Meglepő, hogy a Mercedes 100-nál is több kört ment naponta? Egyáltalán nem, hiszen ez elvárható volt a tavalyi domináns év után. Persze ha a sportban valaki lemaradásban van, akkor gyorsabban kell futni, mint az ellenfél, máskülönben nem lehet beérni. Vállaltunk-e emiatt kockázatosabb műszaki megoldásokat? Igen. Olyan dolgok ezek, amikkel mi próbálkozunk először, keményen kell dolgoznunk, hogy előnyt kovácsoljunk belőlük.  
“Ausztráliáig talán nem is derül ki, hogyan állunk, és aztán kell majd még két-három futam, hogy teljesen világos legyen a kép. A kulcsszó a csapatnál most a türelem. El kell viselni a várható bosszúságokat, ugyanis bizonyos dolgok még nem optimálisak.”
Dennis is kitért arra, hogy a Honda japán szakembereivel egyelőre kicsit lassabban megy a munka, mint a riválisoknál.


“Igyekszünk mindent alaposan átgondolni. Ahelyett, hogy rögtön nekiugranánk a problémának, főképp, mert vannak kulturális különbségek köztünk és a japán partnereink között, rá kell szánnunk az időt, hogy a helyes döntéseket hozzuk és megfelelően kommunikáljuk őket. Így aztán minden döntés meghozása akár háromszor annyi ideig is eltart, hiszen most olyanokkal működünk együtt, akik Japánban ezelőtt mással foglalkoztak.”
“Nagyon új még a Honda stábja, és angolul így is sokkal jobban tudnak, mint mi japánul, szóval nem róhatjuk fel nekik, hogy egyelőre nem tökéletes a kommunikáció, egyszerűen csak türelemre van szükség, hogy szépen felvegyék a ritmust és minden jól működjön.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.