F1: A kommunikáció lassítja a McLaren fejlődését

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.13. 11.50

A McLaren cégvezére nem titkolja, hogy a Honda embereivel egyelőre döcögős az együttműködés, az új autó valódi formája pedig csak két-három futam után derül ki.

A McLaren igen nagy fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, hogy 2015-től régi sikerpartnere, a Honda erőforrásaival vág neki az idénynek. Az első, jerezi Forma-1-es teszt nem is ment valami jól, az MP4-30-as keveset futott, a vártnál is több probléma akadt a csomag részeinek összehangolásával.
A cégvezér, Ron Dennis a héten Tokióban a Honda központjában arról beszélt, hogy az élmezőnybe való visszatérés érdekében műszaki rizikókat is vállaltak, viszont emiatt (is) tovább tart majd a teljes versenyképesség elérése. Talán a Kínai Nagydíjtól látszik majd, mit is tud a McLaren-Honda.


“Meglepő, hogy a Mercedes 100-nál is több kört ment naponta? Egyáltalán nem, hiszen ez elvárható volt a tavalyi domináns év után. Persze ha a sportban valaki lemaradásban van, akkor gyorsabban kell futni, mint az ellenfél, máskülönben nem lehet beérni. Vállaltunk-e emiatt kockázatosabb műszaki megoldásokat? Igen. Olyan dolgok ezek, amikkel mi próbálkozunk először, keményen kell dolgoznunk, hogy előnyt kovácsoljunk belőlük.  
“Ausztráliáig talán nem is derül ki, hogyan állunk, és aztán kell majd még két-három futam, hogy teljesen világos legyen a kép. A kulcsszó a csapatnál most a türelem. El kell viselni a várható bosszúságokat, ugyanis bizonyos dolgok még nem optimálisak.”
Dennis is kitért arra, hogy a Honda japán szakembereivel egyelőre kicsit lassabban megy a munka, mint a riválisoknál.


“Igyekszünk mindent alaposan átgondolni. Ahelyett, hogy rögtön nekiugranánk a problémának, főképp, mert vannak kulturális különbségek köztünk és a japán partnereink között, rá kell szánnunk az időt, hogy a helyes döntéseket hozzuk és megfelelően kommunikáljuk őket. Így aztán minden döntés meghozása akár háromszor annyi ideig is eltart, hiszen most olyanokkal működünk együtt, akik Japánban ezelőtt mással foglalkoztak.”
“Nagyon új még a Honda stábja, és angolul így is sokkal jobban tudnak, mint mi japánul, szóval nem róhatjuk fel nekik, hogy egyelőre nem tökéletes a kommunikáció, egyszerűen csak türelemre van szükség, hogy szépen felvegyék a ritmust és minden jól működjön.”

Kommentek

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.