Hat év alatt 175 millió nézőt veszített a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 12.30

2008 óta folyamatosan csökken a Forma-1 globális nézettsége, de az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ez nem zavarja.


Míg 2008-ban még 600 millió tévénéző követte a Forma-1-et, a 2014-es szám jóval kisebb, az előző évihez képest újabb 25 milliós esés után tavaly 425 millióan ültek a tévé elé – hat év alatt 175 millióan választottak más programot, írja a Wall Street Journal.
A csökkenés egyik oka, hogy az elmúlt pár évben több piacon előfizetéses csatornára költözött a Forma-1-es közvetítés, az ingyen elérhető tévék csak néhány futamot vagy egyet sem közvetítenek. 
2012 óta így van ez Nagy-Britanniában, ahol a Sky Sports külön F1-es csatornával várja az előfizetőket, míg a közszolgálati BBC csak 10 versenyt ad le, tavaly pedig Olaszországban, Németországban és Spanyolországban is hasonló modellt hívtak életre.


Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint nincs gond, jó az új rendszer. “Teljesen jól működik ez. Továbbra is kiváló a tévés jelenlétünk, egyszerűen arról van szó, hogy az előfizetők kapnak több műsort.” 
A tévés előfizetésekből százmilliós bevételei vannak az F1-et birtokló CVC befektetői csoportnak, a növekvő bevételek pedig a csapatok között szétosztott pénzdíjat is emelik, azonban hosszabb távon fennáll a veszély, hogy a minél nagyobb közönséget elérni kívánó szponzorok, reklámozók nem igyekeznek majd az egyre szűkebb elérésű sportágba. Az autókon egyre kevesebb felirat látszik manapság, még az olyan nagyoknál is, mint a McLaren.

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.