F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 15.30

A tavalyi Forma-1-es szezonban megközelíthetetlen Mercedes nem hisz abban, hogy az előnye állandó lesz.

A tavalyi Forma-1-es szezonban megközelíthetetlen Mercedes nem hisz abban, hogy az előnye állandó lesz, a motorfejlesztésért felelős Andy Cowell szerint utolérhetik a csapatot a többiek. A Mercedes tavalyi teljesítményelőnye a becslések szerint hatvan lóerő volt, szakértők szerint ezt egy tél alatt nem lehet ledolgozni, Cowell azonban óvatos.


“A fizika és a kémia törvényei mindannyiunk számára egyformák” – mondta Cowell. “Egyáltalán nem kizárt, hogy a riválisok is előállnak egy motorral, amely ugyanolyan jó, mint a miénk.”

“Természetesen mi sem állunk egy helyben, de minél előrébb tartunk, annál kisebb mértékben tudunk már javulni. A riválisok ráadásul a GPS-méréseknek köszönhetően pontosan tudják, hogy mely területekre kell odafigyelniük, ez számukra előny.”

“A Hondával kapcsolatban egyelőre mi is tapogatózunk, de nem szabad alábecsülnünk őket. Nagy lépést teszünk előre, de nem tudjuk garantálni, hogy ez nagyobb lesz az ellenfeleink fejlődésénél.”

Nyilatkozott a Renault vezető versenymérnöke, Remi Taffin is, szerinte a francia gyártó csak 80-90 százalékon hajtotta a motort a jerezi teszten. “Tettünk egy lépést előre, de nehéz megmondani, hol állunk a többiekhez képest, akik szintén fejlődtek. Remélhetőleg nem annyit, mint mi” – fogalmazott Taffin.

“Egyelőre 80-90 százaléknál tartunk, folyamatosan érjük majd el a 100 százalékot a szezonnyitóra. A legtöbb fejlesztési lehetőséget ellőjük az idény elejére, de az év közben is tökéletesítjük majd a motort.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.