F1: A McLaren nem adja olcsón magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 13.35

A McLaren vezére szerint a Forma-1-es névadó szponzor koncepciója a múlté, igaz, azért szívesen fogadnak egyet, ha elég sokat fizet.

A Vodafone 2013 végi távozása után a McLaren-csapat névadó főszponzor nélkül versenyzett tavaly, és a régi sikerpartner, a Honda idei visszatérése sem hozott változást ezen a téren. 
A cégvezér, Ron Dennis szerint manapság már nem is igazán működik a névadó szponzori koncepció, másképp kell reklámbevételekhez jutni.


“A névadó szponzori rendszer a múlté. Ha megnézzük, mit is jelentett ez a dolog, látjuk, hogy a főtámogató hozta a csapat költségvetésének 40-50 százalékát. De a versenyképes csapatok mai büdzséje mellett nincs olyan cég, amelyik ennyi pénzt áldozna erre” – utalt a 100-150 millió eurós tételre. “Szóval most már kisebb adagokban, több, a filozófiánkat osztó cégtől érkezik az autós hirdetés.”
“Hogy lenne-e még hely az autón további, nagyobb reklámoknak? Igen. De mára úgy alakítottuk az üzleti modellünket, hogy a McLaren műszaki, autóipari tevékenységéből is jelentős bevételeink vannak.”
A kérdésre, hogy akkor a McLaren-csapat már nem is akar névadó szponzort, Dennis így felelt: 
“Nem mondtunk le róla, hogy nagyobb összeget szerezzünk az autón keresztül, de a nagy nevektől meg is kérjük ennek az árát, nem adjuk olcsón. Olyan ez, mint amikor a Manchester Unitednek van egy rossz szériája, visszacsúszik a bajnokságban, de amikor szponzort keres, akkor azért továbbra is Manchester Unitedről van szó. Nem szabad hirtelen a sereghajtók szintjén üzleteket kötni. Lehet, hogy rosszul látom, de szerintem igazam van.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.