F1: A McLaren nem adja olcsón magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 13.35

A McLaren vezére szerint a Forma-1-es névadó szponzor koncepciója a múlté, igaz, azért szívesen fogadnak egyet, ha elég sokat fizet.

A Vodafone 2013 végi távozása után a McLaren-csapat névadó főszponzor nélkül versenyzett tavaly, és a régi sikerpartner, a Honda idei visszatérése sem hozott változást ezen a téren. 
A cégvezér, Ron Dennis szerint manapság már nem is igazán működik a névadó szponzori koncepció, másképp kell reklámbevételekhez jutni.


“A névadó szponzori rendszer a múlté. Ha megnézzük, mit is jelentett ez a dolog, látjuk, hogy a főtámogató hozta a csapat költségvetésének 40-50 százalékát. De a versenyképes csapatok mai büdzséje mellett nincs olyan cég, amelyik ennyi pénzt áldozna erre” – utalt a 100-150 millió eurós tételre. “Szóval most már kisebb adagokban, több, a filozófiánkat osztó cégtől érkezik az autós hirdetés.”
“Hogy lenne-e még hely az autón további, nagyobb reklámoknak? Igen. De mára úgy alakítottuk az üzleti modellünket, hogy a McLaren műszaki, autóipari tevékenységéből is jelentős bevételeink vannak.”
A kérdésre, hogy akkor a McLaren-csapat már nem is akar névadó szponzort, Dennis így felelt: 
“Nem mondtunk le róla, hogy nagyobb összeget szerezzünk az autón keresztül, de a nagy nevektől meg is kérjük ennek az árát, nem adjuk olcsón. Olyan ez, mint amikor a Manchester Unitednek van egy rossz szériája, visszacsúszik a bajnokságban, de amikor szponzort keres, akkor azért továbbra is Manchester Unitedről van szó. Nem szabad hirtelen a sereghajtók szintjén üzleteket kötni. Lehet, hogy rosszul látom, de szerintem igazam van.”

Kommentek

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.