F1: A McLaren a célba érésre hajt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 11.35

Az első, igen nyögvenyelős teszt után a McLaren-Hondánál nem sietnek a fejlesztésekkel, egyelőre az a cél, hogy pár körnél többet bírjon az autó.

A McLaren a tavalyi szezonzáró utáni Abu-Dzabiban tesztelt először idén visszatérő motorpartnerével, a Hondával, de a módosított tavalyi modell mindössze pár kört ment. Sajnos a 2015-ös járgány, az MP4-30-as sem szerepelt sokkal jobban a múlt heti jerezi teszten a napi csúcs fél versenytáv, 35 kör volt.
A McLaren-Honda együttműködés egyelőre alulmúlja az elvárásokat.


“Azt hittem, hogy a Renault és a Ferrari szintjén lesz (a Honda-erőforrás” – mondta a McLaren leghosszabb ideig szolgáló versenyzője (1996-2004, 150 futam), a 13-szoros futamgyőztes David Coulthard.
“Miután két évvel ezelőtt bejelentették a Forma-1-es visszatérést, a Hondának egy teljes plusz éve volt arra, hogy fejlessze a motort. Igazán megleptek az abu-dzabi problémák, az meg főleg, hogy még most is ezekkel küszködnek” ? magyarázta a skót veterán a német Spoxnak.
A McLaren főtervezője, Matt Morris az Auto Motor und Sportnak elismerte, hogy az autó megbízhatatlansága miatt lassítanak a fejlesztési ütemen, Melbourne-ben pedig a győzelem helyett a célba érésnek is örülhetnek majd.
“Elkeserítő volt a megtett körök száma (Jerezben), de azért sikerült teljesíteni a program egy részét, amiből kiderült, hogy jó az autó” – mondta, kiemelve, hogy mind a szélcsatornás adatokat, mind a hűtési elvárásokat hozta a pályás teszt.
“De az aerodinamikai fejlesztésen lassítottunk, nincs értelme frissítéseket hozni, amikor még az alapcsomag is alig futott. Eredetileg úgy képzeltük, hogy a 2014 végi formát vihetjük tovább idén, de ehhez az kellett volna, hogy a tesztelés komolyabb problémák nélkül menjen. Mostanra reálisabb, ha célba érésre gondolunk Melbourne-ben.”

Kommentek

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.