F1: A McLaren a célba érésre hajt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 11.35

Az első, igen nyögvenyelős teszt után a McLaren-Hondánál nem sietnek a fejlesztésekkel, egyelőre az a cél, hogy pár körnél többet bírjon az autó.

A McLaren a tavalyi szezonzáró utáni Abu-Dzabiban tesztelt először idén visszatérő motorpartnerével, a Hondával, de a módosított tavalyi modell mindössze pár kört ment. Sajnos a 2015-ös járgány, az MP4-30-as sem szerepelt sokkal jobban a múlt heti jerezi teszten a napi csúcs fél versenytáv, 35 kör volt.
A McLaren-Honda együttműködés egyelőre alulmúlja az elvárásokat.


“Azt hittem, hogy a Renault és a Ferrari szintjén lesz (a Honda-erőforrás” – mondta a McLaren leghosszabb ideig szolgáló versenyzője (1996-2004, 150 futam), a 13-szoros futamgyőztes David Coulthard.
“Miután két évvel ezelőtt bejelentették a Forma-1-es visszatérést, a Hondának egy teljes plusz éve volt arra, hogy fejlessze a motort. Igazán megleptek az abu-dzabi problémák, az meg főleg, hogy még most is ezekkel küszködnek” ? magyarázta a skót veterán a német Spoxnak.
A McLaren főtervezője, Matt Morris az Auto Motor und Sportnak elismerte, hogy az autó megbízhatatlansága miatt lassítanak a fejlesztési ütemen, Melbourne-ben pedig a győzelem helyett a célba érésnek is örülhetnek majd.
“Elkeserítő volt a megtett körök száma (Jerezben), de azért sikerült teljesíteni a program egy részét, amiből kiderült, hogy jó az autó” – mondta, kiemelve, hogy mind a szélcsatornás adatokat, mind a hűtési elvárásokat hozta a pályás teszt.
“De az aerodinamikai fejlesztésen lassítottunk, nincs értelme frissítéseket hozni, amikor még az alapcsomag is alig futott. Eredetileg úgy képzeltük, hogy a 2014 végi formát vihetjük tovább idén, de ehhez az kellett volna, hogy a tesztelés komolyabb problémák nélkül menjen. Mostanra reálisabb, ha célba érésre gondolunk Melbourne-ben.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.