F1: A McLaren a célba érésre hajt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 11.35

Az első, igen nyögvenyelős teszt után a McLaren-Hondánál nem sietnek a fejlesztésekkel, egyelőre az a cél, hogy pár körnél többet bírjon az autó.

A McLaren a tavalyi szezonzáró utáni Abu-Dzabiban tesztelt először idén visszatérő motorpartnerével, a Hondával, de a módosított tavalyi modell mindössze pár kört ment. Sajnos a 2015-ös járgány, az MP4-30-as sem szerepelt sokkal jobban a múlt heti jerezi teszten a napi csúcs fél versenytáv, 35 kör volt.
A McLaren-Honda együttműködés egyelőre alulmúlja az elvárásokat.


“Azt hittem, hogy a Renault és a Ferrari szintjén lesz (a Honda-erőforrás” – mondta a McLaren leghosszabb ideig szolgáló versenyzője (1996-2004, 150 futam), a 13-szoros futamgyőztes David Coulthard.
“Miután két évvel ezelőtt bejelentették a Forma-1-es visszatérést, a Hondának egy teljes plusz éve volt arra, hogy fejlessze a motort. Igazán megleptek az abu-dzabi problémák, az meg főleg, hogy még most is ezekkel küszködnek” ? magyarázta a skót veterán a német Spoxnak.
A McLaren főtervezője, Matt Morris az Auto Motor und Sportnak elismerte, hogy az autó megbízhatatlansága miatt lassítanak a fejlesztési ütemen, Melbourne-ben pedig a győzelem helyett a célba érésnek is örülhetnek majd.
“Elkeserítő volt a megtett körök száma (Jerezben), de azért sikerült teljesíteni a program egy részét, amiből kiderült, hogy jó az autó” – mondta, kiemelve, hogy mind a szélcsatornás adatokat, mind a hűtési elvárásokat hozta a pályás teszt.
“De az aerodinamikai fejlesztésen lassítottunk, nincs értelme frissítéseket hozni, amikor még az alapcsomag is alig futott. Eredetileg úgy képzeltük, hogy a 2014 végi formát vihetjük tovább idén, de ehhez az kellett volna, hogy a tesztelés komolyabb problémák nélkül menjen. Mostanra reálisabb, ha célba érésre gondolunk Melbourne-ben.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.