F1: A traffipax nem hazudik, a Merci a leggyorsabb

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 15.35

Bár az idők tekintetében a Ferrari uralta a múlt heti jerezi tesztet, a végsebességek alapján továbbra is a Mercedesnek áll a zászló.


A 2015-ös téli időszak első Forma-1-es tesztjén a Ferrari uralta az eredménytáblát, négyből háromszor a vörös autó lett az első, miközben a címvédő Mercedes “csak” a 3-4.időkkel zárt.
Abban persze mindenki egyetért, hogy ebből nem kell sokat kiolvasni, az Autosport által megszerzett jerezi végsebességi adatok pedig tovább erősítik a feltételezést, miszerint a Mercedes -csapat, és általában a Merci-erőforrás továbbra is előnyben van – íme:
1. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 307,6 km/h
2. Nico Rosberg (Mercedes) 307,6 km/h
3. Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 306,8 km/h
4. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) 303,3 km/h
5. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 303,3 km/h
6. Kimi Räikkönen (Ferrari) 300,8 km/h
7. Danyiil Kvyat (Red Bull-Renault) 294,2 km/h
8. Jenson Button (McLaren-Honda) 277,6 km/h
A Williams tavaly berobbant sztárja, Valtteri Bottas sem tart annyira a Ferraritól.


“Emlékszem, hogy egy évvel ezelőtt Jerezben ugyancsak a Ferrari volt a leggyorsabb, de az idény kezdetére drámaian átalakult a kép. Ami a Williamset illeti, az autónk igazán jól vezethető, de részletekbe kár lenne menni. Az autók igazi tempóját úgyis csak az utolsó barcelonai teszten ítélhetjük meg” – idézte a Turun Sanomat a finn pilótát.
Az egykori Renault-csapatfőnök, Flavio Briatore is úgy véli, hogy folytatódik majd a Mercedes-uralom.
“Jelenleg az egyetlen biztos pont az F1-ben a Mercedes fölénye. A Mercedes idén is ugyanúgy uralja majd a bajnokságot, mint tavaly. A küszködés után mindannyian szeretnénk egy versenyképesebb Ferrarit látni idén, tényleg jó lenne. Az pozitívum, hogy most jóval több kört mentek, mint egy éve, de ezen túl komoly fenntartásokkal kezelném az első teszteket, nem ilyenkor osztják a pontokat” – magyarázta.


Briatore egykori felfedezettjéről, klienséről is beszélt, szerinte a botladozós kezdés ellenére Fernando Alonso nem választott rosszul a McLaren-Hondával: 
“Beszéltem Fernandóval, egyáltalán nem aggódik. Teljesen normális, hogy kezdetben gondjaik vannak. Jobb, ha most rohad le az autó, mintha Melbourne-ben tenné, a tesztelés pontosan a problémák megkereséséről és kijavításáról szól.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.