F1: A traffipax nem hazudik, a Merci a leggyorsabb

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 15.35

Bár az idők tekintetében a Ferrari uralta a múlt heti jerezi tesztet, a végsebességek alapján továbbra is a Mercedesnek áll a zászló.


A 2015-ös téli időszak első Forma-1-es tesztjén a Ferrari uralta az eredménytáblát, négyből háromszor a vörös autó lett az első, miközben a címvédő Mercedes “csak” a 3-4.időkkel zárt.
Abban persze mindenki egyetért, hogy ebből nem kell sokat kiolvasni, az Autosport által megszerzett jerezi végsebességi adatok pedig tovább erősítik a feltételezést, miszerint a Mercedes -csapat, és általában a Merci-erőforrás továbbra is előnyben van – íme:
1. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 307,6 km/h
2. Nico Rosberg (Mercedes) 307,6 km/h
3. Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 306,8 km/h
4. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) 303,3 km/h
5. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 303,3 km/h
6. Kimi Räikkönen (Ferrari) 300,8 km/h
7. Danyiil Kvyat (Red Bull-Renault) 294,2 km/h
8. Jenson Button (McLaren-Honda) 277,6 km/h
A Williams tavaly berobbant sztárja, Valtteri Bottas sem tart annyira a Ferraritól.


“Emlékszem, hogy egy évvel ezelőtt Jerezben ugyancsak a Ferrari volt a leggyorsabb, de az idény kezdetére drámaian átalakult a kép. Ami a Williamset illeti, az autónk igazán jól vezethető, de részletekbe kár lenne menni. Az autók igazi tempóját úgyis csak az utolsó barcelonai teszten ítélhetjük meg” – idézte a Turun Sanomat a finn pilótát.
Az egykori Renault-csapatfőnök, Flavio Briatore is úgy véli, hogy folytatódik majd a Mercedes-uralom.
“Jelenleg az egyetlen biztos pont az F1-ben a Mercedes fölénye. A Mercedes idén is ugyanúgy uralja majd a bajnokságot, mint tavaly. A küszködés után mindannyian szeretnénk egy versenyképesebb Ferrarit látni idén, tényleg jó lenne. Az pozitívum, hogy most jóval több kört mentek, mint egy éve, de ezen túl komoly fenntartásokkal kezelném az első teszteket, nem ilyenkor osztják a pontokat” – magyarázta.


Briatore egykori felfedezettjéről, klienséről is beszélt, szerinte a botladozós kezdés ellenére Fernando Alonso nem választott rosszul a McLaren-Hondával: 
“Beszéltem Fernandóval, egyáltalán nem aggódik. Teljesen normális, hogy kezdetben gondjaik vannak. Jobb, ha most rohad le az autó, mintha Melbourne-ben tenné, a tesztelés pontosan a problémák megkereséséről és kijavításáról szól.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.