F1: Még egy csapat az összeomlás szélén?

Az utolsó pillanatra lehet készen a Force India

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.08. 12.00

Ha hinni lehet a híreknek, a Force India szénája nem áll jól, a silverstone-i csapat részéről azonban tagadják a bajokat. Az utolsó teszten esetleg ott lesz az új autó.

A Force India ugyan komoly szponzori hájppal bemutatta 2015-ös autója festését Mexikóvárosban, de a silverstone-i alakulat a jerezi teszten nem jelent meg. 
Úgy tudni, hogy a csapat komoly pénzügyi gondokkal küzd, még sehogy sem áll a 2015-ös modellel. A német Auto Motor und Sport Forma-1-es szakírója, Michael Schmidt szerint állítólag “se kasztni, se motor, se váltó, se szélcsatornás tesztelés”, ugyanis nincs pénz.


Az ügyvezető, Otmar Szafnauer szerint messze nem ilyen rossz a helyzet, a csapat kifizette a beszállítóit, folyik a munka. 
“Nincs elmaradásunk a (karbon-kompozit) beszállítónk felé” – mondta, hozzátéve, hogy az érintett cég, az EPM egyszerűen új telephelyre költözött a télen, ennek során néhány gép, szerszám megsérült, ezért lesz kész később a kasztni.
Ami az üzemanyagtank szállítóját, az ATL-t illeti, a csapat állítólag azért fizetett késedelmesen, mert a cég változtatott a fizetési feltételeken, “de már megvan a tank”. 
Úgy tűnik, a motorszállító Mercedes részéről sincs gond, legalábbis a gyári csapat címzetes elnöke, Niki Lauda azt mondta, hogy “megkaptuk a pénzt a Force Indiától”. 
Szafnauer azt is cáfolta, hogy nincs pénzük a szélcsatornás tesztelésre: “Ha nem fizettünk volna, nem lennénk ott szélcsatornában most is”.


A fentiek igazak, és tényleg érdemi munkát végez a Force India, akkor is nagyon nehéz lesz felkészülten érkezni a szezonnyitóra – ezt a helyettes csapatfőnök, Bob Fernley sem tagadja:
“A pillanatnyilag rendelkezésemre álló információk alapján, és annak tudatában, hogy hol tartunk a munkával, azt mondhatom, hogy igen, versenyezni fogunk Ausztráliában” – nyilatkozta pénteken.
“Számomra az a nagyobb kérdés, hogy részt tudunk-e venni a harmadik teszten. A második tesztre biztosan nem készülünk el (az új autóval), de még vizsgáljuk, hogy elmenjünk-e a 2014-es modellel, hogy egy kicsit dolgozzunk a gumikkal és a pilótákkal. Reménykedem, hogy a harmadik teszt kezdetére már meglesz a 15-ös autó, de ha nem is, a lehető legtöbb időt kellene ott eltöltenünk.”
A Force India a tavalyi, kimondottan erősen sikerült évhez hasonlóan idén is Nico Hülkenberggel és Sergio Perezzel állna rajthoz. 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.