F1: Még egy csapat az összeomlás szélén?

Az utolsó pillanatra lehet készen a Force India

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.08. 12.00

Ha hinni lehet a híreknek, a Force India szénája nem áll jól, a silverstone-i csapat részéről azonban tagadják a bajokat. Az utolsó teszten esetleg ott lesz az új autó.

A Force India ugyan komoly szponzori hájppal bemutatta 2015-ös autója festését Mexikóvárosban, de a silverstone-i alakulat a jerezi teszten nem jelent meg. 
Úgy tudni, hogy a csapat komoly pénzügyi gondokkal küzd, még sehogy sem áll a 2015-ös modellel. A német Auto Motor und Sport Forma-1-es szakírója, Michael Schmidt szerint állítólag “se kasztni, se motor, se váltó, se szélcsatornás tesztelés”, ugyanis nincs pénz.


Az ügyvezető, Otmar Szafnauer szerint messze nem ilyen rossz a helyzet, a csapat kifizette a beszállítóit, folyik a munka. 
“Nincs elmaradásunk a (karbon-kompozit) beszállítónk felé” – mondta, hozzátéve, hogy az érintett cég, az EPM egyszerűen új telephelyre költözött a télen, ennek során néhány gép, szerszám megsérült, ezért lesz kész később a kasztni.
Ami az üzemanyagtank szállítóját, az ATL-t illeti, a csapat állítólag azért fizetett késedelmesen, mert a cég változtatott a fizetési feltételeken, “de már megvan a tank”. 
Úgy tűnik, a motorszállító Mercedes részéről sincs gond, legalábbis a gyári csapat címzetes elnöke, Niki Lauda azt mondta, hogy “megkaptuk a pénzt a Force Indiától”. 
Szafnauer azt is cáfolta, hogy nincs pénzük a szélcsatornás tesztelésre: “Ha nem fizettünk volna, nem lennénk ott szélcsatornában most is”.


A fentiek igazak, és tényleg érdemi munkát végez a Force India, akkor is nagyon nehéz lesz felkészülten érkezni a szezonnyitóra – ezt a helyettes csapatfőnök, Bob Fernley sem tagadja:
“A pillanatnyilag rendelkezésemre álló információk alapján, és annak tudatában, hogy hol tartunk a munkával, azt mondhatom, hogy igen, versenyezni fogunk Ausztráliában” – nyilatkozta pénteken.
“Számomra az a nagyobb kérdés, hogy részt tudunk-e venni a harmadik teszten. A második tesztre biztosan nem készülünk el (az új autóval), de még vizsgáljuk, hogy elmenjünk-e a 2014-es modellel, hogy egy kicsit dolgozzunk a gumikkal és a pilótákkal. Reménykedem, hogy a harmadik teszt kezdetére már meglesz a 15-ös autó, de ha nem is, a lehető legtöbb időt kellene ott eltöltenünk.”
A Force India a tavalyi, kimondottan erősen sikerült évhez hasonlóan idén is Nico Hülkenberggel és Sergio Perezzel állna rajthoz. 

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.