Idén sem lesz hangosabb a Forma-1

Otthon lehet hagyni a füldugót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.06. 14.30

Bár az első teszt alapján a Forma-1-es erőforrások ütősebben szólnak, mint 2014-ben, a hangerő valójában egyáltalán nem nőtt.

A Forma-1-ben tavaly bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások sokak számára a hang tekintetében jelentették a legnagyobb csalódást, oda lett a régi, fülrepesztő, magas tartományban is erős hang, helyette mélyebb, öblösebb, és legfőképp jóval halkabb hangok érkeztek az autókból.
Az első 2015-ös teszten azonban nagyon sokan változást érzékeltek, a motorok mintha ütősebben, hangosabban, erősebben szólnának. Nos, a számok azt mutatják, hogy ez csak félig-meddig igaz.


A spanyol Marca tudósítója, Marco Canseco mérésekkel igazolta, hogy a hangerő nem nőtt.
“Úgy tűnik, hogy a motorok hangja most már tisztábban hallható, de a decibeleket tekintve nincs növekedés” – írta.
Canseco számai alapján 2014-ben Jerezben Fernando Alonso Ferrarija volt a leghangosabb, nála 102 decibelt mért. “Szerdán ezt senki nem múlta felül, azonban az igaz, hogy a motorok most már sokkal versenyautósabban szólnak” – szögezte le.
A szakíró hozzátette, hogy füldugóra ezután sem lesz szükség, még közvetlen közelről, az egyenes mellett állva sem bántó a hangerő. A fajdalomküszöb nagyjából 120 decibel környékén van, míg Canseco mérései alapján a héten Jerezben a Renault erőforrása 100-as, a Mercedes 97-es, a Ferrari 96-os, a Honda pedig 93-as értéket produkált.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.