A Forma-1-ben tavaly bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások sokak számára a hang tekintetében jelentették a legnagyobb csalódást, oda lett a régi, fülrepesztő, magas tartományban is erős hang, helyette mélyebb, öblösebb, és legfőképp jóval halkabb hangok érkeztek az autókból.
Az első 2015-ös teszten azonban nagyon sokan változást érzékeltek, a motorok mintha ütősebben, hangosabban, erősebben szólnának. Nos, a számok azt mutatják, hogy ez csak félig-meddig igaz.


A spanyol Marca tudósítója, Marco Canseco mérésekkel igazolta, hogy a hangerő nem nőtt.
“Úgy tűnik, hogy a motorok hangja most már tisztábban hallható, de a decibeleket tekintve nincs növekedés” – írta.
Canseco számai alapján 2014-ben Jerezben Fernando Alonso Ferrarija volt a leghangosabb, nála 102 decibelt mért. “Szerdán ezt senki nem múlta felül, azonban az igaz, hogy a motorok most már sokkal versenyautósabban szólnak” – szögezte le.
A szakíró hozzátette, hogy füldugóra ezután sem lesz szükség, még közvetlen közelről, az egyenes mellett állva sem bántó a hangerő. A fajdalomküszöb nagyjából 120 decibel környékén van, míg Canseco mérései alapján a héten Jerezben a Renault erőforrása 100-as, a Mercedes 97-es, a Ferrari 96-os, a Honda pedig 93-as értéket produkált.