F1: Komolytalan volt a Marussia kérelme

A Force India azonnal elkaszálta a próbálkozást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.06. 11.30

Így nem térhetett vissza a Marussia az F1-be: napvilágra kerültek a részletek is.


A hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-ból és Jean Todtból, valamint az egy-egy vokssal rendelkező Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren és Force India képviselőiből álló Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén leszavazta a tavaly csődöt jelentett, de most a 2014-es autóval indulni kívánó Marussia visszatérési kérelmét.
A kérelem elfogadásához az összes csapat jóváhagyása kellett volna, de az ügy rögtön az első szavazatnál elbukott, amikor a Force India nemet mondott. A silverstone-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint egyszerűen “komolytalan” volt a Marussia próbálkozása.
“A Stratégiai Munkacsoport elé került a Marussia kérelme arról, hogy a 2014-es autóval indulhassanak a 2015-ös idényben. Az ülésen világossá vált, hogy a kérelem formailag nem megfelelő és komolytalan is. A csak elképzelésekre épülő pályázathoz emellett semmilyen kiegészítő dokumentum nem szerepelt, amelyek a különleges felmentés megadását segítették volna” – magyarázta Fernley, a formai hiba alatt azt értve, hogy a kérelmet a csapat CEO-ja, Greame Lowdon adta be, pedig a csődeljárást vivő cégnek kellett volna ezt megtennie.


“A kérelemben például nem szerepelt, hogy kik az új tulajdonosok, milyen szerkezetben működne a csapat. A hiányos információk, a bizonytalan garanciák és a kérelem spekulatív jellege miatt úgy döntöttünk, hogy inkább a talpon maradt független csapatok további részvételének támogatására koncentrálunk” – utalt arra, hogy így a Marussiának járó, nagyjából 30 millió fontos pénzdíjat az aktív csapatok között osztják szét.
Bár a Force India vétója miatt azonnal elbukott az ügy, a Marussiának enélkül sem lett volna esélye, ugyanis a Red Bull, valamint a Stratégiai Munkacsoportban nem szereplő, de az eseteges második körben, végszavazás esetén szintén voksoló Lotus, Toro Rosso és a Sauber sem támogatta volna a kérelmet.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.