F1: Komolytalan volt a Marussia kérelme

A Force India azonnal elkaszálta a próbálkozást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.06. 11.30

Így nem térhetett vissza a Marussia az F1-be: napvilágra kerültek a részletek is.


A hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-ból és Jean Todtból, valamint az egy-egy vokssal rendelkező Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren és Force India képviselőiből álló Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén leszavazta a tavaly csődöt jelentett, de most a 2014-es autóval indulni kívánó Marussia visszatérési kérelmét.
A kérelem elfogadásához az összes csapat jóváhagyása kellett volna, de az ügy rögtön az első szavazatnál elbukott, amikor a Force India nemet mondott. A silverstone-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint egyszerűen “komolytalan” volt a Marussia próbálkozása.
“A Stratégiai Munkacsoport elé került a Marussia kérelme arról, hogy a 2014-es autóval indulhassanak a 2015-ös idényben. Az ülésen világossá vált, hogy a kérelem formailag nem megfelelő és komolytalan is. A csak elképzelésekre épülő pályázathoz emellett semmilyen kiegészítő dokumentum nem szerepelt, amelyek a különleges felmentés megadását segítették volna” – magyarázta Fernley, a formai hiba alatt azt értve, hogy a kérelmet a csapat CEO-ja, Greame Lowdon adta be, pedig a csődeljárást vivő cégnek kellett volna ezt megtennie.


“A kérelemben például nem szerepelt, hogy kik az új tulajdonosok, milyen szerkezetben működne a csapat. A hiányos információk, a bizonytalan garanciák és a kérelem spekulatív jellege miatt úgy döntöttünk, hogy inkább a talpon maradt független csapatok további részvételének támogatására koncentrálunk” – utalt arra, hogy így a Marussiának járó, nagyjából 30 millió fontos pénzdíjat az aktív csapatok között osztják szét.
Bár a Force India vétója miatt azonnal elbukott az ügy, a Marussiának enélkül sem lett volna esélye, ugyanis a Red Bull, valamint a Stratégiai Munkacsoportban nem szereplő, de az eseteges második körben, végszavazás esetén szintén voksoló Lotus, Toro Rosso és a Sauber sem támogatta volna a kérelmet.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.