A Stratégiai Munkacsoport csütörtöki párizsi megbeszélésén egyelőre nem sok konkrétumban tudtak megállapodni a csapatok az ezer lóerős motorokkal kapcsolatban. Annyi biztosnak tűnik, hogy a jelenlegi formulán nem változtatnak, a Ferrari hiába szeretett volna duplaturbós V8-asokat, a Honda és a Mercedes ellenállásán elbukott az ügy, így az 1,6 literes V6-osokból kell kihozni ekkora teljesítményt.


A csapatok most azt vizsgálják, milyen hatásai lennének a maximális üzemanyag-átfolyási mennyiségre meghatározott korlátozás eltörlésének, illetve annak, ha az autók százkilós benzinlimitjén is emelnének.

Már 2016-ban jelentős változás lehet az autók karosszériáján, illetve szélesedhetnek a hátsó gumik is. Bernie Ecclestone szerint a Pirelli készen áll a gyors változtatásra is, bár a cég korábban azt mondta, inkább várna 2017-ig.

A nagy kérdés, hogy a változtatások mennyi pénzbe kerülnének a csapatoknak. “Jelenleg éppen ezt vizsgáljuk” – fogalmazott egy forrás. “Nem lenne jó, ha elszabadulnának a költségek. 2017-re szinte bármilyen módosítás végrehajtható, de kérdéses, hogy mit tudnánk jövőre megvalósítani.”