F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.05. 12.35

A McLaren-Honda első tesztje nem sikerült valami fényesen, amiben a japán mérnökökkel való nehézkes kommunikáció is szerepet játszhat.

A McLaren 2015-ben új korszakot nyitott azzal, hogy 22 év után újra a Honda erőforrásaival indul. A az 1980-90-es évek fordulóján szupersikeres partnerség azonban döcögősen indul, a jerezi teszten folyamatosan problémákkal küszködtek.


A japán mérnökökkel, munkatársakkal hagyományosan nem könnyű együtt dolgozni, a kulturális különbségek, a nyelvi, kommunikációs nehézségek is kihívást jelentenek.
“Van egy mérnöki-szerelői csoport, amelyik az autón dolgozik, és van egy másik, amelyik azt tanulja, hogyan kell a Honda szakemberivel dolgozni. Aztán cserélnek, így mindenki tanul” – mondta a versenyfőnök, Eric Boullier. “Korábban, a mercedeses időkben is volt pár német, de voltak angolok is, most viszont csak ajpán szakemberekkel dolgozunk, ez pedig alkalmazkodást kíván.” 
Az együttműködésben hasznos segítő lehet Jenson Button, aki 2003-2008 között Honda-motorokkal versenyzett, a japán gyártó embereivel dolgozott, és felesége, Jessica Michibata is japán.


“Én tudom, hogy milyen a kultúrájuk. És igen, igaz az, hogy amikor igent mondanak valamira, az sem feltétlenül jelenti azt, amit mi értünk rajta” – mondta a 2009-es bajnok. 
A McLaren műszaki igazgatója, Matt Morris szerint azért nincs akkora gond:
“A vezető mérnökök, a pályára küldött mérnökök mind jól beszélnek angolul. De még a Japánban tett látogatásainknál sem volt nyelvi probléma.”
A McLaren-Honda Jerezben az első két napon csak 6-6 kört ment, de aztán kedden Fernando Alonso 32, szerdán Jenson Button 35 kört futott. Ha lassan is, de haladnak.
“Természetesen jobb lenne, ha jobb köridőink lennének, de manapság már nagyszerű szimulációs eszközök vannak, tudjuk, hogy mire lennénk képesek, eddig nem adtunk bele mindent. Ezt figyelembe véve, és hozzászámítva, hogy mit tudnánk valójában, nincs ok az aggodalomra” – magyarázta Morris.


“A következő teszt előtt még nagyon sok mindent elvégezhetünk a szimulátoron és a tesztpadon. A mostani teszt fő célja az autó és a csomag konstrukciójának és működésének ellenőrzése volt. Ez volt a lényeg, hiszen probléma esetén a beépítés, a hűtés módosítása sok munkát kíván. Szóval azt akartuk ellenőrizni most, hogy eddigi mire jutottunk. A következő két tesztre jönnek még új aerodinamikai elemek, sűrű lesz a következő néhány hét.”
“Van még pár gond a csapat és a Honda oldalán is, de megvan a tervünk arra, hogyan javítsuk ki őket Melbourne-re.”
A Honda F1-es főnöke, Jaszuhisza Arai összességében “megkönnyebbült” az első teszt után.


“Az első négy tesztnap után örülök és megkönnyebbültem, hogy végra a pályán láthattuk az autót. Új autó, új erőforrás, szóval nagy kihívást jelent ez Szakurában és Wokingban is, de mindenki munkájára büszke vagyok” – értékelt a japán szakember. 
“Természetesen számítottunk problémákra – végül is ez tesztelés, nemde? -, de a vártnál nagyobb gondjaink voltak, szóval nem sikerült annyit menni, mint szerettünk volna. Ezzel együtt Fernando és Jenson visszajelzései pozitívak és átfogóak voltak, nagyon jó információkat adtak.”
“Nagyon pozitív a légkör. Néhány módosítás után sokkal erősebben térünk majd vissza a két barcelonai tesztre. Borzasztóan büszke vagyok, hogy újra ott láthatom a Hondát, ahol a helye van, a Forma-1-ben.” 

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.