F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.05. 12.35

A McLaren-Honda első tesztje nem sikerült valami fényesen, amiben a japán mérnökökkel való nehézkes kommunikáció is szerepet játszhat.

A McLaren 2015-ben új korszakot nyitott azzal, hogy 22 év után újra a Honda erőforrásaival indul. A az 1980-90-es évek fordulóján szupersikeres partnerség azonban döcögősen indul, a jerezi teszten folyamatosan problémákkal küszködtek.


A japán mérnökökkel, munkatársakkal hagyományosan nem könnyű együtt dolgozni, a kulturális különbségek, a nyelvi, kommunikációs nehézségek is kihívást jelentenek.
“Van egy mérnöki-szerelői csoport, amelyik az autón dolgozik, és van egy másik, amelyik azt tanulja, hogyan kell a Honda szakemberivel dolgozni. Aztán cserélnek, így mindenki tanul” – mondta a versenyfőnök, Eric Boullier. “Korábban, a mercedeses időkben is volt pár német, de voltak angolok is, most viszont csak ajpán szakemberekkel dolgozunk, ez pedig alkalmazkodást kíván.” 
Az együttműködésben hasznos segítő lehet Jenson Button, aki 2003-2008 között Honda-motorokkal versenyzett, a japán gyártó embereivel dolgozott, és felesége, Jessica Michibata is japán.


“Én tudom, hogy milyen a kultúrájuk. És igen, igaz az, hogy amikor igent mondanak valamira, az sem feltétlenül jelenti azt, amit mi értünk rajta” – mondta a 2009-es bajnok. 
A McLaren műszaki igazgatója, Matt Morris szerint azért nincs akkora gond:
“A vezető mérnökök, a pályára küldött mérnökök mind jól beszélnek angolul. De még a Japánban tett látogatásainknál sem volt nyelvi probléma.”
A McLaren-Honda Jerezben az első két napon csak 6-6 kört ment, de aztán kedden Fernando Alonso 32, szerdán Jenson Button 35 kört futott. Ha lassan is, de haladnak.
“Természetesen jobb lenne, ha jobb köridőink lennének, de manapság már nagyszerű szimulációs eszközök vannak, tudjuk, hogy mire lennénk képesek, eddig nem adtunk bele mindent. Ezt figyelembe véve, és hozzászámítva, hogy mit tudnánk valójában, nincs ok az aggodalomra” – magyarázta Morris.


“A következő teszt előtt még nagyon sok mindent elvégezhetünk a szimulátoron és a tesztpadon. A mostani teszt fő célja az autó és a csomag konstrukciójának és működésének ellenőrzése volt. Ez volt a lényeg, hiszen probléma esetén a beépítés, a hűtés módosítása sok munkát kíván. Szóval azt akartuk ellenőrizni most, hogy eddigi mire jutottunk. A következő két tesztre jönnek még új aerodinamikai elemek, sűrű lesz a következő néhány hét.”
“Van még pár gond a csapat és a Honda oldalán is, de megvan a tervünk arra, hogyan javítsuk ki őket Melbourne-re.”
A Honda F1-es főnöke, Jaszuhisza Arai összességében “megkönnyebbült” az első teszt után.


“Az első négy tesztnap után örülök és megkönnyebbültem, hogy végra a pályán láthattuk az autót. Új autó, új erőforrás, szóval nagy kihívást jelent ez Szakurában és Wokingban is, de mindenki munkájára büszke vagyok” – értékelt a japán szakember. 
“Természetesen számítottunk problémákra – végül is ez tesztelés, nemde? -, de a vártnál nagyobb gondjaink voltak, szóval nem sikerült annyit menni, mint szerettünk volna. Ezzel együtt Fernando és Jenson visszajelzései pozitívak és átfogóak voltak, nagyon jó információkat adtak.”
“Nagyon pozitív a légkör. Néhány módosítás után sokkal erősebben térünk majd vissza a két barcelonai tesztre. Borzasztóan büszke vagyok, hogy újra ott láthatom a Hondát, ahol a helye van, a Forma-1-ben.” 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.