A Sauber 2014-ben bő két évtizedes Forma-1-es története legrosszabb, nulla pontos évét produkálta, de az új pilótákkal, új színekben pályára került idei modell, a C34-es ígéretesnek tűnik, miután a jerezi teszt négy napján háromszor volt második, egyszer pedig az élen zárt.


A szkeptikus értelmezés szerint a pénzügyi gondokkal küszködő, gyengén szponzorált svájci csapat “üres” tankkal, teljesen feltekert motorral villantott a potenciális támogatók kedvéért, de ők maguk azt állítják, hogy valós a forma.
“Az igazat megvallva még bőven van az autóban tartalék, szóval jó a helyzet” – szögezte le a Caterhamtől érkezett Marcus Ericsson. “Igazán jól sikerült a tesztünk, minden nap pozitív volt, sok kört mentünk, és semmi komoly gond nem akadt az autóval.”
“Érdekes volt az első nap után a negyediken vezetni, máris érezhető volt a fejlődés. A vasárnapi autó és a ma délutáni autó között jelentős különbség volt.”
Ericcson tavaly novemberben, a szezonzáró utáni abu-dzabi teszten vezette a tavalyi modellt is, azt mondja, annak a hibáit sikerült kiküszöbölni az új autónál.
“Nehéz megmondani, mennyit is javultunk, ugyanis a Caterham után számomra nagy az ugrás. De Abu-Dzabiban teszteltem a régi autót, és ahhoz képest is van fejlődés. Szerintem javult az autó, jobb, mint a tavalyi.”
“Ugyanakkor a Ferrari erőforrása is jobb lett az előző évihez képest. Persze majd meglátjuk, a többiek mire is képesek valójában.”


“De egész télen azt éreztem, hogy a csapatnál mindenki nagyon izgatottan várja az új idényt, és ez a hét szerintem még jobban felpörgetett mindenkit, még több motivációt adott a srácoknak” – tette hozzá.
Ericsson mellett a Saubernél idén a GP2-ből érkezett újonc, Felipe Nasr vezet majd, aki tavaly a Williams tesztelőjeként gyűjtött F1-es tapasztalatokat.