F1: Nem a szponzoroknak villantott a Sauber

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.05. 10.45

A Saubernél azt állítják, hogy a ragyogó jerezi teszteredmények valósak, nem trükköztek könnyű, felhúzott autóval, még bőven van tartalék.

A Sauber 2014-ben bő két évtizedes Forma-1-es története legrosszabb, nulla pontos évét produkálta, de az új pilótákkal, új színekben pályára került idei modell, a C34-es ígéretesnek tűnik, miután a jerezi teszt négy napján háromszor volt második, egyszer pedig az élen zárt.


A szkeptikus értelmezés szerint a pénzügyi gondokkal küszködő, gyengén szponzorált svájci csapat “üres” tankkal, teljesen feltekert motorral villantott a potenciális támogatók kedvéért, de ők maguk azt állítják, hogy valós a forma.
“Az igazat megvallva még bőven van az autóban tartalék, szóval jó a helyzet” – szögezte le a Caterhamtől érkezett Marcus Ericsson. “Igazán jól sikerült a tesztünk, minden nap pozitív volt, sok kört mentünk, és semmi komoly gond nem akadt az autóval.”
“Érdekes volt az első nap után a negyediken vezetni, máris érezhető volt a fejlődés. A vasárnapi autó és a ma délutáni autó között jelentős különbség volt.”
Ericcson tavaly novemberben, a szezonzáró utáni abu-dzabi teszten vezette a tavalyi modellt is, azt mondja, annak a hibáit sikerült kiküszöbölni az új autónál.
“Nehéz megmondani, mennyit is javultunk, ugyanis a Caterham után számomra nagy az ugrás. De Abu-Dzabiban teszteltem a régi autót, és ahhoz képest is van fejlődés. Szerintem javult az autó, jobb, mint a tavalyi.”
“Ugyanakkor a Ferrari erőforrása is jobb lett az előző évihez képest. Persze majd meglátjuk, a többiek mire is képesek valójában.”


“De egész télen azt éreztem, hogy a csapatnál mindenki nagyon izgatottan várja az új idényt, és ez a hét szerintem még jobban felpörgetett mindenkit, még több motivációt adott a srácoknak” – tette hozzá.
Ericsson mellett a Saubernél idén a GP2-ből érkezett újonc, Felipe Nasr vezet majd, aki tavaly a Williams tesztelőjeként gyűjtött F1-es tapasztalatokat.

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.