Räikkönen: Nagyot ugrott a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.04. 10.30

Kimi Räikkönen úgy érzi, 2014-hez képest nagyon sokat sikerült javítani az autón, ég és föld a különbség.

A Ferrari 2014-ben két évtizedes mélységbe zuhant, az olasz csapat 1993 után könyvelhetett el újabb nyeretlen idényt. Az azóta alaposan átszervezett csapat a 2015-ös modelltől, az SF15-T-től lassú felzárkózást, legalább két futamgyőzelmet remél, az első jelek pedig biztatóak.


A jerezi Forma-1-es teszt első két napján mindkétszer az újonnan érkezett Sebastian Vettel zárt a legjobb idővel, a harmadik napon, kedden pedig Kimi Räikkönen úgy lett kéttizedes hátránnyal a második, hogy a leggyorsabb, Felipe Nasr a gyorsabb, lágy gumikkal ment, míg a finn a közepes keveréken futotta saját legjobbját.
A tavalyi autóval megbarátkozni nem tudó, végig küszködő finn elégedetten értékelt az első napja végén:
“Az egész csomag sokkal jobb, mint amilyen tavaly év végén volt. Minden tekintetben fejlődtünk. Ez csak az első teszt, és az első napom volt, szóval még sok a dolgunk, sokat kell javulni, de határozottan pozitív a kezdet. Jó alapokról kezdjük a munkát” – mondta a 2007-es világbajnok.
A kérdésre, hogyan látja az idei kezdést a tavalyihoz viszonyítva, ezt mondta: “Nagyon más. Az ember általában rögtön érzi, hogy jó-e az autó vagy sem, és idén tényleg teljesen más a helyzet.”


A fenitek ellenére a 35 éves veterán azért nem akart jósolgatni a szezont illetően:
“Ahogy mondtam, jó, pozitív első napom volt, Sebastiannak is jó napjai voltak, de egyelőre semmi értelme eredményekről, győzelmekről beszélni. Mindent beleadunk majd, és meggyőződésem, hogy ha csapatként, együtt dolgozunk akkor javulnak majd a dolgok. Lehetnek jó eredményeink, majd meglátjuk, mennyire jók. A jó irányba haladunk, ez pozitívum, de majd meglátjuk, mi lesz a versenyeken.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.