F1: Teljesen más az új Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 10.40

Pastor Maldonado szerint a Lotusnak sikerült maga mögött hagynia a tavalyi rossz konstrukciót, az új autó sokkal vezethetőbb, sokkal kiszámíthatóbb.

A 2012-13-as sikerek után a Lotus 2014-re egy tragacsot épített, az E22-est alapjaiban rontották el, a bajt pedig tetézte a Renault-erőforrás versenyképtelensége. Az enstone-i alakulat tavaly mindössze háromszor szerzett pontot az autóval, de az immár Mercedes-motorral szerelt E23-astól feltámadást várnak.
Az új autó vasárnap késve érkezett meg Jerezbe, az első napon nem teszteltek, de hétfőn Pastor Maldonado már 41 kört ment a Lotusszal, mielőtt egy sebességváltó-probléma miatt véget ért a munka. A venezuelai pilóta így is nagyon elégedett volt azzal, amit tapasztalt.


“Nehéz lenne mondani valamit, hiszen nem mentünk sokat, de mindenképp pozitív volt. Teljesen másnak tűnik, mint a tavalyi autó, mind a megbízhatóság tekintetében, mind a teljes csomag működését illetően. Szóval pozitív nap volt” – magyarázta.
“Egy kicsit több kört szerettünk volna, de akadt egy kis probléma. De ez normális, hiszen nagyon sokat változtattunk az autón. Új a motor, forradalmian változott a kasztni. Egy teljesen más autó, nem a tavalyi továbbfejlesztése. Más megközelítés, biztosan nagy hatása lesz a vezethetőségre és remélhetőleg a teljesítményre is.”
Maldonado azért hozzátette, hogy hétfőn egyáltalán nem foglalkoztak a beállításokkal így nehéz pontosat mondani: “Egyáltalán nem hajtottunk a tempóra. Sok üzemanyaggal mentünk, nem nyúltunk a beállításokhoz, de az autó kiszámíthatónak tűnik, jól reagál, érzésre jó. Jó nap volt, első napnak jó volt.”

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.