F1: A McLaren-vezér túl van a kémügyön

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 12.30

A McLaren vezére, Ron Dennis azt mondja, már nem gondol a csapatot megrázó 2007-es kémügyre, amelyben Fernando Alonso is komoly szerepet játszott.


Fernando Alonso 2007-ben friss kétszeres világbajnokként került a McLarenhez, de a csapattal való viszonya gyorsan megromlott. Zsarolási kísérletével gyakorlatilag Alonso élesítette a kémügyet, amely végül a McLaren konstruktőri bajnokságból való kizásával és 100 millió dolláros pénzbírságával végződött. 
A spanyol az idény végén távozott a McLarentől, majd egy évvel később a csapatfőnök, Ron Dennis is a háttérbe vonult, most viszont, nyolc évvel később újra összeborultak, Alonso a McLaren-Honda versenyzője, Dennis pedig újra aktív irányítói szerepet visz az F1-es csapatnál.
A McLaren-vezér azt mondja, hogy a 2007-es sötét fejezetet már lezárta magában, nem is gondol erre.


“A kémügy boncolgatása kontraproduktív lenne, az már a múlt. Akkoriban az egész F1-ben nagyon feszült volt a hangulat, s ez a dolog is saját életre kelt. Nálunk is lecsapódott az F1 akkori klímája, és ezt a viszonylag triviális dolgot nagyon felfújták, végül mindenki elég rosszul járt vele, de aztán mindannyian továbbléptünk” – idézte a Mirror Dennist. 
“Nem vagyok már annyira szigorú és Fernando is érettebb. Mások is szerepeltek az ügyben, de ők is továbbléptek már. Időpocsékolás lenne ezzel foglalkozni, a tettek többet mondanak a szavaknál, a cél pedig az, hogy együtt versenyeket nyerjünk, hogy örülhessünk a sikereknek.”
A McLaren-főnök hangsúlyozza, hogy nincs benne harag vagy gyűlölet Alonso iránt:


“Fiataloktól, gyerekektől szoktam hallani, hogy gyűlölik ezt vagy azt az embert. Borzalmas ilyet mondani, és végül az sérül leginkább, aki gyűlöl, ez felemészti az embert, a gyűlölt személy pedig sokszor nem is tud az egészről. Szóval érdemes ezen görcsölni? Sokkal jobb továbblépni, és élvezni az autóversenyzést.”
“Fernando egyik legjobb vonása, hogy imádja a versenyzést, az olyan nagyszerű pilóták, mint ő, vagy például Ayrton (Senna) utálják az intrikákat, még ha épp ők maguk is indították a dolgot. Ayrton kétszer-háromszor is a visszavonulást fontolgatta, amikor elege lett az ilyesmikből. Miért is tartana ki az ember olyasmi mellett, amit nem élvez?”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.