F1: Hamilton egyedül tárgyal a szerződéséről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.02. 11.30

A kétszeres világbajnok segítség nélkül, egyedül tárgyal a Mercedesszel a 2015-ön túli szerződéshosszabbításáról.

Lewis Hamilton jelenlegi mercedeses szerződése 2015 végén lejár. A hosszabbítás témája már tavaly nyáron felmerült, majd decemberre halasztották, de végül akkor sem történt semmi. A kétszeres világbajnok most, a jerezi teszt idején kezdi az érdemi megbeszéléseket a csapattal, méghozzá egyedül, menedzser nélkül.


“30 éves vagyok, a magam ura, tudom, hogy mennyit érek. Végigolvastam minden korábbi szerződésemet, szóval tudom, hogy mi micsoda, és mit alkudhatok ki” – idézte a BBC.
“Nem lesz könnyű, mert Toto (Wolff, csapatfőnök) rutinos üzletember, nagyon jól tárgyal, most pedig egy kezdővel lesz dolga, de nekem sem rossz az alkupozícióm. Nem mondom, hogy annyira odavagyok érte, de az tetszik, hogy egyedül intézem ezt. Senki nem segít, persze ha kell, akkor van kihez fordulnom.”
“Nincs különösebb érzésem (szerződéshosszabbítást illetően). Jó lenne, ha a nehezebb kérdéseket még az elején rendeznénk. De biztos vagyok benne, hogy megoldjuk. Ennél a csapatnál van a jövőm, úgy tervezem, hogy sokáig itt maradok. Sosem volt még olyan húzós az idényem vége, mint tavaly, amikor pedig a gyárban voltunk, nem ültünk neki tárgyalni. Aztán jó időre elvonultam, és csak január végén felé tértem vissza. De most már hamarosan leülünk tárgyalni” – magyarázta a címvédő. 
A nem olyan rég Hamilton alternatívájaként Fernando Alonsót és Valtteri Bottast is megemlítő főnök, Wolff is beszélt a szerződéshosszabbításról Jerezben, ő is bizakodó.


“A hosszabbítási tárgyalásoknak meg kell adni a módját, a kapcsolatunk pedig nagyon erős. A bizalomra és átláthatóságra épül, pontosan ilyen szellemben is tárgyalunk. Ezek alapján kétségem sincs, hogy végül eljutunk a megegyezésig. Nem szorít az idő, nem kell holnapra végezni vele, persze inkább előbb, mint utóbb szeretnénk.” 
Hamilton 2014 végén elbúcsúzott korábbi menedzsmentjétől, nemrég pedig egy kimondottan szórakoztatóipari irányultságú ügynökséggel szerződött – ezért is tárgyal egyedül -, egyértelműen igyekszik az F1-en kívül is építeni a Hamilton “brandet”. A Mercedesnél ezzel nincs bajuk.
“Lewis elképesztően fejlődött az elmúlt két évben. Úgy hiszem, ha egy sportoló képes megítélni, hogy milyen környezetben tud a legjobban teljesíteni, akkor hagyni kell. Minden ember más, nem lehet rákényszeríteni valakire a saját módszereinket.”
“Lewist versenyzésen túl nagyon sok minden érdekel, szerintem pedig hagynunk kell, hogy foglalkozzon ezekkel. A Lewis Hamilton brand nagyon értékes a számunkra, ő egy igazi szupersztár és celeb, ami a Forma-1-nek is hasznos, ilyen versenyzők, ilyen személyiségek kellenek az F1-nek.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.