Fernando Alonso mclarenes visszatérése nem indult túl fényesen, első testnapján három installációs kör, majd egy háromkörös etap jutott neki, ezzel véget is ért számára a vasárnapi munka Jerezben.
A McLaren-Honda a tavaly decemberi abu-dzabi teszthez hasonlóan még mindig komoly megbízhatósági gondokkal küszködik, a rendszerek összehangolása nem fejeződött be. 


Alonso az MP4-30-as bemutatójakor azt mondta, hogy tisztában van vele, hogy nehéz lesz a kezdet, de türelmet ígért. Az első nap után ugyanezt ismételte.
“Az elmúlt öt évben bizonyítottam a türelmemet (a Ferrarinál), szóval nincs gond. Igen, nehezen indultak a dolgok, de ezt tudtuk előre. Tavaly már láthattuk, hogy milyen nehezen ment a körök gyűjtögetése a csapatoknak, főleg az első pár napban. A Red Bullnak valami 10 kör sikerült” – utalt arra, hogy a frissen belépett Honda most ugyanazt az utat járja be a motorjával, mint tavaly a többi gyártó.
Alonso kiemelte, hogy a nehézségek ellenére a hangulat nagyon jó a csapatnál:
“Elképesztő volt a hangulat, főleg az első kör közben, a Honda 22 év után visszatért (a McLarenhez), megtiszteltetés volt számomra, hogy én tehettem meg az első kört. Sok dolgot kell még megoldani, de hiszek ebben a projektben, nagyon-nagyon örülök, hogy itt lehetek!”


A Honda F1-es főnöke Jaszuhisza Arai sem volt letört: “Részletekbe nem mehetek, de az elektronikával és a vezérléssel volt egy kis gond, nem valami nagy dolog. Már ki is javítottuk. Rájöttünk, hogy mi volt a gond, éjszaka módosíthatunk, holnapra (hétfőre) már jobb lesz a helyzet.”
A japán szakember leszögezte, hogy nem az Abu-Dzabiban tapasztalt problémák tértek vissza: “Abu-Dzabiban a kommunikációval voltak bajok, de azokat már a mostani teszt előtt kijavítottuk. Ma új problémák jöttek el, hiszen az autó is teljesen új. Lépésről lépésre tanulunk, érthető, hogy ez történt ma.”